וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברקרומבי אנד פיץ' על הפעילות בישראל: "אלה לא סניפים רשמיים"

עדי דברת-מזריץ

10.11.2011 / 20:40

השבוע נפתחו שלושה סניפים של A&F Brand Factory Store. מקורבים לזיכיון: עובדי החברה האמריקאית ליוו את פתיחתם

כמה ימים לאחר פתיחת הסניפים של מותג האופנה האמריקאי אברקרומבי אנד פיץ', עולים סימני שאלה לגבי מהות הפעילות בישראל. מבדיקה שביצע TheMarker עולה כי ישראל לא מופיעה ברשימת המדינות שבהן פועלת החברה.

בתגובה לפניית TheMarker לחברת אברקרומבי אנד פיץ' העולמית נמסר כי "אנחנו מצטערים, אבל סניפי A&F factories אליהם אתם מתייחסים אינם סניפים רשמיים שלנו".

עם זאת, מקורבים לזיכיון כמו גם קניונים שבהם נפתחו סניפי המותג, מספרים כי הפתיחות היו בליווי עובדים מטעם החברה האמריקאית שנכחו בסניפים והורו כיצד לסדר את המדפים.

"יכול להיות שבאברקרומבי אנד פיץ' לא רוצים להיות מקושרים לישראל בשל קשרים עם העולם הערבי", אומר בכיר באחד הקניונים. ייתכן גם כי הדבר נובע מכך שחנויות אברקרומבי בישראל קטנות מהחנויות בחו"ל ואינן ייצוגיות מספיק עבור החברה העולמית.

לדברי בכיר בענף, "לפי הידוע לי הגורם הוא פוליטי. עד היום, ההנהלה האמריקאית לא רצתה לפתוח סניפים בישראל. עכשיו הם פתחו סניפים, אבל הם לא רוצים לעשות את זה עד הסוף או לעמוד מאחורי זה".

שלושה סניפי אברקרומבי אנד פיץ' נפתחו לפני כמה ימים בשלושה מיקומים: קניון רמת אביב, שדרות ממילא בירושלים וקניון ארנה בהרצליה פיתוח. באופן מפתיע, הפתיחה לא תוקשרה ובעלי הזיכיון, חיים סקאל מסקאל הולדינגס (זכיינית מותג טופשופ-טופמן וטומי הילפיגר בישראל), לא ניצל את הזדמנות הפז לביצוע השקה מפוארת כפי שנוהגים בעלי זיכיון בפתיחת סניפים של רשתות בינלאומיות, וכפי שעשתה אברקרומבי אנד פיץ' עצמה בפתיחת חנויות אחרות בעולם.

עד כה מכר סקאל את מוצרי אברקרומבי אנד פיץ' ביבוא מקביל תחת חנויות בשם j. מה שעורר תהייה לגבי הסניפים החדשים היא העובדה ששם הסניפים בישראל הוא "A&F Brand Factory Store" (חנות המפעל של המותג אברקרומבי אנד פיץ'), בשונה משם הסניפים שאינם בישראל הנקראים בשם המותג. מוכרים בחנות הסבירו כי הסיבה לדבר היא שבחנות מוכרים גם את מותג ההלבשה התחתונה של החברה, Gilly Hicks, וכי בהמשך יימכרו בו גם בגדי המותג HOLLISTER.

בנוסף, סניפי המותג בישראל נראים אחרת מהסניפים בחו"ל. אחד הסימנים המזוהים ביותר עם סניפי אברקרומבי אנד פיץ' בעולם הוא המארח המוצב בכניסה אליהם: גבר שרירי לבוש במכנסי ג'ינס בלבד עם חזה חשוף. בישראל המצב קצת שונה. הבחור הצנום שעמד בכניסה לחנות בלבוש מלא הסביר כי החוקים בישראל אינם מאפשרים זאת. את הטעימה מהחוויה הבינלאומית ניסו, ככל הנראה, בעלי הזיכיון בישראל, לייצר באמצעות שני מארחים שמקבלים את פני הנכנסים לסניף ומדברים באנגלית בלבד.

לדברי שמואל בן משה, מנכ"ל אלרוב המחזיקה בשדרות ממילא, "אני לא יודע מה הסיפור. אני יודע שהחנות עובדת מצויין וזה מה שחשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully