וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט שחור: קולקציית החורף של אלומה

לירוי שופן

6.11.2011 / 15:17

תובנות חדשות מלוות את קולקציית החורף המשכרת של המותג אלומה. כמו למשל, למה עדיף להשאיר לרשתות האופנה את בגדי בייסיק, ומדוע כדאי להצטרף לשבוע האופנה של תל אביב רק בשנה הבאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדים שחורים במרקמים שחורים שמחקים את מנעד הצללים של הפילם נואר. אלומה חורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הייתה איזושהי הבנה בשנה האחרונה, שאנחנו לא יכולות לעשות הכל. אופנת בייסיק ופריטים פשוטים אפשר למצוא בזארה או H&M. החלטנו להתמקד", מסבירה המעצבת אלומה קליין, עוד לפני שהציגה אפילו פריט אחד מקולקציית החורף החדשה.

נראה כי הצהרת הכוונות הזריזה הזו במקומה. על אף הכישרון הנדיר שהסתתר בין הפריטים המגונדרים של המותג, שהפכו חביבים על נשות בוהמה מודעות, אחת הביקורות החוזרות כלפיו הייתה ההתפזרות שאפיינה אותו. את המותג בן השנתיים והבוטיק הנושא את שמה, שכבר הנפיקו חמש קולקציות, הקימה קליין יחד עם אשת העסקים קרין בלום. לפני כשנה, בשיא ההתלהבות הגדולה של התחלת הדרך, מנתה הקולקציה העונתית עשרות דגמים, שנעו מפריטי קז'ואל פשוטים, דרך בגדי ערב וקישוטי צוואר קייסריים, ועד הרכבה ופירוק מחדש של פריטים ישנים. מיותר לציין, שהעודף הותיר אפקט הדומה לרושם שקולקציה של רשת אופנה מותירה – מעין היעדר פוקוס המבטל כל הקשר רעיוני בין הבגדים. עבור מותג מעצבים, זהו עניין קריטי המבדיל את היצירה שלו ממאות יצירות אחרות. אחרי הכל, בעולם של עודף באופנה, כמו גם בתחומים אחרים, רק הבדלים נספרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרוולי קימונו כקריצה אוריינטלית. אלומה חורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

וההבדל אכן ניכר הפעם. "הקולקציה הזו נועדה כדי לשמר את האסנס, התמצית של אלומה", מוסיפה קליין, ורומזת לתהליך העריכה המופתי שנעשה במותג. לפחות בתחושה, אם לא במספרים עצמם, אוסף הבגדים העונתי נראה קטן יותר לחיוב, מחודד פי כמה, כאילו ונלקחו ממנו הקצוות העודפים ונותרה רק הליבה הפועמת. הדבר המוחלט ביותר שאפשר לומר על הסגנון של אלומה, שהפעם זוקק להפליא, הוא שבולטת בו הכמיהה להידור ישן ומקסימליזם, כהפך הגמור למינימליזם החמור המאפיין את העולם החדש והמודרני. באופן הזה, קליין ובר מפנות גב אל מסורת האופנה שהתגבשה בתל אביב בשני העשורים האחרונים, שמעדיפה את הפשוט על פני המורכב, את חסר הצבע על פני העז.

רגעים מסוימים במסורת הפילם נואר, מתפקדים לדבריה של קליין כרקע לקולקציה, אותו זרם קולנועי עתיר זוויות מקוריות, מסתורין וחשכה מחושבת. השראה שחוקה למדי במושגי אופנה, שקיבלה ביטוי מקורי, רבות בזכות איזשהו אפיל אוריינטלי-אסייתי, לעיתים ספק מזרח אירופאי, ששולב בתמהיל הנשי הכללי. שמלה העשויה מקטעים-מקטעים גיאומטריים של בדים שחורים במרקמים שונים, כמו קטיפה או הדפס קרוקו, החובקת מקרוב את הטורסו, מספקת פרשנות מסקרנת למנעד הצללים המאפיין את הפילם נואר. מנגד, זוג מכנסיים צרים בהדפס שחור-לבן בוטה, הנראה כמו פיתוחים מרוטשים של סמל המלוכה 'פלור דה ליס', או טוניקת משי מקושטת בתפרחת אדומה-שחורה-זהובה, פורעים את הסדר האלגנטי, מהתלים בחן בגבול הטעם הטוב ומזריקים אווירת קצה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכנסיים בהדפס המזכיר סמל מלוכה מרוטש/מערכת וואלה!, צילום מסך

רומנטיקה אינה נפקדת ממעשה האופנה של אלומה, והיא מפגישה ללא הרף בין רגשות גדולים ומנוגדים באופיים. שמלת תחרה קצרה בצבע כחול-אלקטריק, הנאספת בחגורת קטיפה, שיש בה מימד של תום נעורים פתייני ודוק מאובק בכוונה, עומדת בניגוד גמור למכנסי אופנוענים אתלטיים והדוקים, המשוסעים תפרים אלכסונים חדים. אולם, אין כאן סתירה. בקונטקסט של הקולקציה כולה, הקולות הרבים העולים ממנה – מזרח לצד מערב; עבר ליד הווה; מצועצע ליד אופנת רחוב – מועצמים לכדי הרמוניה ברורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוצים לראות עוד מהקולקצייה? היכנסו לפייסבוק שלנו

"בעונה הבאה" עונה בפסקנות בלום לשאלה מדוע שמו של המותג נפקד מרשימת המציגים בשבוע האופנה של תל אביב, המיועד לסוף החודש הנוכחי. על פניו, יש באלומה את כל החומרים שיכולים לספק מסלול בתצוגת אופנה. עם זאת, על אף תהליך ההבשלה שנעשה שם בחודשים האחרונים, ייתכן שנדרש עוד פרק זמן מסוים כדי לקבל את מלוא הביטחון העצמי הנדרש כדי לעמוד חשופים באור הזרקורים.

טווח מחירים: חולצות וטוניקות: 225 - 1200 שקלים; מכנסיים: 690 - 920 שקלים; שמלות: 930 - 4200 שקלים; ז'קטים ועליוניות: 780 - 1890 שקלים

אלומה, אשתורי הפרחי 9, תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully