וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספר החדש והפרובוקטיבי של קרין רויטפלד

לירוי שופן

4.9.2011 / 11:33

קרין רויטפלד, אחת הנשים החזקות של תעשיית האופנה האירופאית ומי שהפכה את ווג פריז לפצצה מתקתקת, תפרסם בקרוב ספר שיחשוף את התעשיה דרך דמותה

קרין רויטפלד, העורכת המיתולוגית של מגזין האופנה ווג פריז, שפרשה ממנו בחודש דצמבר האחרון לאחר כמעט עשור, מפנה זמן לרטרוספקטיבה. ב-18 באוקטובר יתפרסם בהוצאת 'ריזולי' הספר האלבומי Irreverent (משמעות השם באנגלית: מזלזל, חסר כבוד), שכולו מחווה מצולמת לעבודתה הפרובוקטיבית והמתגרה, הן כעורכת והן כסטייליסטית.

הספר, שנערך על ידי צלם האופנה אוליבייה זאהם ואלכס ויידרין, כולל 386 עמודים, בהם מיוצגים בין היתר שערי מגזין מתקופת כהונתה של רויטפלד כעורכת, אנקדוטות וציטוטים, מכתבים וסיפורים, הפקות אופנה מפורסמות בהן הייתה מעורבת (כמו הופעתה הראשונה של הסופרמודל לרה סטון) ושלל צילומים של דמותה שלה עצמה, אשר חלקם נעשו על ידי הצלמים המפורסמים בעולם.

לספר תפקיד כפול. מצד אחד, הוא משמש כמעין ביוגרפיה אלטרנטיבית, מצד שני, הוא חושף צדדים נסתרים של עולם האופנה, המשתבר דרך אחת הדמויות המרכזיות והמתגרות, שידעה התעשייה בשני העשורים האחרונים. במידה מסוימת הוא מצליח לשפוך אור על המניעים היצירתיים של רויטפלד, והיכולת הבלתי פוסקת שלה, הכמעט כפייתית, להתרחק מכל מה שנדוש ולהלל את ההלם גם במחיר של ביקורת נוקבת. עם זאת, לאחרונה צוטטה כאומרת שמעתה היא לעולם לא תשתמש יותר בסיגריות, מסמני ההיכר של עבודתה, כאמצעי לעיצוב אווירה בהפקות אופנה.

רויטפלד, 56, החלה לדגמן בגיל 18 לאחר שנלכדה בעדשתו של אסיסטנט לצלם אופנה. את כניסתה המשמעותית לעולם האופנה ביצעה כאשר מונתה כסטייליסטית וכותבת למגזין הצרפתי ELLE, שם עבדה למשך 15 שנים. בנוסף, היא שמשה כיועצת ומוזה למעצב טום פורד, ונחשבת כשותפה למהפך התדמיתי שחווה בית האופנה האיטלקי בשנות ה-90, שהפך מבלתי רלוונטי לעתיר סקס-אפיל וזוהר. ב-2001 נכנסה אל המגזין ווג פריז, שם שימשה עד סוף 2010. לאחרונה הצטלמה יחד עם בני משפחתה לקטלוג החורף של בית הכלבו היוקרתי בארניז ומנגד ערכה את הגליון האחרון של המגזין האמריקאי V.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הגליון האחרון של קרין רויטפלד כעורכת ווג פריז/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריסטל רן בגליון אוקטובר 2010 של ווג פריז/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרין רויטפלד בקטלוג בית הכלבו בארניז/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully