וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוגרפיה חדשה על קוקו שאנל

רוויטל מדר

7.8.2011 / 17:05

בקרוב תתפרסם ביוגרפיה חדשה על קוקו שאנל. בין הדפים גם חשיפות שערורייתיות של עובדות שלא היו מוכרות עד כה, כמו הרגליה המיניים של המעצבת האיקונית

קוקו שאנל, 1929. Sasha, GettyImages
קוקו שאנל, 1929/GettyImages, Sasha

ביוגרפיה חדשה על קוקו שאנל, שעתידה לצאת ב-10 בנובמבר 2011, חושפת פרטים חדשים על המעצבת שחשיבותה להתפתחותה של האופנה נידונה יותר מפעם אחת. הפרטים החדשים נוגעים, באופן לא מפתיע, לחייה האישיים של שאנל, ולא לעיצוביה.

ליסה צ'ייני, מחברת הביוגרפיה "קוקו שאנל: חיים אינטימיים" (בהוצאת פינגווין), סיפרה השבוע למגזין WWD שיש בידיה הוכחות לכך ששאנל השתמשה בסמים, ניהלה כמה קשרים בי-סקסואליים וגם ניהלה רומן עם לא אחר מאשר הצייר סלבדור דאלי. הפרטים החדשים אינם מפתיעים, שכן שאנל ידועה כמי שלא ממש התכופפה בפני מוסכמות חברתיות.

אחד הפרטים היותר שנויים במחלוקת הידועים מעברה של שאנל, נוגע לרומן שניהלה עם המרגל האנס גונטר וון דינקלאג', שריגל לטובת הנאצים במלחמת העולם השנייה. עד היום לא ברור האם שאנל היתה מודעת לפרט הזה בחייו של מאהבה, אבל צ'ייני מציינת שזמן קצר אחרי המלחמה שאנל התגוררה בשווייץ בכדי להימנע מהליכים שעלולים היו להינקט נגדה בצרפת.

שאנל, שנולדה בסוף המאה ה- 19 ונפטרה ב-1971, נחשבת כאחת ממעצבות האופנה הגדולות והחשובות של המאה ה-20, ומיוחסות לה תרומות רבות בתחום, ובעיקר הדרך בה שיחררה נשים מדפוסי לבוש בלתי נוחים. הסגנון בזכותו קנתה את שמה היה חדשני לתקופתו - יוקרתי אך פשוט להחריד, מודרני ובעל קווים נקיים ופונקציונליים, חסרי התגנדרות מיותרת. המעצבת האיקונית פתחה את הבוטיק הראשון שלה בשנת 1910 ברחוב קמבון מספר 21 בפריז, והציגה בו כובעים בעיצובה. חמש שנים לאחר מכן, כבר עיצבה שורה של פריטי לבוש המושפעים מהארון הגברי ועשויים בדי ג'רסי. עם השנים, חליפת הטוויד וסריגי הפסים הדקים, הנעוצים באופנת המלחים של התקופה, הפכו לעיצובים המזוהים ביותר עם שמה. כיום מוביל את בית האופנה המעצב הגרמני קרל לאגרפלד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעת הבושם שאנל מספר 5, שנות ה-50/מערכת וואלה!, צילום מסך
חנות שאנל בפריז מוארת באורות חג המולד, 2007. Francois Durand, GettyImages
חנות שאנל בפריז/GettyImages, Francois Durand
קוקו שאנל בתמונה מ-1954. AP
קוקו שאנל בשנות ה-50/AP
  • עוד באותו נושא:
  • קוקו שאנל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully