וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשו של גליאנו על האנטישמיות: קנס על תנאי

מעצב-העל יצא בזול מהתבטאויות "הזונה היהודייה" ו"אני אוהב את היטלר": בית משפט בפריז אמנם גזר עליו קנס בסך 6,000 אירו, אך קבע כי יהיה זה קנס על תנאי בלבד, בזכות התנצלותו הכנה

תחנה נוספת בנפילתו של מעצב-העל מאיגרא רמא לבירה עמיקתא: אחרי שכבר הושפל ציבורית, איבד את עבודתו והודה בהתמכרות לאלכוהול, סמים ותרופות, הורשע אחר הצהריים (חמישי) מעצב האופנה ג'ון גליאנו בבית משפט בפריז בהתנהגות אנטישמית - עבירה פלילית בצרפת - בשני מקרים שונים.

בית המשפט הרשיע את גליאנו בשני סעיפי "עלבון ציבורי המבוסס על מוצא, השתייכות דתית, גזע או קבוצה אתנית", וגזר עליו תשלום קנס בסך 6,000 אירו בגין התנהגותו. עם זאת, קבע בית המשפט כי הקנס יישאר על תנאי בלבד ולא ישולם בפועל, היות שגליאנו הביע התנצלות כנה בפני המתלוננים. גליאנו עצמו, יש לציין, לא נכח בדיון ויוצג בו על ידי פרקליטו.

עוד על ג'ון גליאנו:
פתיחת המשפט: "הוא נראה לי כמו הומלס"
הוט קוטור של דיור: השמלות הגדולות בלי גליאנו
ומי לא בא לתצוגה של גליאנו בשבוע האופנה?
ג'ון גליאנו בקאמבק מטורף?

ג'ון גליאנו מתייצב לפתיחת משפטו, פריז, 22 ביוני 2011. Thibault Camus, AP
"בסרטון הווידאו המתעד את מעשיי רואים מישהו פגיע שזקוק לעזרה". גליאנו בבית המשפט/AP, Thibault Camus

בהחלטה על ההרשעה, קבע השופט כי לגליאנו "הייתה מודעות מספקת לחומרת הדברים שאמר, למרות התמכרויותיו ומצבו הנפשי העדין". למרות זאת, הוסיף, ניתן לנהוג כלפיו במידת הרחמים, בשל התנצלותו ולונכח "ערכי הסובלנות" הניכרים בעבודתו כמעצב.

גליאנו ליהודייה: "אבותיך היו מתים בגז"

תחילת הפרשה במעצרו של גליאנו ב-25 בפברואר בפריז, לאחר שתקף מילולית בני זוג בבית קפה, ככל הנראה בהיותו שיכור. בין היתר, כינה את האשה, ג'רלדין בלוש, "זונה יהודייה". היא התלוננה נגדו במשטרה, והוא נעצר. בעקבות זאת גם הושעה מבית האופנה.

בתחילה ניסה גליאנו להשיב מלחמה וכעבור יומיים הגיש תביעת דיבה נגד הזוג, אך למחרת חטף נוק-אאוט כשהצהובון הבריטי "סאן" פירסם קטע וידאו בו מתועדת תקרית נוספת, באותו בית קפה בחודש אוקטובר, בו נראה גליאנו אומר לאשה אחרת: "אני אוהב את היטלר, אנשים כמוך היו מתים היום. אבותיך היו מתים בגז". הקלטה זו שימשה כעדות בבית המשפט.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לסופרמודל לא הייתה בעיה לשכור את שירותי המעצב המושמץ. קייט מוס בשמלת הכלה שעיצב עבורה גליאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעבור עוד יום פוטר גליאנו מ"דיור", ולמחרת כבר פירסם הודעת התנצלות, בה אמר בין היתר כי "תמיד נלחמתי בדעות קדומות, שהייתי קורבן להן בעצמי". ההתנצלות לא עזרה, כעבור חודש, פוטר גם מבית האופנה הנושא את שמו, ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום.

בעוד התביעה במשפט ניסתה להציג את גליאנו כגזען שמפיץ את משנתו האנטישמית באופן שיטתי, קו ההגנה התמקד במצבו הנפשי. בדברים שאמר בפתח המשפט, לא הכחיש גליאנו את הדברים המיוחסים לו, אך אמר כי "אין מדובר בעמדות שאני מאמין בהן", והסביר כי בשעת מעשה, היה בדיכאון ותחת השפעת אלכוהול, ומכור לכדורי שינה והרגעה ולתרופות פסיכיאטריות. "בסרטון הווידאו המתעד את מעשיי רואים מישהו פגיע שזקוק לעזרה", אמר. "זו הקליפה של ג'ון גליאנו, שנדחק לקצה". בית המשפט, כך נראה, קיבל את דבריו.

דוגמניות בתצוגת סתיו/חורף של דיור קוטור בפריז, יולי 2011. Pascal Le Segretain, GettyImages
החיים אחריו: תצוגת דיור קוטור שנערכה בפריז ביולי והציגה קולקציה מן העידן החדש של פוסט-גליאנו/GettyImages, Pascal Le Segretain

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully