וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צלם האופנה סטיבן מייזל מכר רעיון משומש?

לירוי שופן

6.9.2011 / 19:42

צלם האופנה סטיבן מייזל צילם הפקת אופנה מיוחדת למגזין W, אלא שאחרי פרסום המגזין התברר שהיא מאוד דומה להפקה אחרת בווג איטליה. טעות או כוונה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך מגזין ווג איטליה חודש אוגוסט 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקריות מדהימה או הונאה מכוונת? זו השאלה העומדת מאחורי פרשה המסעירה את עולם האופנה ושניים מהמגזינים המשפיעים בעולם. בגיליון ספטמבר של המגזין האמריקאי W הופיעה הפקת אופנה נרחבת של הצלם סטיבן מייזל תחת השם 'טרנספורמרס', המתעדת שורה של דוגמניות צמרת, בין היתר רקל צימרמן, ג'סיקה סתאם ואחרות, פעם אחת במראה יומיומי טיפוסי, ופעם שניה לאחר מהפך המשווה להם מראה איקוני, ברוח העשורים הבולטים של המאה הקודמת.

אלא, שהרעיון שנדמה מקורי, ועולה בקנה אחד עם הקונספט השולט בגיליון, התגלה כמשומש. מתברר כי מייזל פרסם חודש לפני כן, באוגוסט האחרון, הפקת אופנה בעלת סגנון דומה עבור מגזין האופנה 'ווג איטליה'. גם שם, מוצגת הדוגמנית ברצף שני מראות מנוגדים, ששולט בהם אותו היגיון פנימי השולט בהפקה שפרסם המגזין W.

למרות שההפקות אינן זהות – בזו של ווג איטליה מוצגת רק רקל צימרמן; הסטייליסטים שונים - אפשר לשער הדבר עשוי להביא לקרע ביחסים בין המגזין האמריקאי לבין הצלם הנודע. גיליון ספטמבר נחשב כגיליון החשוב בשנה, ומגזינים רבים מפנים אנרגיות לטובת מציאת רעיונות מקוריים ובלעדיים. יש הגורסים בתעשיית האופנה כי ייתכן שמייזל לא היה מודע לכך שהתוצאה תהיה דומה כל כך. עם זאת, יומון האופנה WWD מסר כי לא התקבלה תגובה מצד אף אחד מהמעורבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך ההפקה בגליון ספטמבר 2011 של W/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully