וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דקות של סטייל משובח בחסות דוראן דוראן

10.11.2011 / 10:26

סופרמודלס שנות ה-90 התאחדו לרגל צילומי וידאו-קליפ חדש של להקת הבנים הראשונה - 10 דקות של אופנה, סטייל וחיים טובים ממש כמו פעם

דוראן דוראן, להקת הפופ המצליחה משנות ה-80, חוזרת עם וידאו-קליפ לסינגל החדש 'גירל פאניק' מתוך אלבומה האחרון, בהפקת מארק רונסון. הסרטון בן כמעט 10 דקות, מערב פריימים בצבע ובשחור-לבן והוא מעין תזכורת ומחווה לדוראן דוראן של פעם, כלומר, הרבה שיק, ליפ גלוס ורגליים ארוכות. ולא סתם רגליים ארוכות, אלא אלה של כמה מן הדוגמניות הידועות של שנות ה-90, אשר ממשיכות להיות פעילות גם היום. סינדי קרופורד (45), נעמי קמפבל (41), הלנה כריסטנסן (43), אווה הרציגובה (38) ויסמין לה בון (47) - כולן פה. לא כל הרכב פופ עכשווי היה מצליח לאחד את כל השמות האלו לידי קליפ אחד. לדוראן דוראן, אחרי כל השנים, עדיין יש את זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופרמודלס בפגישת מחזור. מימין לשמאל, אווה הרציגובה, נעמי קמפבל, סינדי קרופורד, הלנה כריסטנסן ויסמין לה בון בווידאו קליפ של השיר 'גירל פאניק' של דוראן דוראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבנות, בעזרת ליפ-סינקינג ונגינה פיקטיבית כלי נגינה, מבצעות את 'גירל פאניק'; נעמי היא סימון לה בון, הלנה היא המתופף רוג'ר טיילור, אווה היא הקלידן ניק רודס, סינדי היא הבסיסט ג'ון טיילור, ורק יסמין לה בון, רעייתו של סימון לה בון מזה 26 שנים, נלהבת לומר: "אני לא קשורה לדוראן דוראן". חברי הלהקה עצמם מגיחים מדי פעם כבלבויז ומלצרים, אבל הם גם "מראיינים" את הבנות על כמה כולם נפלאים ומוכשרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משכנם הקבוע של מעצבים ודוגמניות. מלון סבוי בלונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פטיש טרנדי. דוגמנית בווידאו קליפ של השיר 'גירל פאניק' של דוראן דוראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם כל זה נשמע מסקרן, יש עוד. הווידאו נראה כמחווה לקולקציית הקיץ של לואי ויטון בעיצוב מרק ג'ייקובס, כלומר הרבה פריטי פטיש טרנדיים בנוסח הסרט 'שומר הלילה' (1974).

בהתאם לקונספט, הצילומים נערכו במלון סבוי, מלון מן המאה ה-19 במרכז לונדון שבמהלך השנים היה משכנם של ידוענים רבים מתחום האופנה והאמנות, החל מקלוד מונה, דרך קוקו שאנל וכריסטיאן דיור, ועד הביטלס ו-U2. מאז פתיחתו המחודשת של המלון לפני שנה בדיוק, הוא היה למשכנם הקבוע של מעצבים, דוגמניות ועורכי אופנה, במיוחד בשבוע האופנה של העיר. אגב, מארק ג'ייקובס עצמו ציין את מלון סבוי הלונדוני כאחד מהשראותיו בראיונות שלאחר תצוגת הקולקציה האחרונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיק שיק. צמד המעצבים דולצ'ה וגבאנה עם הבנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסטיילינג בווידאו נעשה על ידי המעצבים האיטלקים, דולצ'ה וגבאנה, שגם מופיעים בווידאו בסצינת הצילומים למגזין הרפרס באזאר ומתגלים, למי שלא מכיר, במלוא הגיק-שיק שלהם.

על הבימוי אחראי ג'ונאס אקרלונג, במאי סרטים קצרים, קדימונים וקליפים מוזיקליים מנוסה, הידוע בזכות הקליפ השנוי במחלוקת 'סמאק מיי ביץ' אפ' של 'פרודיג'י מ-1997 על רקע הצגת שימוש בסמים, אלימות ועירום. בנוסף הוא ביים קליפים למדונה ('ריי אוף לייט', 'אמריקן לייף' ו'מיוזיק') וליידי גאגא ('טלפון'). כמו ב'טלפון' של גאגא, גם ב'גירל פאניק אין ממש הגיון עלילתי, למרות שלכאורה נראה שהוא קיים שם. מה שנשאר, זה פשוט ליהנות מן מהסטייל וההפקה המהוקצעת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שנת 1990 עוד כאן. סינדי קרופורד בווידאו קליפ של השיר 'גירל פאניק' של דוראן דוראן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתפקיד סימון לה בון. נעמי קמפבל בווידאו קליפ של השיר 'גירל פאניק' של דוראן דוראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא נעדרת מן הקליפ רוח נוסטלגית מתבקשת לאור 30 שנות קיומה של דוראן דוראן. במהלך השנים ההרכב השתנה, אולם הלהקה מעולם לא התפרקה, והיום חברים בה כל חמשת החברים המקוריים. כבר בפתיחה, במה שנראה כמו סוג של ריאיון רטרו, "עיתונאי" שואל את סימון-נעמי קמפבל-לה בון: "כשהתחלתם את הלהקה לפני 30 שנה ידעתם שתגיעו עד לפה?". בהמשך, נראים קטעים של מספר שניות מקליפים מסוגננים קודמים של הלהקה שכללו הופעה זכורה של דוגמניות כמו 'ריו', 'גירלס און פילם', 'אורדינרי וורלד' ו'נוטוריוס'.

למרות איחוד מחודש של חמש הסופרמודלס, לא מדובר בקליפ בסגנון 'פרידום' של ג'ורג' מייקל ולא רק בגלל היעדרותן של לינדה אוונג'ליסטה וכריסטי טרלינגטון, אלא בעיקר בגלל אלמנט ההומור העצמי.

על האלבום האחרון של דוראן דוראן בוואלה! תרבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully