וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיסוי ראש: הכובעים של חורף 2012

לירוי שופן

30.8.2011 / 9:42

אם צריך לבחור פריט אחד שהולך לשנות את המלתחה ואת הצללית החורף יהיה זה כובע רחב שוליים: כבד, דרמטי ולא פרקטי בעליל, אבל יפה עד כאב

כובעים רחבי שוליים עשויים לבד צמר מעודן או פרוות ארנבת, שכלל לא מכסים את האוזניים, אך מסתירים את הפנים, הם לא הפריט הפרקטי ביותר עבור עונת החורף, אם לוקחים בחשבון רוחות חזקות, גשם והיעדר שמש. אבל ייתכן, שדווקא זו הסיבה בגללה הם מציפים את קולקציות החורף, ממותגי שוליים בריטיים כמידהאם-קריכוף ועד המיינסטרים כמו טומי הילפיגר. אחרי הכל, אין כמו פריטים שאינם נוחים או נחוצים במיוחד, כדי להביע עושר ועודף (שהם, בסופו של דבר, הסיפור האמיתי של חורף 2012). מנגד, יכול להיות שהופעתם המחודשת של הכובעים המדוברים, חלקם עם סרט משי או נוצה מצוייצת, קשורה לבזיק האנדרוגני החצוף שמלווה קולקציות רבות, והרי ידוע שכובעים, במיוחד כשהם נוקשים, נטועים עמוק במסורת הג'נטלמנית.

כך או אחרת, תהיה הסיבה אשר תהיה, לכובע עשיר, כבד ודרמטי, יש יכולת לפזר אבקת מסתורין, היעילה פי כמה ממשקפי שמש. הוא מסתיר את העיניים ומאפיל את הפנים מצד אחד; יוצר צללית מרתקת ופומפוזית, מצד שני. עם איכויות מובהקות כל כך, מעטים שיצליחו להפנות לו עורף.

נינה ריצ'י

הקולקציה שרקח פטר קופינג עבור בית האופנה הוותיק נינה ריצ'י, אולי טובעת ברומנטיקה מעושנת ופנים נעריות חיוורות, אבל דווקא הרקע הזה העצים את הופעתו של הכובעים שעלו מספר פעמים על המסלול. קטיפתי-צמרירי ונדיב בהיקפו, יש בו פרשנות כמעט נערית, אך עדיין עשירה, לפריט הנחשב בדרך כלל בוגר פי כמה.

מידהם-קירכוף

אדווארד מידהם ובנג'ימין קירכוף הם צמד המעצבים העומדים מאחורי המותג העכשווי מידהם-קירכוף, שנודע בזכות סגנון "בלתי מתפשר, מודע לעצמו ואינדיבדואלי". קולקציית חורף 2012 הייתה מעין שילוב בין מדים ללבוש מסורתי, אולי גם רמזים לאגדות עם נשכחות, או לסיפורי האחים גרים, גרסת האסיד. מגבעות רחבות תיתורה שולבו לאורך כל הקולקציה, הופכות דוגמניות בשמלות תפוחות למעין בובות פרוורטיות, המותחות את הגבול בין התמים לאפל.

לנווין

עם ערבה בוכיה (אמיתית לגמרי) ברקע תצוגת חורף 2012, קל להבין מה אלבר אלבז, המעצב הראשי של לנווין, ניסה להשיג - את התמצית המרטיטה של המלכוליה האלגנטית. זו הסיבה שחלק הארי של הדוגמניות פסעו על המסלול עם כובעים כבדים כל כך, שחיקו את הענפים הכורעים של העץ. מיותר לציין, שהתוצאה עדיין מהלכת קסם על הצופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כריסטיאן דיור

כובעים ומגבעות בנוסח העולם הישן הם רומאן ארוך אצל הבריטי האקסצנטרי ג'ון גליאנו, שאף הקפיד להופיע בהם לתחנת המשטרה ולבית המשפט לאחר פרשת ההאמירות האנטישמיות שהובילה לפיטוריו מדיור בחודש מרץ. ייתכן, שעובדה זו הופכת את המראה הפותח של התצוגה האחרונה - בו דוגמנית העל ופרזנטורית הבית קרלי קלוס ניצבה גאה בגלימת ערב מרתקת וכובע לבד שמוט בצבע הלילה - לטראגי אף יותר. מצד שני, בקולקציה ששאבה את השראתה ממשוררים ואדונים מהמאה ה-18 וה-19, הדרמה העודפת אולי הייתה מתבקשת.

טומי הילפיגר

ספק אם טומי הילפיגר יזכר מעל דפי ההיסטוריה כמעצב מוכשר במיוחד (סביר להניח שהוא ייחרט בזיכרון כמי שהיה לו את החוש העיסקי לשכפל את הלבוש הכל-אמריקאי להמונים), אולם המראה הספיציפי הזה, מקולקציית החורף האחרונה, מאיר אותו באור מחמיא. המעיל הגברי והעצום, המחוספס כהילוכן המהיר של נערות דאון-טאון ניו יורק, והכובע הגברי יותר משל המעצבים האחרים, אוצרים רגע נוסטלגי ומנוסח היטב, שמבקש רק להיסחף אחריו.

גוצ'י

אורגיה של שנות השבעים ואימג'ים של אנג'ליקה יוסטון מזינה את קולקציית החורף של גוצ'י, עם המכנסיים המתרחבים בעדינות, מגפי הרכיבה, הפרוות וכמובן - הכובעים הגבריים. אלה האחרונים, בתוספת הררי פרווה מחשמלת שהקיפה אותה, הפכו את כל היצירה העונתית הזו לחדה ונוקבת, מוכיחים כיצד פריט כה שגרתי הופך במגע של צבע וסגנון לבלתי רגיל.

דיסקוורד

אם מרבית בתי האופנה והמעצבים הפנו מבטם אל הפינות העשירות של הארון, בין אם הגברי ובין אם הנשי, הרי היו כאלה שניצלו את המומנטום כדי לתת פרשנות לרוח ארצית יותר. הקולקציה של המותג הקנדי והפופולרי דיסקוורד לדוגמא, הפנתה את מבטה אל תרבויות הבסיס של ארצות הברית, כשהיא מערבלת איימישים אדוקים, בוקרים ואווירה כללית מזוהמת ועתירת ג'ינס, כניגוד גמור ופחות מחייב לחליפות הצמר המצודדות. אין זה מקרה, שרבים יכלו לזהות התכתבות מודעת עם הסרט עטור התשבוחות 'אומץ אמיתי'.

והרשתות שועטות אחרי הכובע

רשתות אופנה ומותגים פופולריים הם מבחן שטח לתקפותו של טרנד, משום אלה נוטים לתרגם רק את המגמות המבוססות ביותר. בהתאם, כובעים מהסוג המדובר, נמצאים בקולקציות נגישות רבות, הן בחו"ל והן בישראל. אמנם אין להם דבר עם דרך הכנה מסורתית של הפריט, או כובען נודע העומד מאחוריהם, אבל יש מספיק נוכחות כדי להעביר את המסר העונתי.

כובע: פפה ג'ינס לבוטיק FM, מחיר: 379 שקלים.

קסטרו

199 שקלים

H&M

80 שקלים

דורותי פרקינס

מחיר: 189 שקלים (קניון שרונים)

אקססורייז

192 שקלים

  • עוד באותו נושא:
  • אקססוריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully