וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרוולים צרים ודשים רחבים: חורף 2012 של רונן חן

לירוי שופן

24.9.2011 / 20:24

קולקציית החורף של רונן חן אולי ממשיכה לעשות את אותו הדבר, אבל גם מספקת הזדמנות חד פעמית לראות מה הוא יכול לעשות כשלא מופעל עליו לחץ מסחרי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הז'קט שעוצב בהשראת ריק אוונס. אחד הפריטים החזקים בקולקציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתוך קולקציית החורף של רונן חן, המונה עשרות דגמים ומכוונת הן אל שוק הארץ והן אל 300 החנויות בהן הוא נמכר ברחבי העולם, שני פריטים חדים מפריעים את רצף האפור-שחור-מאובק, שמלות הרבידה ומשחקי הקשירה השולטים בה. האחד הוא ז'קט עשוי דנים הפוך, כך שחלקו הבהיר כלפי חוץ, קצרצר וצר שרוולים באופן מופגן; השני הוא מעיל דק באותו הצבע, בפרופורציות מוארכות ומדגישות גו, אשר דשיו הא-סימטריים והנדיבים נרכסים כמשפך תחת הצוואר. אלה, הקורצים אל תרבויות שוליים אפלוליות, נראים כנטע זר אך מופלא הן ביחס לעונה והן ביחס לכתב ידו של חן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
והמעיל השני. שני פריטים שלא היו מוצאים את מקומם בקולקציה לולא הפרוייקט המיוחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הימצאותם של שני הפריטים מתבררת כנעוצה בסיבה פשוטה יותר מאשר גחמה של רגע לפרוץ מסגרות ולכוון אל קהל יעד חדש. חן השתתף לאחרונה בפרויקט אותו קידם מוסף 'סגנון' של מעריב, במסגרתו מעצבים יצרו פריטים כהומאז' למעצבים מוערכים על ידם, האמריקאי ריק אוונס במקרה הזה. התגובות הנלהבות שקיבל חן לאור התוצר הסופי, הובילו להחלטה להעבירם לייצור מסחרי ולכלול אותם כחלק מקולקציית החורף.

כפי שכבר ניתן להבין, ללא כל ספק אלה ניצבים בחוד החנית של העונה, ויותר מכך – למרות שהצמד הזה אינו מהפכני, הוא נותן איזשהו מושג לגבי מציאות אלטרנטיבית בה חן היה עוצר רגע מהמרוץ המסחרי ומהצורך לספק ציפיות של קהל לקוחות גדול ונאמן, ומתפנה לעצב ללא תלות בגורמים חיצוניים. עובדה, חן מאשר בעצמו שסביר להניח שהז'קט והמעיל המדוברים לא היו מגיעים לחנויות לולא אותו מיזם, ומיד מודה שיצירתם יצרה בו חשק לעוד. "אני מת לעשות את זה", הוא אומר ביחס לעובדה שכיום הוא אוחז הן בתפקיד המעצב הראשי והן כמנהל החברה, "הייתי רוצה להתפנות מכל עיסוקי ורק לעצב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיווצים ומשחקי רבידה ממשיכים לשלוט בקולקציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם בפרויקט המיוחד שולטת חדוות היצירה, בשאר קולקציית החורף שולטים כוחות אחרים. בגדול היא ממשיכה להתמקד ולשכפל את נקודות החוזק המסחריות של חן. הגזרות נועדו כדי להחמיא, הבגדים מבוססים ג'רסי רך או סריגים, ועיטורי הבד, הן ככיווצים או אימרות בלתי צפויות ושאר קשירות, מופיעים במינונים כאלה ואחרים. יחד עם קרדיגן ענק בעל צווארון עתיר נוכחות, המסוגל לתפקד כמעיל מנחם, או שמלת צינור בשרוולי עטלף, ניכר שימוש נרחב בהדפסים. העונה הם מתמקדים בפער המטושטש בין התעשייתי לטבע (כפי שגם רומז שמה של אחת מקבוצות הקולקציה – ג'ונגל בטון), עם ספק צילומי נוף דיגיטליים ספק משיחות מכחול א-מורפיות, כפי שמציעה שמלה צרה החצוי באלכסון בהדפס בהיר ומטושטש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שסועה באלכסון עם הדפס א-מורפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שעדיין רב המוכר על הזר, עיצובי העונה מגלים תופעה מעניינת. בין אם הדבר מכוון או בין אם מקרי, או בין משום פלטת הצבעים הסגפנית של העונה, חלק לא קטן מהקולקציה יכול בהינף סגנוני, ועל האישה המתאימה (והצעירה והדקיקה), לשנות את אופיו מהרומנטיקה המלנכולית והבוגרת, ולהתכתב עם מעצבים רדיקליים כמו גארת' פיו או אותו ריק אוונס שכבר הוזכר כאן בהקשר אחר (שניים מהחביבים עליו ביותר, אגב). שמלה צרה – ספק טוניקה - בעלת מעין הדפס גיאומטרי המחלק אותה לשניים, וקרדיגנים דקיקים בצבעי אבק, אמנם אינם סותרים את כתב ידו של חן, אבל כן מחדדים בו זווית מעט שונה, ומעלים תהיה שמא יוכלו לשמש כבסיס לתת-קולקציה חדשה ונועזת יותר בעתיד. "אופנה תמיד בסוף נמאסת", הוא נותן את פרשנותו על החוקיות הקבועה מראש של עולם הסטייל, וייתכן שאפשר לראות בזה רמז גדול להיכן הלב של חן נמצא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח מחירים: חולצות וטוניקות: 159-549 שקלים; שמלות: 490-890 שקלים; ז'קטים וסריגים: 198-798 שקלים; חצאיות: 399-669 שקלים; מכנסיים: 259-569 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully