וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המותג עובדיה ובניו כובש את ניו יורק

לירוי שופן

5.12.2011 / 16:26

התאומים אריאל ושמעון עובדיה מתמקמים בלב סצינת אופנת הגברים של ניו יורק, מציגים חליפות במחירים של מותגי יוקרה, וכובשים שחקנים כמו ג'יימס פרנקו. ראיון מיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית חורף 2011-12 של עובדיה אנד סאנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

'Ovadia & Sons', או בעברית – עובדיה ובניו, אמנם הושק רק לפני מעט יותר משנה, לקראת עונת קיץ 2010, אבל מי שיכנס החורף למחלקת הגברים של הכלבו הניו יורקי בלומינגדיילס יגלה, לצד הקולקציות של מרק ג'ייקובס ורלף לורן, גם פינה המוקדשת למותג. תרחיש דומה עתיד להתרחש בחודשים הקרובים גם במקום נוסף, לא רחוק משם, בכלבו היוקרה עתיר הפנטזיה בארני'ז, הידוע בבחירות המעצבים המזהירות שלו.

השם מסגיר במהירות את הקשר הישראלי. מאחורי המותג הצעיר, שבתוך שלוש עונות הצליח להסיט כלפיו את תשומת ליבה של תעשיית האופנה בניו יורק, ולזכות באזכורים נרחבים על פלטפורמות כמו מגזין GQ או יומון האופנה החשוב WWD.COM, עומדים צמד האחים התאומים אריאל ושמעון עובדיה (28), שנולדו בירושלים והיגרו לברוקלין בילדותם. לאחרונה, אף יצרו השניים מערכות לבוש לשחקן ג'יימס פרנקו, המשמש בשנה החולפת כפרזנטור בית האופנה גוצ'י, עבור סרט חדש בהשתתפותו. "זו הייתה מחמאה להופיע בערוצי התקשורת וב-WWD", אומר שמעון עובדיה על ההתעניינות הגדולה סביב המותג. "ממש לא ציפינו לזה. זה פשוט קרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלאסיקה אמריקאית עם משב איטלקי. חורף 2011-12 של עובדיה אנד סאנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שהם חסרי השכלה רשמית באופנה, בגדים הם לא דבר זר עבורם. "לא הלכנו לבית ספר לאופנה ולא היינו בקולג'. הניסיון שבעבודה בעסק משפחתי לחלוטין עזרה לנו, זו הייתה חוויה מאוד מעשית", מספר עובדיה בראיון טלפוני, ביחס למעורבותם של השניים במפעל הטקסטיל של אביהם בברוקלין, אשר קשר אותם עם התחום ונטע בהם תשוקה לעניין. הם נוהגים לציין את שמו של רלף לורן, המעצב הכל-אמריקאי שהצליח 'לעשות את זה' גם מעבר לאטלנטי, בתור ההשראה שנתנה את העידוד הסופי להגשמת החלום ולפיתוח מותג עצמאי. על פי הסיפור שמוביל את הקמת המותג, פגישה מקרית עם לורן לפני כשנתיים ביום גשום בחנות הדגל שלו הובילה לשיחה על רצונם להקים קו אופנה משלהם, התואם את החזון האסתטי בו הם מאמינים. לורן, שעבורם היה דמות נערצת, פשוט אמר להם שהם צריכים לעשות את 'מה שהם אוהבים ורוצים'.

וכך, ובעקבות אותה עצה, החליטו התאומים לייסד את הקו, שזכה לשם משפחתם וקורץ דווקא לאביהם (אריאל ושמעון הם 'הבניו' של עובדיה). מהרגע הראשון, היו להם כוונות מוצקות ביחס למראה ולסגנון אותו הם שואפים להציג. בגדול, הם מעצבים בגדים עבור עצמם, ועבור דמויות המתלבשות באותו האופן, כלומר תמהיל מהודק בין קלאסיקה אמריקאית, קמצוץ של שיק אוניברסיטאי וחייטות מדויקת ומטורזנת. "תמיד אהבנו וינטג'. כל מה שנמצא בין בגדי צבא ישנים למעילי ספורט עשויים טוויד", עובדיה מכוון אל המסורת אליה הם קושרים את עצמם. "הרגשנו שיש חלל בשוק בכל הקשור לסוג הבגדים שאנחנו רוצים ללבוש. במושגים של עיצוב, גזרה ואיכות, זה לא היה קיים. אנחנו פשוט עושים את מה שאנחנו אוהבים ויוצרים בגדים שאנחנו רוצים ללבוש, במקום להסתכל על מה אנשים אחרים עושים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופנה בעלת סגנון אחד שמצליחה להיות קוסמופוליטית. קיץ 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שהקולקציה הראשונה נמכרה באתר האינטרנט שלהם בלבד, ההתחלה הייתה לכל הפחות פומפוזית. הקו, שלא נופל ממחיריו מבגדי בתי האופנה הגדולים בעולם, מונה מכנסיים, חלקים עליונים ובלייזרים שנתפרים ביד על ידי החייט הנודע מרטין גרינפילד, אוסף נעליים מצוחצח שיוצר באנגליה, אביזרים משלימים ושורה של עיצובים בעלי גוון נינוח יותר, כמו חולצות מכופתרות או מכנסיים קצרים. כולם, נועדו לשרת את הג'נטלמן המודרני, שיש בו את המידה הנכונה של פזרנות והחצנה. אחד ממבקרי האופנה אף טען שזו קלאסיקה אמריקאית ובריטית עם רוח איטלקית.

פשוט החלטתם לקפוץ לתוך המים העמוקים עם הקולקציות הראשונות?
"אף פעם לא תכננו שתהיה לנו קולקציה שלמה. בהתחלה רצינו להתחיל רק עם פריטים ספורים. אבל יש לנו מסר להעביר על ידי מראה מושלם, מכף רגל ועד ראש. רצינו להעביר מסר על מי ומה אנחנו בעצם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלייזרים צרים הגזורים ארוך יותר מהרגיל. קיץ 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואתם עושים את כל זה בלי שיש לכם חנות. בהתחלה הסתמכתם רק על מכירה אינטרנטית. העונה הזו יש לכם כבר פינה בבלומינגדיילס. יש לכם חלום לפתוח מקום משלכם?
"היה לנו חדר תצוגה בתיאום מראש ואתר אינטרנט בעונה הראשונה. זה תמיד קשה להיות 'הבחור החדש' (בכיתה – ל.ש.), אבל היה לנו המזל להיכנס לבלומינדיילס בסתיו הנוכחי, שיתוף פעולה משמעותי עבורנו. עם עונת האביב אנחנו נהיה גם בבארניז וגם באתר האינטרנט של הכלבו, יחד עם עוד שורה של בוטיקים. לפתוח חנות משלנו היה תמיד חלום. אנחנו נחליט מתי זה הזמן הנכון, אבל אפשר לומר בוודאות שזה יהיה בניו יורק".

הקולקציה לקיץ 2012, מציגה במידה רבה התרחבות של אותו רעיון בסיסי לו נאמנים שני התאומים. הפזרנות, העושר, ההחצנה הדקה והמשב הספורטיבי, כולם נוכחים, בין אם בלייזרים ברכיסה כפולה, שנתפרו מעט ארוך וצר מהרגיל, או מעיל פרקה צהוב, שמתבל את הרצינות המודעת לעצמה בטון של הומור אורבני. על אף שזהו מותג אחד, עם טעם ברור מאוד, אחת האיכויות הבולטות הקשורות ליצירה של האחים עובדיה, היא באופי הקוסמופוליטי, ביכולת שלה להיות רב-גונית וקונקרטית בעת ובעונה אחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייטות מדוייקת ומטורזנת. קיץ 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם חולקים את אותו הטעם? איך אתם מתלבשים ביום-יום?
"יש לנו טעם דומה ונושאי עניין דומים. לבוש הוא עניין של מצב הרוח שלנו. אנחנו יכולים ללבוש ג'ינס עם חולצת טי ומעיל עור, ואז להחליף לחליפה ועניבה. הכל תלוי ביום ובאירוע".

בחרתם במראה יוקרתי עבור המותג שלכם. חליפות ב-2,000 דולרים זו באמת הליגה של הגדולים. מהן כוונות השוק שלכם?
"אנחנו רוצים לעשות בגדים עמידים, ובגדים שיגרמו לך להרגיש טוב כשאתה לובש אותם. איכות היא הדבר החשוב ביותר ואנשים מוכנים לשלם עבורה".

אתם מבקרים בישראל? יש סיכוי שאנשים פה ילבשו אתכם?
"נולדנו בירושלים, ועברנו לברוקלין כשהיינו בני 4. אנחנו משתדלים לבקר כמה שיותר. יש לנו הרבה משפחה שם. יש משהו לכל אחד בקולקציות שלנו, אז אנחנו יכולים לראות את זה בעיני רוחנו בכל מקום".

לסיום – למה יש שני טווסים בלוגו שלכם?
אנחנו אוהבים חיות וטבע. הטווס הרגיש נכון כשחשבנו על הלוגו. ויש שניים מהם בגלל שאנחנו תאומים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעיל פרקה בדיטיילים צהובים. קיץ 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמעון ואריאל עובדיה - מתוך הכתבה הנרחבת שפורסמה ב-WWD.COM/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוגו הטווסים על רקע קטלוג חורף 2011-12/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully