וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרק ג'ייקובס לכריסטיאן דיור?

לירוי שופן

22.8.2011 / 10:44

שמועות חדשות גורסות כי מרק ג'ייקובס הוא זה שיחליף את ג'ון גליאנו בדיור, לאחר שזה האחרון פוטר במרץ האחרון. חברת דיור סרבה להגיב

אחרי אין ספור ספקולציות, הימורים והשערות, ייתכן שהדרמה בבית כריסטיאן דיור, שחסר מעצב ראשי מאז הועזב ממנו ג'ון גליאנו במרץ האחרון, תבוא בקרוב מאוד לסיומה. יומון האופנה WWD, הנחשב לאחד המקורות המהיימנים בתקשורת האופנה, פרסם הבוקר כי שמועות מוצקות גורסות כי השבוע יערכו בפריז שיחות עם מעצב העל מרק ג'ייקובס, המשמש כמעצב לקו האופנה הנושא את שמו כמו גם לבית האופנה לואי ויטון, לגבי מינויו לתפקיד המנהל הקראטיבי בדיור.

אם אכן המהלך יתבצע, הדבר עשוי לזעזע את קבוצת מותגי היוקרה LVMH, המחזיקה בין היתר בלואי ויטון ודיור, ולהביא למשחק כיסאות מסחרר. ג'ייקובס יאלץ לעזוב את ויטון במידה ויבחר להנהיג את דיור, תפקיד בו הוא מחזיק מאז 1997 ונחל בו הצלחה יוצאת דופן בהיקפה. במקומו, יש הגורסים כי תמונה לראשות ויטון פיבי פילו, המעצבת הכוכבת הידועה בסגונה המינימליסטי והפרקטי, העומדת בראש בית 'סלין' (השייך גם כן ל-LVMH) מזה שלוש שנים. עם זאת, ההנחה הרווחת היא שפילו תשמש בתפקיד החדש בנוסף לפעילותה הקיימת, ולא במקומה.

ג'ייקובס בן ה-48 הוא המעצב שהפך בעשור וחצי האחרונים את לואי ויטון ממותג שמרני ומסורתי לתיקים, למפלצת האופנה שהוא היום. בעזרתו הושק קו ההלבשה לנשים ולגברים, שהפך לאחד המשפיעים בתחומו, והבית אימץ לעצמו סגנון פרובוקטיבי, שאינו חושש לנפץ ולהגדיר מחדש את סמליו המוכרים, כפי שנעשה פעמים רבות בשנים האחרונות. הקולקציה האחרונה של ויטון, לחורף 2012, הציגה עיסוק בלתי משתמע לשני פנים במושגים של אובססיה ופטיש מיני.

האמור כאן אינו מחליף את העובדה ששמות רבים נקשרו בחצי השנה האחרונה כמועמדים פוטנציאלים לבית דיור. בין היתר הוזכרו שמותיהם של אלבר אלבז, ריקרדו טישי, היידר אקרמן, שרה בורטון והדי סלימן, מי ששימש כמייסד של קו הגברים של דיור, דיור הום, בתחילת שנות ה-2000.

ג'ון גליאנו הועזב מתפקידו בכריסטיאן דיור בחודש מרץ האחרון לאחר שהואשם בשני מקרים של הערות אנטישמיות ומעורבות בתגרה עם זוג בבית קפה בפריז. שתי התצוגות האחרונות של קו הנשים של דיור הועלו בלעדיו. קולקציית התפירה העילית לחורף 2012, עליה היה מופקד ביל גייטן, יד ימינו של גליאנו מזה שנים רבות, ספגה ביקורות קטלניות והמחישה עד כמה זקוק בית האופנה הוותיק למחליף ראוי.

קניה ווסט בתצוגת חורף 2010 של לואי ויטון לגברים בפריז, עם מרק ג'ייקובס. Eric Ryan, GettyImages
מרק גייקובס עם קניה ווסט/GettyImages, Eric Ryan
ג'ון גליאנו בתצוגת האופנה של דיור בפריז, אוקטובר 2010. Tony Barson, GettyImages
ג'ון גליאנו, 2010/GettyImages, Tony Barson

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully