וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעליים מתקפלות

לירוי שופן

20.12.2011 / 13:05

מותג הנעליים הישראלי קאפל אוף מקדם את קולקציית החורף עם כרטיס מתקפל שבתוכו מסתתרת נעל תלת מימדית. 200 שקלים והקישוט הזה יכול להיות גם שלכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני יודעת שזה נשמע קלישאה, אבל באמת – חשוב לנו לעבוד על קו התפר שבין היצירה לאמנות. נעליים, אבל גם טוויסט שייחד אותנו", אומרת שלי סתת, חצי מהצמד האחראי על מותג הנעליים המקומי קאפל אוף, על הקונספט המקדם את קולקציית החורף. מדובר במעין גיליון בריסטול מקופל לשניים, כזה שבמבט ראשון נראה כמו ברכת יום הולדת ענקית, אשר עם פתיחתו מתגבש בו דגם מקסים של נעל העשויה כולה קיפולים וחיתוכים של נייר על רקעים שונים, כמו תוכנית משורטטת של דירה או מרצפות.

על אף שהמטרה שיווקית, הפרויקט הזה, שנוצר בשיתוף הארכיטקט נדב ביגניץ, מיועד למכירה לאספנים במחיר של 200 שקלים לגיליון. על אף שניתן להטיל ספק בשאלה מי ירכוש את היצירה החדשה, שהיא אולי נאה אך בלתי שימושית ואף קשה להציג אותה במרחב, סתת טוענת כי מספר בלוגרים המתעסקים בעיצוב מעבר לים הזמינו עותק.

שלא במקרה, נעל הנייר דומה בדיוק רב ל'דרבי לילי', אחד הדגמים המצליחים ביותר של זוג המעצבים. בשני המקרים בא לידי ביטוי המוטיב הפרחוני הגיאומטרי המקשט את חרטומה של הנעל. דווקא השימוש בקיפולי הנייר, שהצריכו תהליך עבודה ארוך ומדוייק, מחדד את המבט על האיכות של הדגם הבסיסי, הבודק את המתח בין דו-מימד לתלת-מימד. איכות, שמתוקף הפופולריות של 'דרבי לילי', ומתוקף העובדה שהקהל נחשף אליה פעמים רבות, נשחקה עם הזמן.

בימים אלה מעצימים סתת ובן זוגה, אילון קומבור, את אחיזתם בשוק חו"ל. הם ממשיכים עונה שנייה עם רשת החנויות אנתרופולג'י, הפרוסה בצפון אמריקה, וגם מתחילים למכור דגמים לבוטיקים הממוקמים בבלגיה. על אף שציינו בעבר כי יש להם תוכניות קונקרטיות להשיק קו חדש לגברים, נכון להיום הכוונה מושהית. לעומת זאת, בעוד מספר חודשים יחנכו חנות קונספט במתחם שרונה בתל אביב, שלפי דבריה של סתת אמורה להתמקד בכל הקשור לייצור נעליים פרטני ואישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • נעליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully