וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטקס לא יציגו בשבוע האופנה של ניו יורק

לירוי שופן

11.9.2011 / 17:41

אחרי שהציג בקביעות בתצוגות הקיץ של שבוע האופנה בניו יורק במשך 7 שנים, מותג בגדי הים הישראלי החליט לוותר השנה על האירוע. פגיעה ביוקרה של גוטקס?

בפעם הראשונה מזה שבע שנים, מותג בגדי הים בעל השורשים הישראליים גוטקס, לא יציג את הקולקציה העונתית בתצוגת אופנה במסגרת אירועי שבוע האופנה של ניו יורק, המתקיים בעיר בימים אלה.

בגוטקס נהגו להעלות תצוגה מתוקשרת היטב בחודש ספטמבר של כל שנה, לקראת עונת הקיץ העוקבת, אשר כללה לצד הדגמים המסחריים, גם דגמים ייחודיים וגרנדיוזיים המשלבים טכניקות תפירה ועיצוב מורכבות. יש לציין כי תצוגה באחת מבירות העולם בשבועות האופנה, נדרשת לכסף רב, והסכום עלול להגיע בקלות למאות אלפי דולרים.

גוטקס קיץ 2011 בשבוע האופנה בניו יורק. GettyImages
מתוך תצוגת קיץ 2011 של גוטקס בניו יורק/GettyImages

בעוד שמקורבים לגוטקס מסרו כי החברה הציגה ותציג את הקולקציה לקיץ 2012 בתערוכות ייעודיות לבגדי ים ברחבי העולם, לתצוגה בניו יורק יש יתרונות קונקרטיים, כמו יצירה של הילת יוקרה ופנייה לשווקים חדשים דרך עיתונאים וקניינים זרים המתרכזים בעיר במהלך שבוע האופנה.

גוטקס הוקמה ב-1949 על ידי לאה גוטליב ונודעה מתחילת דרכה כמשלבת בין נופים ארצישראליים ואקזוטיקה ים תיכונית. לצד פיתוח של חומרים ובדים, נודע המותג בשל גזרות מתוחכמות ועשירות וצבעוניות עזה. דוגמנית הבית הראשונה של גוטקס הייתה תמי בן עמי. ביוני 2009 מונתה מולי גראד, ישראלית המתגוררת בבריטניה, כמעצבת ראשית. עד כה, הקולקציות שהציגה רשמו ביקורות מעורבות.

מיחסי הציבור של גוטקס אישרו את אי קיום התצוגה לעונת קיץ 2012 בניו יורק והוסיפו בתגובה רשמית כי: "גוטקס אינה נוהגת להגיב על החלטות אסטרטגיות בחברה."


(צילומים: יח"צ)

ראיון עם מעצבת הבית של גוטקס בתצוגה האחרונה בניו יורק

גוטקס קיץ 2011 בשבוע האופנה בניו יורק. GettyImages
תצוגת המסלול לקיץ 2011. הזדמנות להציג עיצובים גרנדיוזיים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully