וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על-חלל: הקולקציה של אווה מנדלבאום לחורף

לירוי שופן

5.9.2011 / 12:00

עד לחלל החיצון מגיעה הקולקציה החדשה של המותג 'אווה מנדלבאום', אבל לא תמיד זה מספיק כדי להרשים ולבלוט בשטח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רדיו אנטרפרייז. הקולקציה של אווה מנדלבאום לחורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם שם עט מומצא, או פסבדונים, מסייע כדי ליצור יצירה טובה ומשוחררת יותר? השאלה הזו מרחפת ללא הרף סביב מותג האופנה המקומי 'אווה מנדלבאום', המשיק בימים אלה את הקולקציה השנייה שלו, וששמו מבוסס למעשה על דמות פקטיבית אותה הגו הזוג נועם צוקר (31) ומיכאל ספרר (36). לפי סיפור החיים המשוכלל שבנו לאווה, זו מדומיינת כאישה נאה בשנות ה-30, בעלת שורשים סלאביים העוסקת באמנות ומתגוררת בברלין.

"אווה מנדלבאום זה שנינו" אומרת צוקר, ורומזת לכך ששני בני הזוג נמצאים בשנות השלושים שלהם גם כן, לשניהם תואר שני באמנות מבצלאל והם גם חולקים אהבה נואשת לברלין, או לפחות לאותה "מצוחצחות אירופאית". ההסבה לעיצוב בגדים מבחינתם – צוקר למדה למשך תקופה קצרה בבית הספר לעיצוב אופנה שנקר ופרשה - נעשתה מתוך כוונה של יצירה, וההכרה ש"אמנות היא האחות הביצ'ית והקרה של האופנה, כשהאחרונה הרבה יותר נגישה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה לא גימיק", מוסיף ספרר כאשר נשאל כיצד הדמות תרמה ליצירת הקולקציה, ואיך בפועל היא באה לידי ביטוי, מעבר לשם עצמו. "בהתחלה זה נתרגם לפרטים ספציפיים ונקודת פתיחה", הוא אומר וצוקר מוסיפה – "זה מאפשר הרבה חופש יצירה. זה אני ומישהו אחר, כמו סופר צללים, וזה גם נתן דבר מבחינת הטאץ' האירופאי".

ואכן, אירופה חוזרת בכמה מימדים בכל הקשור לאווה מנדלבאום, והדרך בה בני הזוג - היא אחראית על העיצוב; הוא על הפן המסחרי - מדברים על היבשת מצפון-מערב חושפת כמיהה כמעט אסקפיסטית. מדוע דווקא שם בעל מצלול כה זר, ולא נניח 'שמחה ששון'? "באופן טבעי החיבור הוא כזה", מסביר הזוג. "הפנטזיה שלנו היא כמו תייר באירופה. זה המקום שאנחנו מכוונים אליו. יש לו אינטרפרטציה למקום ולאקלים, אבל עם זאת נמצאים כאן".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שגר אותי, סקוטי. אווה מנדלבאום, חורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

מן הראוי, שסיפור רקע מורכב כל כך יוביל אל השראות מורכבות לא פחות. מכאן, שעונת החורף החדשה לא רק מצפינה אל מחוזות קרירים יותר, אלא אף טורחת לצאת אל החלל. 'רדיו אנטרפרייז' מכנה הזוג את הקולקציה, והכוונה היא אל הסגנון העתידני-נאיבי, אולי גם הרצינות היתרה, שאפפו את עיצוב סדרת המדע הבדיוני 'מסע בין כוכבים' בשנות ה-60. "הם לא הבינו עד הסוף שזה לא באמת עבד, כל הסלעים מקלקר והעיצוב של המדים. היה בזה משהו מאוד תמים, והם כל כך ניסו לבנות סטים, למרות שבסוף הם לא היו כל כך משכנעים. הסיבה שגם הוספנו את ה'רדיו', זה כי ניסינו לדמיין את מוזיקת המעליות שבטח ניגנו בגשר הפיקוד של החללית, בזמן שהיא משייטת בחלל", אומר ספרר. "רצינו קולקציה חרישית, א-מינית, מוזרה וספורטיבית", מוסיפה מצידה צוקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפריט הטוב בקולקציה - ווסט מחוייט בצבע אבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשטח, על אדמת כוכב הלכת המכונה כדור-הארץ, הרעיונות מצטמקים במקצת. פסבדונים והשראה כה-מרחיקת לכת, פתיינית ונוגעת ללב במימדים הרבים שלה, מדגישים עד כמה היצירה עצמה אינה מספקת, אינה משוחררת כמצופה. בסופו של דבר, קולקציית החורף מתגלה כאופנה שתלויה בהקשר חיצוני נרחב עד האופק, אבל לא יוצרת בעצמה עולם התייחסות קונקרטי, והיא נותרת עמוסה, למרות כמה הברקות, בפריטים נאים שאין בהם שום רגע של אקסטראורדינרי המשתווה או עולה בקנה אחד עם סיפור המסגרת (הרי מכנסיים רחבים או מכופתרת רומנטית רחוקים הן משנות ה-60 והן מצלליתם הצרה של קציני החללית).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדפס מעושן של שמיים זרועי כוכבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכך, הקולקציה מתנענעת ומקפצת בין בגדים אשר תכליתם לענות על צורך מסחרי, כמו עליוניות רבועות-גזרה עשויות בד סינטטי בצבעים מטאליים, חצאית קלוש מרובת קפלולים וטוניקות בהדפס צפוף הנאספות בחגורה דקה, לבין פריטים מעט משוכללים יותר. מלבד חולצה הדוקה עשויה ויסקוזה, המחקה מרחוק את המדים האיקונים של קציני החללית, בחוד החנית ניצב וסט מחוייט העשוי כחזית של בלייזר בצבע אבן, שנוגע בא-מיניות המיוחלת. באותו האופן גם שתי חולצות מכופתרות וארוכות בשרוולים מעוגלים, שעליהן הודפסו אימג'ים חלליים, כמו עננות מעושנת או שמים זרועי כוכבים, החושפות ברגע שיא כמעט בודד כיצד רומנטיקה פוטוריסטית מסוגלת לקרוס אל תוך עצמה. עם זאת, גם האפקט הזה אינו שלם עקב איזשהו קושי טכני מופגן החושף רמת גימור שנויה במחלוקת.

"היתרון שלנו זה שאנחנו באים מעולם האמנות, נקודת הפתיחה שלנו היא שונה", מסביר הזוג את ייחודו בנוף הבעייתי של עיצוב האופנה בישראל. כשברקע נסגרות חנויות של מעצבים קטנים למדי, והרשתות נושפות בעורף ומכלות כל חלקה טוב, האם זה מספיק כדי לצאת למלחמה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים:
חולצות: 380 – 650 שקלים; שמלות: 670 – 780 שקלים; חצאיות ומכנסיים: 480-630 שקלים; עליוניות: 480-850 שקלים

אווה מנדלבאום, שפע טל 8 תל אביב וב-20 חנויות לבגדי מעצבים ברחבי הארץ

צילום: ינאי יחיאל

רוצים לראות עוד מהקולקצייה? הכנסו לפייסבוק שלנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully