וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאפל אוף מוכרים נעליים לדוד סאם

לירוי שופן

31.7.2011 / 8:45

מותג הנעליים הישראלי 'קאפל-אוף' בדרכו לכבוש את העולם, ימכור החל מהעונה גם ברשת הענק האמריקאית אנתרופולוג'י. כבוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מחמשת דגמי חורף 2012 של קאפל אוף שימכרו בישראל וברשת אנתרופולוג'י/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראלים חובבי אופנה, שייכנסו בימים אלה אל אתר הבית של רשת הבוטיקים והלייף סטייל האמריקאית אנתרופולוג'י – הנחשבת כאחות הגדולה והיקרה יותר של המותג הפופולרי אורבן אאוטפיטרס – עשויים להיות מופתעים. מבין עשרות זוגות הנעליים החדשים המופיעים באתר, כמה מהם עשויים להיות מוכרים במקצת, ומזכירים את אלה של מותג הנעליים קאפל אוף, השייך לזוג הישראלי שלי סתת ואילון קומבור.

גניבה של רעיונות? מסתבר שלא ושהמציאות מחמיאה פי כמה. אנתרופולוג'י, הידועים בקהל מעריצים אדוק המלווה אותם ובקניינות של סגנון בוהמי ומתובל ברוח וינטג', שילבו בהיצע הנוכחי שלהם חמישה דגמים מתוך קולקציית החורף החדשה, ושעדיין לא נחשפה בארץ, של מותג הנעליים הישראלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגם לילי - אנתרופולוג'י קיבלו עליו בלעדיות בארצות הברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיחה עם בני הזו קמבר-סתת לרגל היציאה לחו"ל, מגלה התרגשות מובנת. גם אם הדגמים המוצעים הם טיפה בים העיצובים האקלקטיים שאנתרופולוג'י מציגים בכל עונה, עבור קאפל אוף, ההזדמנות להציג לצד שורה של מותגים ותיקים ומוכרים, היא תקיעת יתד בפתחו של השוק האמריקאי, כשלרשת סניפים ברחובות מרכזיים בארצות הברית, כמו בשדרה החמישית בניו יורק או בשדרת הקניות הסמוכה לחוף מיאמי.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגפון רכיבה לחורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדיין, כפי שמאשרים המעצבים עצמם, סינדרלה זקוקה ליותר מאשר כף רגל מושלמת כדי להצליח. במסגרת תהליך יצירת הקשר עם הרשת גדולה, אפשר ללמוד על כל המהמורות שמותג ישראלי קטן נאלץ לחוות בדרכו לכבוש את תבל. "זו הייתה הפעם הרביעית שהצגנו בתערוכת הנעליים MICAM, שנערכה במילאנו במרץ האחרון", מספרת סתת, בעוד היא יושבת סביב ארגזי סחורה, המיועדים לאחד משווקי האופנה הרבים בעיר, בחנות קאפל אוף ברחוב דיזינגוף בתל אביב. "אנחנו באנו תמימים מאוד, רק עם ההרגשה שיש לנו בשורה עיצובית. אנחנו אפילו לא מתנהלים שם עם סוכן או עם מפיץ, פשוט שולחים הזמנות לחנויות שאנחנו חושבים שהן מתאימות לנו. ביום הראשון של התערוכה הגיעה הקניינית של אנתרופולוג'י, הסתכלה בקולקציה והשאירה כרטיס ביקור. בהתחלה אפילו לא שמנו לב בכלל מאיפה היא הגיעה. יומיים לאחר מכן, ביום השלישי, היא חזרה עם העוזרת שלה וביקשה שנעביר לה חומרים ואינפורמציה על המותג."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב תהיה גרסא שטוחה גם לגברים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המגעים בין משרד הקניינות של אנתרופולוג'י לזוג המעצבים בישרו על התחלתה של ביורוקטיה ענפה, שסופה? נראה כה לא ברור, עד שמנע מהם לפרסם את דבר מכירת הדגמים. "לא רצינו לספר לאף אחד, עד שהיינו בטוחים שהכול סגור", אומרת סתת ומסגירה תהליך כמעט קפקאי. "העבודה מול האמריקאים מאוד מורכבת. לתאגיד יש חוקים וכללים, ואי אפשר לכופף אותם, אלא רק לציית להם. אנחנו גם מכירים בעובדה שאסור שיהיו פאשלות. בעיה אחת ברמת הגימור, ואנחנו מחבלים בהזדמנות. זה ממש לימודים. רק לאחרונה קיבלנו את ה-OK הסופי. את הדגם "לילי" הם קיבלו בבלעדיות בארצות הברית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צעד בדרך לכבוש את העולם? "לגמרי כן"

כך, ניצבות להן היום הנעליים על מדפים דוברי אנגלית במחיר שנע בין 180 ל-250 דולרים, אך מי שעקב אחרי התפתחותם המקצועית של סתת-קומבור, ימצא שמיקום החדש רק מתבקש. ההישג הוא תוצאה של רצף של שינויים שעבר המותג במהלך השנים, אשר הופכים אותו מגחמה של מטורפים לשם רחב היקף.

השניים הקימו את קאפל אוף לקראת שנת 2000 והיו מחלוצי הגל החדש של מעצבי הנעליים בישראל. לפני כשנתיים חברו אל בעלי רשת הנעלים 'גזית', והעתיקו את הייצור מהמפעלים הקטנים בארץ, לאיטליה. משם, הייצור הספיק כבר לעבור לסין, הארץ האמיתית של האפשרויות הבלתי מוגבלות, המאפשרת לא רק ייצור בקנה מידה גדול יותר, אלא טכניקות שאין סיכוי לשחזר בישראל. בקנה, כפי שמסגיר רצף הדיבור הנלהב של סתת, עוד כמה פעולות מרחיקות לכת. בשבוע הבא תיפתח חנות נוספת בכפר סבא, ובעתיד הקרוב יחנוך הזוג חנות קונספט במתחם שרונה, הסמוך לקריה, שתיועד כולה לנעלים ברף מחיר גבוה פי כמה, אשר יתפרו במקום לפני הזמנה. גם ההיצע עצמו יעבור שינוי – קולקציית החורף החדשה, שצפויה להיכנס בספטמבר הקרוב, תכיל שני דגמים לגברים ומאוחר יותר צפוי להצטרף עיצוב ראשון של נעלי סניקרס, כולל סוליית גומי זוהרת ובדים טכנולוגיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזוג קומבור-סתת. בדרך לכבוש את העולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שבועיים סתת וקומבור ימצאו עצמם בתערוכת נעליים נוספת, הפעם בלב ארצות הברית, הוכחות שהם מתאימים לשוק שמחוץ לארץ, כמו גם עם חדשות טריות על כך שחטיבת אירופה של אנתרופולוג'י כבר הזמינה לעצמה זוגות נוספים מתוך הקולקציה. את ההסתערות אי אפשר לעצור.

קאפל אוף: דיזנגוף 207, תל אביב; הלל 4 ירושלים; מתחם G, כפר סבא (החל מהשבוע הבא)

  • עוד באותו נושא:
  • נעליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully