וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע האופנה בתל אביב: התצוגה של יוסף

לירוי שופן

21.11.2011 / 19:58

נינט בלייב על הבמה, רעש, צלצולים ומסטיקים - תצוגת האופנה של יוסף עשתה המון המון בלאגן

דייב שחר

תצוגת האופנה של יוסף, שקיבצה סביבה עדת מעריצים ומעריצות הנמנים עם סלבריטאי עם ישראל, נפתחה בהפסקת פרסומות קלה. על רקע וידאו-ארט מתחלף וכאוטי, עלו על המסלול חמש דוגמניות לבושות בחמישה מראות של המעצב, שנוצרו כולם תוך מחווה לחמשת החושים, כפי שהם באים לידוי בפרסומות של גומי הלעיסה '5' (כולל תכשיטים בצורת הספרה 5). בין אם מדובר בחסות או בשיתוף פעולה כלכלי בין שני הגורמים - המעצב וחברת המסטיק - לא ברור מדוע לא הייתה הפרדה משמעותית יותר בין דגמי המסטיק לבין התצוגה העונתית. הסמיכות יצרה טעם לפגם, במיוחד לאור העובדה שמראות המסטיק, כמו בלייזר לבן וארוך עם הדפס טווסי סגול שנלבש מעל לבגד גוף מודפס בגוונים כתומים, נפלו ברמתם מהעתיד לבוא.

רגע לאחר שנחשף הקהל לכל איכויותיו של גומי הלעיסה, עלתה לבמה נינט וסיפקה את פס הקול, רוקרי, קשוח ובועט עד מחריש אוזניים, שנשמע לאורך כל התצוגה. דקות מעטות לאחר שהתחיל המופע, ההבנה שקעה – יוסף עסוק יותר מידי ביצירת רעש, ויזואלי ופיזי, עד שהוא מסיט את תשומת ליבו של הקהל ושלו עצמו מהפרטים הקטנים עצמם. ואלגנטיות, כידוע, תלויה רק בהם.

זו הייתה תצוגה טיפוסית ליוסף. כל אבות המזון מהם הוא ניזון היו בה – ציטוטים משנות ה-20, על פיתוחי הזהב, הרקמות הגיאומטריות או קו המותניים הנופל; קו כתפיים מחודד (מוטיב שחזר בשלוש תצוגות לאורך היום, עניין המצביע על חוסר רצונם של המעצבים הישראלים להיפרד מהבשורה שעולם האופנה הכחיד לפני כשנתיים) וסקס שהוגש במנות עיקריות, והיה הבוטה מכולם. לא היה בו דבר מרומז, אלא מטחים כבדים שהפכו אותו לפורנו. שמלה א-סימטרית העשויה נגזרות, התלויה על כתף אחת, הייתה קצרה הרבה יותר מכל אחת העשויה להופיע בחלום כחול, כדוגמא. גם פיתוחים ורקמות ושאר פאייטים טופלו בנדיבות יתרה. לעיתים זה יצר הילה של כוח על המסלול, כמו במקרה של שמלת מקסי בכתפיות דקות, מחופה בפאייטים כסופים וכהים, שנלבשה עם מגפיים גבריים שטוחים. היו בה מינונים זהים של פשטות וזוהר, לעומת רגעים אחרים, כמו פריטים שקופים העשויים תחרה, ששובצו באפליקציות, או שמלות שחזיתן סרטים קלועים, שלא תמיד הוגש בגימור מדוייק. אלה היוו עודף שהכביד על המסר. זה היה מקסימליזם (על משקל מינימליזם) לשם מקסימליזם, כפי שרימזה מסכת-משקפי-שמש ארטיזינלית וביזארית בכוונה. האם כל זה מייצר מוזה של אישה חזקה? סביר להניח שיוסף יגיד שכן; אחרים יאמרו שהיא איבדה בדרך למלחמה את אמות התחכום.

לראייה, ברגעיו המרוסנים האפקט מוצלח פי כמה, אולי אף סוחף. שורה של עיצובים מעודנים יותר, שדווקא פתחו את התצוגה, סיפקו זווית אחרת. שמלת פוף קצרה ולבנה, שעל שוליה שנזרו נוצות פראיות, או שמלה אחרת, בעלת שסע ארוך כמעשה כוכבות הקולנוע ההוליוודיות בשנות ה-40, שהייתה כולה כמעין נוצות מיניאטוריות, הוכיחו שאיפוק ובגרות אינם מחבלים בהכרח באנרגיה צעירה ורעבה (מה שהיה אפשר לומר על הכוונות של חלק גדול מהעיצובים). כך או אחרת, יוסף השיג בסופו של דבר את שרצה - מפגן כוח שאי אפשר להסב ממנו את הראש.

עוד מהתצוגה בפייסבוק שלנו

כל התצוגות ביום הראשון של שבוע האופנה בתל אביב

הלו"ז המלא של שבוע האופנה בתל אביב והתצוגות המומלצות
צילומים: נמרוד סונדרס

יוסף. נמרוד סונדרס
יוסף/נמרוד סונדרס
יוסף. נמרוד סונדרס
יוסף/נמרוד סונדרס
יוסף. נמרוד סונדרס
יוסף/נמרוד סונדרס
יוסף. נמרוד סונדרס
יוסף/נמרוד סונדרס
יוסף. נמרוד סונדרס
יוסף/נמרוד סונדרס
  • עוד באותו נושא:
  • יוסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully