וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל האופק ומעבר לו: מסימו דוטי חורף 2012

לירוי שופן

25.9.2011 / 20:30

לא עוד רלף לורן לעניים - מותג האופנה מסימו דוטי שובר כיוון ויוצא לצוד טרנדים. כמו זארה, רק יקר יותר וטוב הרבה יותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ז'קט שרלינג ב- 3,750 שקלים. מסימו דוטי חורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שביניים הוא מעמד חברתי הולך ונשחק, באופנה הוא דווקא פורח. מותגים המשלבים בין ערכים של אופנת רשתות המונית מצד אחד, לבין איכות מעצבים מצד שני, מתבססים בשנתיים האחרונות כבשורה העקרונית והחשובה ביותר בעולם הסטייל. במקום למכור העתקים פשוטים של מעצבי-על במחירים נמוכים, ולהחליף את המשי בפוליאסטר ואת העור בפלסטיק, מציעות עוד ועוד חברות אופנה בגדים המושפעים באופן מובהק מטרנדים, תוך רמת גימור נאותה ושימוש בחומרים שאינם תחליפים זולים. המחיר אולי גבוה מזה בזארה וחברותיה, אולם המשי הוא משי והעור אמיתי, והעיצובים הם בעלי חזות של יוקרה עם מגע של יוקרה, כשהם עדיין שומרים על מחיר נמוך באופן משמעותי מבגדים מקבילים בבתי אופנה עילית. מספיק להבחין בפופולריות הגוברת של רשתות כמו Maje או ז'רארד דארל, המייצגות היטב את 'היוקרה הנגישה', כדי לקבל מושג על היקף התופעה.

אל המשבצת הזו בדיוק פוסעת העונה רשת האופנה הספרדית מסימו דוטי, לה כ-500 סניפים ברחבי העולם כולל אחד בישראל. מי שהתחילה את דרכה כמותג אופנה בסיסי לגברים באמצע שנות ה-80, ונרכשה על ידי אינדיטקס (המחזיקה בין היתר בזארה, ברשקה, פול אנד בר ואחרות), התבססה בעשור האחרון כרשת לביגוד מוקפד למדי, המכוון אל קהל יעד יאפי בגילאי 35 ומעלה. עיצובי הבגדים, כמו החנויות עצמן, נחשבו שמרניים והתכתבו באופן הדוק עם המסורת הספורטיבית-אמריקאית ואוניברסיטאות העילית, בעיקר כפי שהיא באה לידי ביטוי בעבודתו של רלף לורן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא, שקולקציית חורף 2012 מבשרת שינוי גישה מהותי, המתבטא היטב בקו הנשים. לצד אותה קלאסיקה אמריקאית, שעדיין באה לידי ביטוי במכנסי ג'ינס שטופים, סריגי קשמיר או עליוניות משובצות בירוק-יער, נעשה מהלך מודע לפזול באופן נועז יותר אל טרנדים ואל מגמות חולפות. למעשה, כמחצית מהקולקציה קשורה בדרך כזו או אחרת למעצבי אופנה הנמצאים על סדר היום האופנתי העכשווי. כך, האוסף האחרון שנכנס לחנויות מתכתב עבות עם החמימות האקסצנטרית של שנות ה-60 וה-70, אותה הגו בית גוצ'י וברברי פרורסום. מכנסיים מתרחבים ומחוייטים בצבע פטרול העשויים צמר, שמלות משי בבלוקי צבע חמים או מעילים גבריים בגזרת A ועליוניות כתומות ועזות, מוכיחים עדכניות שעולה בקנה אחד עם כל רשימת טרנדים במגזין אופנה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד צעיפי משי בהדפסים מצוייצים, ברוח עולם הרכיבה של הרמס, ניתן למנות הוכחות נוספות לכיוון החדש במסימו דוטי עד אין סוף. כחלק מאוסף בגדי הערב בולטות חולצות משי דקיקות בהדפס כוכבים, בדיוק כמו אחד הפריטים הבולטים בקולקציית החורף של דולצ'ה וגבאנה, או חולצה קופסתית עשויה צמר ועור, בעלת סממנים 'סליניים' מובהקים. מנגד ניצב בעוז להיט המכירות של מאסימו דוטי בחודשים האחרונים - שכמיית צמר נדיבה. ספק אם לקוחה הייתה מתייחסת אליה, לולא דמתה כל כך לאחרות מהקולקציות האחרונות של בית קלואה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחלק מהמגמה המבקשת לתפוס נתחים גדולים יותר מעולם האופנה הגבוהה, ולהגיש אותם במלוא תפארתם, טווח המחיר התרחב באופן משמעותי על מנת לאפשר כניסתם של עיצובים תובעניים פי כמה. אם עד העונה האחרונה הרף העליון נגע בכ-1,700 למעיל עור, הרי כעת ניצב בחזית ז'קט פרוות כבשים אמיתית, כחלק מטרנד הפרוות המסיבי של חורף 2012, שמחירו כפול ועומד על 3,750 שקלים (מחיר נמוך בחצי ויותר ממוצר דומה בבתי אופנת עילית).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שקולקציית הנשים של מסימו דוטי מסתמנת כאחת מפשרות האופנה המוצלחות בשוק, עם שילוב מדויק בין איכות/עיצוב/מחיר, קולקציית הגברים מתקשה להיפרד מאותו דוק שמרני, המתבסס כרלף לורן לעניים. למעשה, הקשר הוויזואלי היחיד בין קו הנשים לזה לגברים מסתכם באותה התווית על הבגד. כמעט ואין התייחסות לאופנה המתרחשת מחוץ לקובייה המוגדרת היטב של המראה האנגלו-סאקסי הקלאסי, לרבות ז'קטי ספורט מחוייטים עם טלאי עור על המרפק, מכנסיים משובצים עשויים צמר או מעילי טייסים קצרים מעור מכובס, כשהצבעוניות השולטת היא חום על גווניו, בורדו וירוק כהה. אוסף האביזרים המשלימים, שחלקו נעוץ בהזמנה מיוחדת הנעשית על ידי מנהלי המותג בארץ ויש לו יתרון יחסי לנוכח העדר אקססוריז לגברים בישראל, חושף פריטי עור בגוונים תואמים, כמו מנשא בצבע קוניאק לאייפד או ארנק נסיעות מרובה תאים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמרני. מסימו דוטי לגברים, חורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים לדוגמא:
גברים: מעילים: 399 – 1,695 שקלים; מכנסיים: 275 – 295 שקלים; חולצות מכופתרות: 199 – 355 שקלים / נשים: שמלות: 299 – 725 שקלים; מעילים: 495 – 3,750 שקלים; סריגים: 275 – 655 שקלים
מסימו דוטי, קניון רמת אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • חורף 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully