וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקטי בעברית: אליאן סטולרו לחורף 2012

לירוי שופן

11.12.2011 / 0:05

אליאן סטולרו מייעדת את קולקציית החורף החדשה לנשים כמו שרלוט גינזבורג או הסופרת קולט, שהיו בוודאי אוהבות את היופי ורמת הגימור. את השמרנות של חלק מהעיצובים, אולי קצת פחות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קולקציית החורף של אליאן סטולרו אולי מקפלת בתוכה מחוות לנשים צרפתיות ידועות, בין היתר שרלוט גינסבורג, הסופרת קולט ואינס דה לה פרסנז', אולם בפועל היא מתבססת על מגרש משחקים נוח ומוכר למעצבת, המשלב חייטות ואופנה העולה עם מושגי העולם הישן ופרטי ערב הזוהרים בדיוק במידה הנכונה. עם זאת, דווקא ההשראה רחבת ההיקף, שמאפשרת אין ספור פעלולים וקיומה של חליפת-חצאית מנומרת ונשכנית לצד מכנסיים אפורים וישרי גזרה, מדגישה עד כמה העיצוב מתנהל בין שני שיאים – בין יופי מוחלט לבין שמרנות עיקשת.

כך או אחרת, לפחות לדבר אחד מובהק אחראית אותה השראה צרפתית מדוברת - לצללית האסופה למדי. מלבד חצאיות עיפרון, שזכו בחזיתן למוטיב גיאומטרי של מעין טלאי מחודד, המייצר אשליה של רגליים צרות ואגן מעכס, חלק מהז'קטים, ובמיוחד אלה שעוצבו ברוח דגם הטוויד מעוגל הצווארון של קוקו שאנל, הם קצרים וצרים מהרגיל. בכלל, ניכר דגש על גזרות בנויות היטב או החצנת דקותם של המותניים, אם על ידי סרט קשירה או אם על ידי סרטים שנתפרו כחגורה, שנועדו כדי לממש את המושג שלעולם אי אפשר להסביר כראוי - קוקטיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיטי ומיקי ממן לאליאן סטולרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, ולצד רמת הגימור המשכנעת של כל הפריטים, בקולקציה גם ערכים אחרים. אחד מפריטי הליבה של העונה, החוזר במספר גרסאות, הוא ז'קט פשתן מעוגל-כתף, שזכה לעיטורי רוכסן זהוב. כשהוא מוצג באדום רווי או במעין הדפס צפוף המזכיר מרחוק גובלן, יש בו איכויות החורגות מהזמן והמקום. למעשה, הוא מזמן וריאציות אין סופיות של לבישה. הוא חד ומחוספס מצד אחד; אלגנטי ורהוט מהצד השני. אלא שכנגדו, וכנגד כמותו (כמו ז'קט אופנוענים, ששרווליו עור וחזיתו צמר באפור-מלאנז'), עומדים עיצובים המקדשים ערכי עבר. שמלה שחורה שעל חצאיתה הנדיבה מצוירים כבציור ידני פרחים ענקיים, שבעלי הכותרת שלהם שולבו רקמות, וקו מחשופה גבוה למדי ואטום, או שמלה שחורה נוספת, המכוסה טול מעוטר בפרחים רקומים וצבעוניים, לא מצטיינות בעריכה המבדילה בין עושר לתחכום. שתיהן, וגם אחרות, ניצבות כקריצה עבה ובלתי דיסקרטית לקהל המעדיף קישוטים ברורים ומוחלטים, על פני רעיונות מופשטים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ייתכן שהרצון לתת בקולקציה פתרונות לבוש הפונים לאלגנטיות המקוננת פוטנציאלית בכל אישה, היא שגורמת לאוסף החורף להתפזר מעט. הרי דמויות ההשראה שבחרה סטולרו העונה אמנם צרפתיות כולן, אבל גם מנוגדות בגילן ואופיין. עד כמה שחינני הרעיון להעמיד את אותה השמלה בגרסאות אורך שונות, האחת בחצאית קצרצרה והאחרת ארוכה עד קו הרצפה, תמיד תהיה זו שתיוותר עם ידה על העליונה. ובהתאמה – ערב רב של מוזות, ובגדים התואמים לכל מוזה, עשויה לגרום להתנגשות ולא לתחושת השלמה. אפילו הרעיון של צילום הקטלוג העונתי על אם ובתה, מיקי וקיטי ממן, ממחיש זאת היטב. שתי הדוגמניות נראות נהדר, אבל ספק האם ישנו מבע קונקרטי המעצים כל אחד מהעיצובים בתוך הקשר רחב היקף. הרי כל עולל יודע, שמגרש משחקים ענק מזמן הנאה, אבל גם אופציה ממשית למשחק מחבואים שעשויים לא להימצא בו לעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עודף הפרחים לא תמיד מעודן דיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אליאן סטולרו, דיזנגוף 253, תל אביב

טווח מחירים: חצאיות: 1,400-1,900 שקלים; מכנסיים: 1,400-1,900 שקלים; ז'קטים: 2,600-3,900 שקלים; שמלות: 2,400-3,800 שקלים; מעילים: 4,500-6,000 שקלים; שמלות ערב: 3,500-10,600 שקלים

צילומים: איתן טל

רוצים לראות עוד? הכנסו לפייסבוק שלנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצללית אסופה יותר העונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully