וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לולו דה לה פאלייז מתה בגיל 63

לירוי שופן

6.11.2011 / 10:36

המוזה הגדולה של איב סן לורן, שגם עיצבה תכשיטים עבור הבית ונחשבה אחת המקורבות למעצב המנוח, הלכה אמש בפריז לעולמה לאחר מחלה ארוכה

איב סן לורן ולולו דה לה פאלז בפתיחת הבוטיק 1969. GettyImages
לולו דה לה פאלייז מצד ימין, עם סן לורן/GettyImages

המוזה ואחת הנשים המקורבות למעצב העל המנוח איב סן לורן, לולו דה לה פאלייז, שעל פי כמה תפיסות תרמה לפיתוח חליפת הסמוקינג האיקונית, מתה אתמול בפריז בגיל 63 לאחר מחלה ארוכה. מותה דווח לציבור על ידי קרן איב סן לורן-פייר ברז'ה.

לה פאלייז הייתה אחת הנשים המזוהות עם סגנון האישה הבוהמיינית מהגדה השמאלית של עיר האורות אותו ניסח והתכתב סן לורן בשנות ה-70, המצועצעת במידה ובעלת האפיל האוריינטלי הדק. עדות אחת לכך משתקפת מבעד לאחת התמונות המפורסמות מאותה התקופה, מיום הפתיחה של הבוטיק האיקוני של המעצב בלונדון, בה ניצבה לה פאלייז לצד איב סן לורן עצמו ובטי קרטו כשהיא לבושה בחצאית טרפזית בהירה וארוכה, מעיל שמלה וראשה אסוף במטפחת משי צבעונית ומעוטרת, כקריצה מודעת לסיפור הספארי הנצחי של סן לורן.

כפי שהיה אפשר להתרשם גם בהופעתה בסרט הדוקומנטרי 'אמנות של אהבה', המגולל את מערכת היחסים בין המעצב לבן זוגו ברז'ה, ללה פאלייז היה תפקיד מכריע בחייו של סן לורן. הוא כינה אותה הנפש התאומה שלו בהזדמנויות רבות. מלבד העובדה שהייתה מצטרפת אליו לסופי השבוע הארוכים במרקש, מרוקו - אחד מיעדי הבריחה וההשראה הגדולים שלו, היא גם תרמה פיזית ליצירתו. החל מאמצע שנות ה-70 היא עיצבה עבור הבית תכשיטים ואביזרים משלימים, רובם עצומים בנוכחותם ועשויים אבנים גדולות, חומרים צבועים בגוונים עזים. היא ראתה בהם חלק מכריע מההופעה, והוקסמה מהיכולת לחולל שינוי ממשי בה עם ענידה או הסרה של צמיד או שרשרת. היא נותרה מקורבת למותג עד סמוך לפרישתו של סן לורן ממנו, ב-2002.

לה פאלייז נולדה בבריטניה וגדלה בלונדון וניו יורק. עולם האופנה לא היה זר לה - אמה האירית הייתה אחת הדוגמניות של המעצבת אלזה שיאפיראלי. בבגרותה שימשה דוגמנית וכתבת אופנה, והכירה את סן לורן דרך מקורבים, בסמוך לסוף שנות ה-60. בשנים האחרונות השיקה קו אופנה ותכשיטים בפריז, במסגרת בוטיק שנקרא 'בוטיק דה לולו'.

איב סן לורן ולולו דה לה פאלז בפתיחת הבוטיק 1969. GettyImages
פתיחת בוטיק לונדון, בשנת 1969/GettyImages
לולו דה לה פאלייז בפרימיירת הסרט אהבה מטורפת, טורונטו 2012. Sergio Mendoza, GettyImages
הוקסמה מכוחם של אביזרים משלימים. דה לה פאלייז בפרימיירת הסרט אמנות של אהבה, טורונטו, 2010/GettyImages, Sergio Mendoza

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully