וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע במנהרת הזמן: גולף חורף 2012

לירוי שופן

3.8.2011 / 12:30

גולף מציגים את קולקציית החורף שלהם, עם ההצהרה שהם מניחים בצד את עולם האופנה המהיר והעמוס, ומעמידים אתכם בסכנת אדישות

קולקציית חורף 2012 של גולף. שי יחזקאל
קולקציית חורף 2012 של גולף/שי יחזקאל

"בעולם מהיר ועמוס בשינויים בעולם האופנה, אנו לוקחים צעד אחד הצידה בחיפוש אחר גישה עיצובית אחרת", הצהירו מעצבי גולף, עם הצגת קולקציית חורף 2012, שנערכה באירוע אינטימי בחווילה מפוארת בפאתי שכונת נווה צדק התל אביבית. אי אפשר להקל ראש באמירה הזו. לפני מספר עונות, עם התחזקות הרשתות הזרות בארץ, נעשתה בגולף עבודת מטה שמטרתה היתה דווקא מגמה הפוכה – ריענון השורות ואימוצה של חזות טרנדית, בעיקר בקו הגברים, אך כעת, עולה מן הדברים, ומהעיצובים עצמם (כמו גם הקטלוג השדוף המלווה אותם), אווירה של כניעה וחזרה אל ערכי גולף הקלאסיים. קרי, לבוש יום-יומי שמרני למדי, שפונה אל קהל לקוחות בעל גישה מעומעמת לאופנה.

קולקציית חורף 2012 של גולף. שי יחזקאל
חצאית ספר וסריג פסים, יחד עם מגפי בוקרים. חורף 2012 של גולף/שי יחזקאל

נראה כי הרשתות הישראליות מתחילות להבין שאין להן סיכוי ממשי לאמץ ולתרגם מגמות עולמיות, שלא לדבר על עיצובים של מעצבי על, במהירות שעושות את זה הרשתות הזרות. בהיעדר היתרון היחסי הזה, כדברי גולף עצמם, הן מחפשות דרך נפרדת וזהות חדשה ומובחנת, ולא כזו המתחלפת מספר פעמים בעונה לפי צו גליונות האופנה.

אלא שלרשת מסחרית, שאינה אמונה על קו עיצובי אחד, אלא על קבוצות השראה רבות, כמעט בלתי אפשרי לנסח שפה שהיא גם נפרדת מטרנדים וגם רלוונטית (לשם השוואה – הרשת השבדית קוס, היא דוגמא הפוכה ומוצלחת לעניין). בחינה של הדגמים הרבים המרכיבים את הקולקציה, מגלה ש'הצידה' היא מילת יחס, ובמקרה של גולף היא מסמלת צעד משמעותי לאחור – לא בגלל שזוהי אופנה רעה במיוחד, אלא שהיא עתידה לעבור בשתיקה אדישה מול עיני הצופים משום שרב בה המוכר על פני כל דבר אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קולקציית חורף 2012 של גולף. שי יחזקאל
קולקציית חורף 2012 של גולף/שי יחזקאל

למעשה, אפשר לקחת את כל הקולקציה, ששואבת את עיקר השראתה מעולם מאובק וצבוע בגווני אדמה, של נערות ספר אמריקאיות וגברברים עירוניים חובבי דיטיליים צבאיים (וים של קרדיגנים לשני המינים, האובססיה הבלתי נגמרת של מעצבי ישראל) ופשוט להעמיד אותה שנה אחת אחורה, בחורף 2011. האפקט שהיא הייתה יוצרת, שווה ערך לאפקט שהיא יוצרת היום, ולמעשה אין פרט שהיה אפשר לומר עליו אז, שהוא מקדים את זמנו. באופן הזה, לפחות להצהרה על כוונה ליצור פריטים מוכרים, יש כיסוי.

קולקציית חורף 2012 של גולף. שי יחזקאל
קלאסיקות? חורף 2012 של גולף/שי יחזקאל

חורף בלי חורף

זו הסיבה מדוע לעיקר ההשראות, בעיקר בקולקציית הנשים, היה נוח להתכתב עם תמהיל הנחשב כביכול על זמני ועם עיצובים שהתוו מעצבים כמו רלף לורן ובית שאנל. אלא, שזו מלכודת דבש שאינה מצליחה להביא את גולף לקחת חלק בהילה הקלאסית של השניים, בעיקר מתוקף העובדה שלורן ושאנל הם יוצרים מצוטטים כל כך, עד שהגרסאות של גולף נראות כאינטרפטציה שטחית שאינה משנה דבר, לא בארון הלקוחה ובלא בכלל בעולם האופנה. היו פריטים דומים לפני כן, ויהיו דומים גם לאחר מכן.

ביחס ללורן ניכרות חצאיות קאנטרי ארוכות הנלבשות עם חולצות שיפון הנקשרות בלולאה סמי-רומנטית, עם מגפיים גבוהים בצבע טבק, שכמיית רכיבה בצבע קפה מהול ושאר סריגי פסים או שמלות מנוקדות בטעם נוסטלגי (שאין להן שום קשר לפריטים המנוקדים האקסצנטריים שיצרו העונה מרק ג'ייקובס או סטלה מקרתני). ביחס לשאנל, לעומת זאת, אפשר לשים לב למינון הגבוה של עיצובים ברוח חצאיות העיפרון והז'קטים האייקונים של הבית הצרפתי, אלה עם הצווארון המעוגל והמגע המחוספס מעט, ומתוכם בעיקר לקבוצה קטנה של (שוב) קרדיגנים שהיוו אינטרפטציה קלילה יותר, כשהמצטיין הוא אחד שחור שסביב דשיו נתפרה שרשרת מתכת עבה.

המצב בקולקציית הגברים אינו שונה בהרבה, ובה ניתן מקום של כבוד לשילוב בין חולצה משובצת (כל טקסטורת שיבוץ אפשרית) לבין מכנסיים צרים. מיותר לציין עד כמה שחוק המראה הזה, שזוכה להתייחסות מוגזמת בקרב הרשתות הישראליות בשנתיים האחרונות. תחבולה, שנועדה כדי להמחיש ללקוח, שהוא אינו רוכש חולצה חלקה וסתמית.

קולקציית חורף 2012 של גולף. שי יחזקאל
קולקציית חורף 2012 של גולף/שי יחזקאל

מבין כל אלה, הדבר הנוכח ביותר העונה בגולף, הוא הטראומה שהותיר אחריו מזג האוויר שליווה את החורף הקודם, שהיה חם במיוחד. בהנחה שמעלות החורף הקרוב יהיו דומות, מבוססת קולקציית הגברים על סריגים דקים יחסית עם טקסטורת צמות, וחולצות מבדי כותנה מכובסים, כשהמעיל הארוך ביותר הוא מעין ז'קט דגמ"ח מבד שחור ומצופה סיליקון. אצל הנשים המצב דומה, שם ניכרים לא מעט מכנסיים קצרים לצד היעדרותם המורגשת של המעילים. זו אולי הכרעה הגיונית, אלא אם החורף הקרוב יחליט להיות סוער מהצפוי, אבל אי אפשר להתעלם מהפגיעה המשמעותית בצללית החורפית, במיוחד בעונה בה עולם הזוהר הנדיב והפזרני נותן את אותותיו המרגשים ומקדם בברכה עליוניות ארוכות ודרמטיות מהרגיל.

קולקציית חורף 2012 של גולף. שי יחזקאל
משובץ ועוד משובץ. קו הגברים של גולף לחורף 2012/שי יחזקאל

באופן שהפך כמעט למסורת, את ההתלהבות מהקולקציה גורף קו האביזרים המשלימים של המותג מקס מורטי, המהווה תת-קבוצה בגולף. כאן ניבט עושר וקשב למתרחש בעולם האופנה הגלובלי. מלבד תיקי העור מרובי האבזמים או צעיפים דקיקים ומדפסים בפרחים אפלים, שמצליבים בדרך קסומה בין קלאסיקה להווה, קל להבחין בתרומתן של נעלי עקב אלגנטיות הנרכסות בשרוך דק וחגורה בצבע יין חושני או מגפוני שטח, שקיבלו על עצמם חזות נשית בזכות עקב שמנמן ונוכח. גם נעלי הגברים, כמו דגם של אוקספורד חד חרטום, משדרים תחושה של עליונות על פני מתחרים אחרים בשטח.

קולקציית חורף 2012 של גולף. שי מכלוף
קרדיגנים במגוון טקסטורות/שי מכלוף

גולף מבקשים לזוז הצידה, ולצאת ממרוץ האופנה הבלתי נגמר. זה אכן ניכר בכל פרט של הקולקציה, שמעדיפה את להתמקד בשק שאין בו הפתעות גדולות מידי, אלא להיטים מנוסחים היטב. עם זאת, לאורך זמן, ספק אם זה יספיק. ייתכן שתידרש זהות מוצקה יותר, מאשר תרגומים לקלאסיקות של אחרים. כי כדי לצאת באמת ממרוץ האופנה המדובר צריך בעיקר דבר אחד – לייסד מורשת.

מחירים לדוגמא:
נשים: חולצות: 129-199 שקלים; סוודרים: 180-260 שקלים; חצאיות: 150-230 שקלים; מעילים: 300 - 400 שקלים

גברים: חולצות: 99-240 שקלים; מכנסיים: 200 - 300 שקלים; ז'קטים: 330 - 1000 שקלים

צילומים: שי יחזקאל (יח"צ)

רוצים לראות עוד מהקולקצייה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו

קולקציית חורף 2012 של גולף. שי יחזקאל
קולקציית חורף 2012 של גולף/שי יחזקאל
קולקציית חורף 2012 של גולף. שי יחזקאל
קולקציית חורף 2012 של גולף/שי יחזקאל
קולקציית חורף 2012 של גולף. שי יחזקאל
קולקציית חורף 2012 של גולף/שי יחזקאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully