וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלייליסט המושלם לנסיעה בארץ

עינב שיף

11.10.2011 / 14:13

יוצאים בסוכות למצוא את אתר הפיקניק המושלם? קבלו את אוסף השירים שיתן לכם קצת גרוב וקצת רגש בדרך, משלמה ארצי ועד הפיקסיז

מלבד הופעה חיה, שהיא בבסיסה אירוע שמהותו צלילים, נסיעה בדרך לאתר פיקניק מרוחק ורומנטי היא הזמן המושלם לשמוע בו מוזיקה, מכל סוג: חדשה, כי אין עבודה ברקע ואסור לדבר בטלפון והמחשב לא קיים; ישנה, כי את הפקק או את הסיבובים המסוכנים תשרוד רק אם תשמע את הסולו שתמיד יגרום לך לרצות שהנסיעה לא תיגמר אף פעם; קצבית, כי צריך סיבה טובה לשים רגל על הגז עם המשוגעים בישראל; או מהורהרת, כי נסיעה היא גם הזמן הטוב ביותר לחשוב בו על כל מה שהיומיום לא מאפשר, ואין כמו מוזיקה כדי לעלות על הגל. לכל מי שבוחר לצאת מהסוכה בחג ולנסוע, וואלה! ארגנה פלייליסט נסיעה שיספק אתכם מכל הכיוונים. סעו בזהירות, כן?

קבלו את רשימת ההשמעה בוואלה! MUSIC

סיון שביט - משקה דמעות.
כנראה שיר הנסיעה הטוב יותר - נשקי אותי של סיון שביט

סיון שביט – "נשקי אותי"
כנראה שיר הנסיעה הטוב ביותר בתולדות המוזיקה הישראלית. קצב מושלם של גיטרה-תופים-כינורות-קלידים, טקסט מלא קסם של דרך ואם זה לא מספיק – סצנת הנסיעה הנפלאה והחזקה מ"ללכת על המים" של גל אוחובסקי ואיתן פוקס נתנה לשיר מיתולוגיה חדשה, נוסף לזו שהוא יצר לעצמו. הלוואי ויכולנו לנסוע לנצח עם שיר כזה.

שלמה ארצי בהופעה בקיסריה – "ארץ חדשה"
קיץ 2011, זה של הצדק החברתי, נתן לשיר המצוין הזה חיים חדשים שהדגישו את הצד הפוליטי החריף שבו, אבל גם כשיר דרך הוא נפלא ומרגש, במיוחד להורים לילדים קטנים שמעוניינים להפוך את הנוף הישראלי ליותר מסלעים, חולות או הרים. אם הוא ייצא מהנסיעה במסקנה שלא כל האנשים נולדו רעים, זה יהיה שווה אפילו את הפקקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם הילד ייצא מהנסיעה במסקנה שלא כל האנשים נולדו רעים, זה יהיה שווה אפילו את הפקקים. ארץ חדשה של שלמה ארצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברוס ספרינגסטין – "Born to Run"
בכל זאת, גם שלמה ארצי היה צריך לשאוב השראה ממישהו עבור השיר שלעיל.

קווינז אוף דה סטון אייג' – "Go With The Flow"
לא בדיוק לנסיעות משפחתיות, אלא יותר לחבורה שנוסעת לכנרת כדי לחפש מי שתגאל אותם מבתוליהם. שיר מלא בחללים שמתאימים לחלונות פתוחים, שיער ארוך מתנפנף בדרך ושירה בקולי קולות בפזמון, כולל ברקסים לפי קצב הבייס-דראם.

גבע אלון – "Relaxation"
התלמיד הישראלי של אחד מאמני הדרכים המובהקים של הרוקנרול, ניל יאנג, הוציא באלבום הבכורה שלו שיר שהוא לכשעצמו מסע שלם בין טירוף היומיום לשקט שאחרי.

אהוד בנאי. נמרוד סונדרס
סטארטר של אהוד בנאי. רק הקצב של השיר שווה מנוע וארבע גלגלים/נמרוד סונדרס

ניל יאנג – "Ordinary People"
אם כבר הגעתם לתלמיד, הרב הוציא לפני כמה שנים שיר מסע שאם תשמעו אותו ארבע פעמים ברצף, תגלו שכבר הגעתם מתל אביב לחיפה, למשל.

ריאן אדמס – "To Be Young"
"ילד, אל תסתכל אחורה" שר ריאן אדמס בשיר המושלם הזה על התבגרות, עצב ופרופורציות. איזה שיר נסיעה מעולה.

אהוד בנאי – "סטארטר"
אהוד בנאי היה אלוף שירי המסע של הרוק הישראלי, זה שתמיד נתן לנהג/ת 5 דקות של סיפור בלשי עשוי היטב ("רוחות הצפון", "דוד ושאול" התנ"כי ו"היתה זו שעת בין הערביים" עם יצחק שן זהב המפורסם), אבל את שיר המסע הטוב ביותר שלו כתב דווקא יוסי אלפנט והוא ביצע אלבום "ענה לי". רק הקצב של השיר עצמו שווה מנוע וארבע גלגלים.

פיקסיז – "Gigantic"
רק בשביל לצעוק מהחלון את הפזמון.

Northside – "Shall We Take A Trip?"
גם סוג של טיול, כן?

בלר – "Out of Time"
אז למה אנחנו נוסעים בעצם? מה מזיז אותנו ממקום למקום, שלא לצרכי עבודה או משפחה? כי לפעמים, כמו שדיימון אלברן שר, אנחנו כל כך עסוקים שלא היה לנו זמן לעצור, לפתוח את הראש ולהבין שהעולם יצא מחוץ לזמן, ומכל רכב שהוא לא נשקף מראה יפה יותר משל עולם שהתחרפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully