וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאפ סתיו 2011: שימו לב לפער

6.9.2011 / 16:55

קולקציית הסתיו של גאפ ממשיכים עם הפריטים המוכרים שלה, אך גם מציגה במקביל אופנה טרנדית ועדכנית. הפער מסתבר, גדול יותר מתמיד

ענקית האופנה האמריקאית גאפ, הפועלת אצלנו קצת פחות משנתיים, משיקה בימים אלה את קולקציית סתיו 2012. ניכר, לפחות מסנוניות ראשונות בחלונות ומדפי סניפיה, שהיא פונה לקהל צעיר ומגוון יותר. לצד נאמנות לקו המסורתי והצפוי של המותג בן 42 השנים, ניתן למצוא גם פריטים המוצאים את השראתם במגמות שראינו על מסלולי שבועות האופנה האחרונים.

באופן הזה הקולקציה, שהיא אורבנית ובסיסית בעיקרה, מציעה כתמיד פריטים שימושיים לכל שעות היום, כמו גם עיצובים מתוחכמים יותר, עד גבול מסוים וברור המיישר קו עם 'בננה ריפבליק' (תת המותג של הקבוצה המציע ביגוד יוקרתי-נגיש ועדיין לא משווק בישראל).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, ניכר גם שינוי קל בגישה. בזהירות שבהחלט ניתן להגדיר כחיל ורעדה, מציגים בגאפ עיצובים העשויים לספק פשאניסטיים מובהקים עם נטיות אדג'יות בדרגות כאלו או אחרות, שנוטים לקטר בקביעות נגד רשתות "משעממות", אבל מדי פעם כן נכנסים לסניפיהם במטרה לאתר את המשהו המיוחד שנראה כמו פריט מעצבים. כך, מי שציפה לפריטי קולור בלוקס לא ממש יתאכזב, אם כי הם מופיעים בשוליים, כמו ג'ינסים בירוק ואדום לנשים. ניכר שהטרנד לא מתיישב עם הטעם הזהיר של גאפ, אך באופן מחוכם, ניתן לו ביטוי מה, גם אם מינורי.

את הצבעים בקולקציה ניתן לתחום בשתי קבוצות: האחת של גווני פודרה שימושיים המוכרים לנו מן השתיים שלוש עונות אחרונות החל מבז' חיוור דרך רמיזות בוורוד ועד סומק קאמלי, והאחרת, קלאסית-נצחית הכוללת שחור, לבן, כחול נייבי, אפור וחום. החידוש העונתי מופיע כגוון החלודה הטרנדי כל כך שנראה על כל מסלול וקמפיין רעננים בימים אלו.

ככלל, הקולקציה המשלבת בדי עבים-מרוככים, סריגים, קורדרוי, כותנה, אריגים מבריקים ואפילו עור (יותר מהרגיל), מבקשת לתת מענה לצורכי שעות עבודה, פנאי וערב בימים של התקררות מזג האוויר באופן המאפשר קצת יותר תחכום ועניין מכפכפי אצבע וגופיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למי מתאימה הקולקציה?

שלוש קבוצות מרכזיות בקולקציה: עבודה, ערב ופנאי ובמקביל אליהן גם קווי הג'ינסים, ההלבשה התחתונה והאקססוריז.

ביגוד העבודה פונה בעיקר למאיישי משרות משרדיות וכולל פריטים מחויטים בגוונים קלאסיים אשר בצדם של כמה מהם הבטחה לאי התקמטות ושימוש רציף גם באירועי ערב הצמודים לסוף יום העבודה. בולטים בעיקר מכנסיים בגזרות שונות (במיוחד הרבה דגמי Cropped המכונה אצלנו "שבע שמיניות"), האמורים להתאים למגוון רחב של טעמים ומידות, וחצאיות שימושיות אם כי בלתי חדשניות או סקסיות.

סביר, שהקבוצה הזו תענה על ציפיותיהם הברורות של נאמני גאפ ותיקים עם צרכים ידועים, למשל, עובדי משרדי פרסום (לא ממחלקת קרייאטיב), יח"צ (במיוחד אלו של הלקוחות הפיננסים והנדל"ן) ומורים (לא מבית הספר הדמוקרטי).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליין בגדי הערב המבוסס על שילובי בדים מבריקים ומנצנצים עם עיטורים שונים, כולל שמלות קשירה המבקשות, עם הצלחה מסוימת, ליצור רושם מחוכם. המוצלחים בקבוצה הם מכנסי סקיני שחורים-מחמיאים דמויי עור, כתזכורת נוסטלגית לפאנק שיק של תחילת שנות ה-80.

כאן טמון הפער בין גאפ המוכרת לבין גאפ המבקשת לחדש. הפריטים פה אינם פריטי המפתח החוזרים מדי עונה, אלא שיקיים וטרנדיים יותר. על מנת למצוא אותם יש צורך בנבירה מעמיקה, אך בחירת הפריטים הנכונים מבטיחה למי שיעז מיקום בצד של המעודכנים אופנתית העדיף כמובן על פני צד המאותגרים. אין ערובה ללוק מסלול של בלמיין או פרואנצה סקולר, אבל כן ללוק מרשים וחתיכי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, קבוצת ביגוד הפנאי מבקשת לענות על הצרכים הלא גבוהים של ביגוד לשעות אלו. הבדים, כמצופה רכים ונעימים ובגזרות פשוטות: חולצות עם הדפסי פסים, משבצות ופרחים, שורטס עשויים קורדרוי (סממן ביגוד פנאי אמריקאי מובהק), או שמלות אוברסייז. את מרבית הפריטים פה ניתן להגדיר כביגוד בית חביב שאפשר לפתוח עמו את הדלת לאורחים לא חשובים מספיק, להרחיק לא מעבר למכולת או מקסימום לטייל עם הכלב. האופציה הנכונה לכל מי שמסרב שנים להיפטר מבגדי הבית הדהויים והישנים שלו ולא רוצה להרגיש שהוא בוגד בהם לטובת ביגוד יוקרה ביתי-פלצני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההלבשה התחתונה של גאפ מבטיחה

'1969', שהוא קו הג'ינסים הפופולארי (הקרוי על שם שנת היווסדות המותג) לא מציג חידושים ממשיים, אך כולל מבחר לא רע למי שקשה לו לפתוח עונה חדשה בלי להתחדש עם ג'ינס כלשהו.

ליין ההלבשה התחתונה אינו מגוון במיוחד, אך בהחלט ניתן לומר שהדגמים המועטים בו עשויים להימצא שימושיים. חזיית קאפ מרופד קלות עם חלק עליון העשוי תחרה המוצעת בניוד ובשחור היא קלאסיקה משתלמת (המתגלה כנוחה עם מדידה). גופיות כותנה לנשים בגווני סגול, ורדרד ואבן עשויים להתאים להפליא לקרדיגן עבה חושף כתף, סטים של גופיות כותנה לבנה ותחתוני בוקסר לגברים עשויים להיות מתנה מוצלחת. שלישיית גרבי ספורט, לעומת זאת, קצת מזכירה באזארים עממיים בירושלים ופחות מותג קליפורני-אוניברסלי המבקש להיות טרנדי.

גאפ של סתיו 2011 מציעים, לסיכום, מיקס של חמוד עם בייסיק, אלגנטי עם סקסי, טרנדי עם קלאסי. אין אורגיליות, או משהו שלא ראינו קודם, אבל כאן טמונה מהות המותג - התיישבות עם הציפיות לצד חידושים מועטים. אוהדים מושבעים יימצאו מה שהורגלו אליו גם העונה. נאמנות המותג לעצמו ככל הנראה תתוגמל, גם השנה, על ידי קהל אוהדים שישמח לא להתמודד עם חדשנות מבלבלת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווחי מחירים במחלקת הגברים: חולצות טי וגופיות: 79.90-169.90 שקלים, מכנסי ג'ינס: 199.90-429.90 שקלים, בלייזרים: 479.90 שקלים, סריגי כותנה: 169.90-269.90שקלים, חולצות אריג: 179.90-249.90 שקלים, בוקסרים אריג וסריג: 59.90 שקלים, מכנסי פיז'מה מודפסים: 109.90 שקלים, צעיפי כותנה: 119.90-129.90 שקלים, כובעים: 79.90-109.90 שקלים, חגורות: 129.90-189.90 שקלים.

טווחי מחירים במחלקת נשים: ז'קטים: 269.9-449.9 שקלים, קרדיגנים וסוודרים: 149.9-369.9 שקלים, חולצות אריג: 199.9-249.9 שקלים, צעיפים: 129.9-149.9 שקלים, נעלים שטוחות: 199.9-239.9 שקלים, תיקי עור: 299.9-469.9 שקלים, חגורות: 149.9-199.9 שקלים, כובעים: 119.9 שקלים, מגפונים: 439.9-469.9 שקלים, BODY: 39.9-199.9 שקלים, חזיות: 169.9 שקלים, מכנסיים: 199.9-329.9 שקלים, חצאיות: 199.90-289.90 שקלים, ג'ינסים: 289.9-429.9 שקלים.

מה דתעכם על הקולקציה? בואו לספר לנו בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully