וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו דלת סודית במועדון

לירוי שופן

2.11.2011 / 14:45

שנייה לפני שבוע האופנה בתל אביב, המעצב הנחבא אל הכלים שי שלום מספר למה הוא בעצם הסכים להשתתף באירוע, וחושף קולקציית חורף מפעימה שמוכיחה שגם בישראל יש אופנה עילית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלת צינור מצמר אנגורה סגול המשוסעת ברוח שנות ה-60 בפס כתום ועז. שי שלום, חורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה לא נוח לי", מציין בפשטות מעצב האופנה שי שלום, כשהוא מתייחס להשתתפותו בשבוע האופנה של תל אביב, המיועד להתקיים בעיר בסוף חודש נובמבר. החשיפה לקהל הרחב מטרידה אותו מעט, ואפשר להבין גם למה. שלום פועל כ-15 שנים בתעשיית האופנה המקומית, ומתמחה באופנה עילית לשני המינים, אולם שמו לא ידוע לרבים. לאורך כל הדרך הוא שמר על דיסקרטיות קיצונית ודרך פעולה כמעט בדלנית, שהרחיקה אותו באופן עקבי מכל שיח מקומי. "הפורמט של הסטודיו היום לא מאפשר לי חשיפה אל קהל. הפניה שלי היא עבור לקוחות ספציפיים. אין לי פרטי קולקציה ואנשים לא קונים מהקולב, אלא רק לפי הזמנה. חשיפות מהסוג של שבוע האופנה מצריכות פניה לקהל רחב יותר, ואני רגיל לעבוד בפורמט החוויה האישית."

כדי להבין עד כמה אישית החוויה עליה מדבר שלום, מספיק להיזכר בגדרות הווירטואליות החוצצות בין העבודה שלו לשאר העולם. חדר התצוגה המעוצב שלו, הממוקם ברחוב הרכבת בתל אביב, חסר כל שילוט ונעול למראה והלקוחות מתבקשים לקבוע פגישה אישית מראש כדי להגיע פיזית אל הבגדים. במילים אחרות, שלום מתפקד כמו הדלת הנסתרת שנמצאת בקצהו של כל מועדון נחשב, זו שזוכים לעבור דרכה רק יודעי ח"ן המקושרים במקומות הנכונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעיל צמר אלפקה לגברים. בעל איכויות ביתיות ומתכנסות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היבט ההשתתפות שלי בתצוגת שבוע האופנה מתחיל ונגמר במוטי רייף (מפיק האירוע – ל.ש.)", מסביר המעצב מדוע בסופו של דבר אמר 'כן' כשפנו אליו, ומדוע בכל סיטואציה אחרת היה מסרב להזמנה. "מוטי מלווה אותי מאז לימודי בשנקר. הוא חיבר אותי עוד כשהייתי סטודנט אל מיצג אופנה שקיימה חברת קרטייה עבור הבושם So Pretty. מאז ועד היום, כל תצוגות האופנה בהן השתתפתי, מוטי הפיק וארגן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולצת משי מנומרת בפיתוחים כתמתמים וחצאית עור/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנם שלום מחריש לגבי כיוונה הקונקרטי של הקולקציה אותה יציג במסגרת שבוע האופנה, המיועדת לקיץ 2012, אולם מסכים לחשוף כמה קווים עקרוניים. החשוב בהם היא העובדה שהוא המעצב היחיד באירוע שיציג, לצד קו נשים, גם דגמים לגברים. בנוסף, הוא מסכים לספר ש"זו תהיה קולקציית קיץ פר-אקסלנס, ויהיו בה שלוש קבוצות מובחנות. הראשונה תאופיין בצבעוניות מאוד עזה, השנייה תציג גזרות קלילות בגווני שמנת והשלישית תשלב בין שחור, לבן עור ומשי".

במידה מסוימת, המאפיינים שפירט, מהווים תשתית בסיס לכתב היד העקרוני שלו, והם חוזרים על עצמם בצורה כזו או אחרת בכל קולקציה, גם בזו המוצעת בימים אלה לעונת חורף 2012. "חומרים שיש להם יכולת להיות בנויים מצד אחד, אך גם רכים, כמו קשמיר, צמר אלפקה ונגיעות של משי", הוא מעיד על היצירה העונתית, שגם בפרטי הנשים וגם בפרטי הגברים מבוססת על מעין צורות מוארכות למחצה, המתובלות בהבזקי צבע מחשמלים לצד גוונים מעודנים- מקטיפת משי כחולה ממנה נגזרו זוג מכנסיים בעלי קו מותן גבוה, דרך חצאית עיפרון עשוייה עור כתמתם, ועד סריג חום ועשיר שנסרג כולו בעבודת יד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכמיית צמר קצרצרה המעניקה פרשנות עירונית לפריט כבד בעיקרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אפשר לפרוט את סגנונו למילים פשוטות, הרי ששלום מתמקד באחת הקטגוריות השחוקות - שלא לומר הקלישאתיות - של עולם האופנה, המכונה 'אינטרפטציה לקלאסיקות'. אלא, שבמקרה שלו הבנאלי נעשה מקורי ולו רק בגלל רמת הגימור והחייטות, תחושת היוקרה השורשית, שמעוררים התפעלות יוצאת דופן, כפי שמבהיר מעיל צמר לגברים בצבע טבק עמוק. אל דשיו מחוברים שוליים לבנים לחלוטין, אולם שמץ ממאמצה של המחט ביצירת השילוב המורכב בין השניים לא ניכר.

אל אמנות העשייה הזו מצטרפת גישה מודרנית מאוד, המסוגלת להעניק לפרטים קטנים משמעות עצומה, הגורמת לעין לראות מחדש את המוכר. וכך, מעיל צמר אלפקה צמרירי לגברים עוצב בפרופורציות ארוכות פי כמה מהמקובל, המעניקות מעין חום ביתי ומתכנס לפריט שהעושר הניבט ממנו עשוי להרתיע בתחילה. גם חולצה מכופתרת מן המניין שינתה לחלוטין את עורה כאשר נתפרה מבגד צמר סרוג וצווארונה נקטם בחדות, אפקט היוצר דינאמיות. בקו הנשים, המצב דומה. מעיל קשמיר שחפתיו עור, קיבל על כתפיו שכמייה קצרצרה, המתרגמת דבר כבד לעירוני, ושמלת צינור קצרה למדי העשויה צמר אנגורה סגול, שברוח הגראפיות של שנות ה- 60, שוסעה בחזיתה בפס כתום ועז. זו הדרך, בה מעוררים אופנה עילית לחיים אמיתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מרגישים את מאמצה של המחט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח מחירים: גברים: חליפות: 7,600 שקלים ומעלה; מעילים: 9,000 שקלים ומעלה; חולצות: 2,200 שקלים ומעלה; נשים: חליפות: 12,400 שקלים ומעלה; מעילים: 10,000 שקלים ומעלה

שי שלום, הרכבת 2, תל אביב. פגישות מתואמות בלבד 03-6855596

צילומים: אלכס ליפקין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעיל קשמיר ומעליו שכמיה קצרה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכנסי רכיסה עשויים זמש ועליונית סרוגה והדוקה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו הדרך, בה מעוררים אופנה עילית לחיים אמיתיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שי שלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully