וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבוד כל השנה: קולקציית החורף של ביקל

לירוי שופן

13.12.2011 / 17:13

מותג האופנה ביקל מציג בפעם הראשונה מזה 14 שנים קולקציית חורף. אפילו הסגנון מנסה להיות עדכני יותר עם ריף כהן בחזית, אבל הדרך עוד ארוכה ומאובקת

"זהו שינוי תודעתי", מספרת טל אנג'ל, שהקימה לפני כ-14 שנים את מותג האופנה ביקל?, רגע קל לפני שהיא פונה להציג את קולקציית החורף הראשונה אי פעם של המותג. עד לעונה הנוכחית, אנג'ל הייתה שוקדת על קולקציות אביב וקיץ בלבד, כאשר חנות המותג עצמה הייתה נותרת פתוחה רק שמונה חודשים בשנה. בחודש מאי האחרון עבר הבוטיק הקטן, שהסתתר לו בלב שכונת נווה צדק, אל מיקום מרכזי פי כמה, בלב רחוב שבזי עתיר התיירים, הולכי הרגל ומכוניות השטח המבהיקות, שאינן מתחשבות בצרותם של המעברים.

העיצוב מתמחה בבגדים נוחים, לבישים, המגובים בכמויות מדודות של אג'נדה פוליטית וחברתית מודעת לעצמה, אך החלל החדש, שהוא מעט גדול יותר וסביר להניח גם יקר יותר, חייב את המעצבת ובן זוגה, אריאל דורון, לנקוט בגישה אחרת. זו אולי מחושבת יותר ומתאימה יותר לאקלים הכלכלי ולסביבה עצמה - פחות בוטיק בעל אג'נדה של סטודנט חופשי ויותר בוטיק של אופנה פר-סה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריף כהן בקטלוג ביקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדברי האמרה המפורסמת, הגורסת שאם משנים מקום אז משנים מזל, מסתמן כי מתחייב גם לשנות סגנון. מתוקף העובדה שקולקציית העונה היא קולקציית הביכורים לעונות הקרות, זוהי הייתה גם הזדמנות ממשית לטפל בשפה האסתטית של המותג ולנסות לעדכן אותה מעט.

"החורף הראשון הוא באמת יותר פאשן, בגלל שהוא ראשון", עונה אנג'ל כאשר מפנים את תשומת ליבה לכך שהקטלוג העונתי, בו מככבת הזמרת ריף כהן, מקדיש תשומת לב גדולה יותר לבגדים ולסטיילינג ביחס לקטלוגים קודמים. "העזתי להתקרב יותר אל הגוף, לא להתבייש להיות יותר סקסית. בתחושה שלי חורף צריך להיות יותר קרוב, ואין את הצורך להתאוורר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תשומת לב גדולה יותר לבגדים עצמם ולסטיילינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד לפני שפורטים את העיצובים העונתיים עצמם, 15 דגמים עקרוניים בסך הכל (חלק מהדגמים מיוצרים ממספר חומרים שונים), הקולקציה מאופיינת בגיוון מסויים. בשנים האחרונות ייצור הקולקציות של ביקל מתקיים בהודו, ואילו העונה, מתוקף קוטנה, יוצרה כולה בארץ. היכולת לעצב כמויות מצומצמות, בעוד שבהודו שיש צורך בהזמנה של מינימום בד ודגמים, הביאה לכך ששולבו הרבה יותר בדים וחומרים מבעבר. קורדורוי עבה מפציע כאן לראשונה כזוג מכנסיים ישרי-גזרה, ולצידם יש מיני עליוניות עשויות פוטר, משי גולמי, וסריגים מהם נתפרו שכמיות נדיבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביקל. הדרך עוד ארוכה ומאובקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכוונה לגלות הקשבה למגמות ניכרת. הצלליות אסופות יותר, ומוצגים מכנסיים צרים, אם כי זהירים ופשוטים למדי. כלל, המגע המחוספס של הבגדים, שבעבר היו בו, לטוב ולרע, איכויות ראשוניות, כאילו ובלתי מלוטשות, עודן במקצת. עם זאת, הדרך עוד ארוכה ומאובקת. המגע הוא עדיין שמרני, כפי שמוכיחה שמלת פשתן רחבה ופשוטה בצווארון שאל, והדגש על הנוח מזנה את היפה. נדרשת עבודת שחרור מסויימת, ואף השתחררות, הרי בגדים מעודכנים בעלי ניצוץ לאו דווקא מעידים על קלות דעת. "אני אהיה פחות זהירה", אנג'ל אולי מסכמת את הדברים כשהיא מתייחסת לעונות הבאות. "אם זה בצבעים, בגזרות, בכלל. זה יהיה נרחב יותר".

ביקל, שבזי 54 תל אביב

טווח מחירים: 310-360 שקלים; מכנסיים: 450 – 480 שקלים; עליוניות: 520 – 560 שקלים; שמלות: 550 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ביקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully