וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי-חצי: התספורת החדשה של נינט

לירוי שופן

9.8.2011 / 14:44

התספורת החדשה של נינט מנסה להיות מאוד מיוחדת, אבל בפועל היא שטיק היפסטרי שנכנס לאופנת השוליים כבר לפני שנתיים. עכשיו גם מחוץ לתל אביב יתחילו לגלח את הראש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את העובדה שנינט טייב הפכה לאחד מאייקוני הסטייל המקומיים, קשה מאוד לסתור, ולו משום שכל שינוי קל או מהפכים קיצוניים בהופעתה, זוכים לתשומת לב יוצאת דופן בהיקפה. המהפך הגדול ביותר, לפחות כפי שהוא צרוב בזיכרון הציבורי, התרחש בסמוך ליציאת אלבום הבכורה שלה ב-2006, כאשר הפכה מנערה כל ישראלית לפרינססה גותית, זו שאת סגנונה הגה גדי אלימלך, אז סטייליסט, היום מעצב החובק את הרומנטיקה האפלה. עם השנים התרחשו עוד מיני טלטולים סגנוניים, שהתרכזו בעיקר בגזרת השיער. פעם אחת הוא גולח לחלוטין עבור פרסומת סלולר, פעם אחרת נצבע לכחול, פעם שלישית חומצן בחלקו לכדי מרמיטה לבקנית. השבוע מסתבר עבר הראש המפורסם בישראל מהפכה נוספת וגרר אחריו התעסקות בלתי פוסקת באתרי הרכילות, כשהחליטה טייב לגלח את חציו ולהותיר בלורית אדירה בחציו האחר.

מה דעתכם על הגלח של נינט? בואו לדבר על זה בפייסבוק

ריהאנה בהופעה באצטדיון בלומפילד, מאי 2010. נמרוד סונדרס
ריאנה בישראל - כבר אז אחזה בשיער חצי מגולח/נמרוד סונדרס

האם התסרוקת החדשה נעשתה לטובת קמפיין נוסף? האם היא אמורה לגלם דמות נוספת על במה? או שאולי מדובר בדחף של רגע, ניסיון נוסף לממש את האנרגיה הרוקרית שבוערת בה? התשובות עדיין אינן ברורות לחלוטין, אבל דבר אחד מסתמן – בניגוד לשינויים הקודמים בהופעתה, שהייתה בהם הליכה נועזת למדי אל מחוץ לתלם ומאפיין של אישיות עצמאית, זה הנוכחי מצטרף אל טרנד הקיים בקרב אנשי השוליים זה זמן רב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ווילו סמית'. Vittorio Zunino Celotto, GettyImages
ווילו סמית'. גם חצי מגולח, גם חצי מחומצן/GettyImages, Vittorio Zunino Celotto

אפשר לסמן את 2009 כמומנטום שהתחיל את טרנד הראש החצי גלוח (אם לא סופרים, כמובן, את שנות ה-80). ריהאנה למשל יצרה תסרוקת דומה לפני כשנתיים, כך גם כרמן אלקטרה באותה התקופה או הדוגמנית אליס דלאל, שנחשבה איט-גירל למשך שניות ספורות (והופיעה עם הגילוח שלה על שער המגזין 'דייזד אנד קונפיוזד'). מאז הקצוץ החל להתפשט. הצצה לגליון האופנה הבריטי LOVE לקיץ 2011, שיצא לאור בפברואר האחרון, מגלה הפקת אופנה נרחבת שבמרכזה דמויות ביזאריות בכוונה ומגולחות ראש למחצה, שמדגימות כיוון קיצוני לעניין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלינור בשן בקטלוג מיקה בשן קיץ 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תל אביב מצידה, כמו גם טייב עצמה, לא נותרה אדישה, אלא שפשוט לקח לשתיהן זמן להבין את הקסם בחצי הראש השעיר ואז להיכבש על ידו לחלוטין. מספיק לתור ברחובות דרום העיר עם חשיכה כדי לזהות יותר ויותר דמויות צעירות שבוחרות להסתובב עם בלוריות שופעות, שתחתן שיער קצוץ לגמרי. בקצה השני זו יכולה גם להיות אחת המלצריות בבית קפה אופנתי על שדירות רוטשילד; די ג'י על עמדת אחד מהמועדונים; ומנגד - עדי נוימן ואפילו מוכרים בחנויות בגדים השייכות לרשתות נפוצות.

גולן דור, עדי נוימן. אביב חופי
עדי נוימן וגולן דור/אביב חופי

איכותו של השיער המגולח בחציו היא הסיבה לכך שעוד ועוד אנשים מצטרפים אל המגמה ומרימים את מכונת התספורת (על מסרק מספר 0). בשונה לשאר אופנות הבאות והולכות, הבדלים קיצוניים בטופוגרפיה של הראש סוחטים יותר התייחסות, ומעוררים תחושה גדולה יותר של מרד פועם, מאשר כל סממן חיצוני אחר, כמו ג'ינסים קרועים או חולצות טי מחוברות בסיכות ביטחון. ייתכן שהדבר נעוץ ברמז האנדרוגיני שיוצרת התספורת, או באופן בו היא חושפת את הקרקפת, שבדרך כלל מוסתרת תחת מחלפות, או אולי משום שא-סימטריה היא דבר שהפך צורם בתרבות המערבית. כך או אחרת, האפקט החתרני ברור והוא הצליח לשרוד בדרך פלא עד רגע התספורת של טייב, על אף שראשים חצויים נעשים נדושים למדי.

אליס דלל בתצוגת דיזל בניו יורק. Andreas Rentz, GettyImages
האיט גירל אליס דלאל בתצוגת דיזל בניו יורק, 2011/GettyImages, Andreas Rentz

טייב, למרות שאיפותיה לדבוק באינדיבידואליות נוקבת, בסך הכל מצייתת להלך רוח שאמור להתאים לגישת הרוק אנד רול הנודפת ממנה. אלא, שבדרך פרדוקסלית, היא הבמה הפופולרית ממנה תזלוג התספורת המדוברת אל חלקים נוספים במדינה. וכמו שכבר קל להבין – אייקוני סטייל הם הקברנים הגדולים ביותר של האופנה. עכשיו צריך רק להתחיל ולגדל את השיער בחזרה.

מה דעתכם על התספורת של נינט? בואו לדבר על זה בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוקחים את הרעיון לאקסטרים - מתוך המגזין LOVE/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • נינט טייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully