וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת עולם 3? הקרב בין שבועות האופנה

לירוי שופן

9.10.2011 / 15:16

עולם האופנה רוחש דרמה לאחר שהתברר כי התצוגות המיועדות לסתיו הבא בניו יורק, עולות על אלו במילאנו ולונדון. לפחות הצרפתים נשארו בחוץ

המתיחות בין הוועדות הלאומיות המארגנות את שבועות האופנה הגדולים בעולם - ניו יורק, מילאנו, פריז ולונדון - מגיעה לרתיחה, אחרי שבועות של מתיחות. בחודש שעבר רחשה תעשיית האופנה לאחר שבית גוצ'י קיים את תצוגת האופנה שלו במילאנו בתאריך ה-21 בספטמבר, פחות מיממה לאחר סגירת שבוע האופנה בלונדון, מה שגרם לדוגמניות צמרת ועיתונאים לנטוש את הבירה הבריטית לפני שעלתה בה התצוגה האחרונה, כדי להספיק להגיע לאיטליה.

כעת עולה מחלוקת חדשה, הפעם לגבי התאריכים של התצוגות המתוכננות לשבועות האופנה שיתקיימו בספטמבר 2012. בסוף השבוע האחרון דיווח יומון האופנה WWD.COM כי ה'קאמרה נציונלה דה לה מודה', הוועדה המרכזת של האופנה האיטלקית, הודיעה כי שבוע האופנה במילאנו יתקיים בין ה-19 ל-25 בספטמבר - תאריכים המתנגשים הן עם שבוע האופנה בניו יורק, שעל פי המתוכנן אמור להימשך עד ה-20 לאותו חודש, והן עם שבוע האופנה בלונדון, שמיועד ל-21-25.

זהו אינו סוד כי חשיבותו של שבוע האופנה במילאנו, המרכז כמה מהמעצבים הגדולים ביותר בעולם, עולה בכמה מונים על זה של לונדון ואפילו על זה בניו יורק. מתוך אותה הכרה בכוח, האיטלקים אינם חוששים להפגין שרירים ומסרבים בכל תוקף לשנות את התאריכים, שלטענתם מועצת מעצבי האופנה של אמריקה, אשר בראשה עומדת דיאן פון פורסטנברג, קבעה ללא תיאום מוקדם מתוך רצונם להימנע מתצוגות במהלך חג ה-'לייבור דיי'. "שהטוב ביותר ינצח", אמר מריו בוסלי, יו"ר הקאמרה נציונלה דה לה מודה ל-WWD.COM. "המעצבים האיטלקים החליטו פה אחד על לוח הזמנים, מהקטן ביותר ועד הגדול ביותר. הם הפגינו סולידריות גדולה וגאווה איטלקית".

מנגד טוענים האמריקאים כי מאז 2008 ישנו הסכם בין המועצות כי שבוע האופנה בניו יורק יתחיל ביום חמישי השני של ספטמבר. בגלל לוח השנה של השנה הבאה, אותו יום יוצא מאוחר למדי ועומד על ה-13 לאותו חודש, עניין שגורם לכל סבב שבועות האופנה, המתחיל באופן מסורתי בניו יורק, להתאחר.

ללא התגמשות של הצדדים התוצאה עשויה להיות קטסטרופה. באם המצב יישאר כפי שהוא כיום, דוגמניות השורה הראשונה והעיתונאים המובילים בתקשורת האופנה עתידים לוותר כליל על התצוגות בלונדון ובכך להזיק באופן נואש למעצבים הבריטיים. זאת ועוד, שעורכים עשויים להיקלע למלחמות באם יאלצו לוותר על תצוגות של מפרסמים.

עם זאת, מסתמן שוטר שמסוגל להכווין את התנועה מחדש. יו"ר ההוצאה לאור קונדה נאסט, האמונה בין היתר על שלוחות מגזין האופנה 'ווג' ברחבי העולם, שלח מכתב אל מריו בוסלי בו הוא מציין כי עורכי ועיתונאי האופנה של ההוצאה, כולל אלה השייכים לווג האיטלקי, לא יגיעו לתצוגות מילאנו במידה ואלו יתקיימו במקביל לתצוגות של ניו יורק.

קולקציית קיץ 2012 של פראבל גורונג בניו יורק. Slaven Vlasic, GettyImages
פראבל גורונג בשבוע האופנה של ניו יורק לקיץ 2012/GettyImages, Slaven Vlasic

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully