וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה הבאה אין דאגות: הקמפיינים הגדולים של קיץ 2012

לירוי שופן

22.12.2011 / 8:17

בתי האופנה הגדולים בעולם מתחילים לטפטף החוצה את הקמפיינים של קיץ 2012 עם הרבה ג'יזל ומעט מאוד דאגות - סיקור מיוחד

ים, טבע ושמש

האופק הכלכלי אמנם מצטייר כקודר, אבל הקמפיינים של בתי האופנה הגדולים בעולם לקיץ 2012, ששוטפים בימים אלה את תקשורת האופנה, משדרים עליצות ורוח של יוקרה נטולת דאגות. רבים בחרו לצלם בטבע הפתוח, או לפחות במרחב, ועולם המים והים, שכיכב ברבות מהקולקציות לעונה, מקבל ביטוי משמעותי גם בצילומים עצמם. המטרה – לייצר אשליה אולטימטיבית של חופש וחירות, מהסוג שרק עושר יכול לה.

כך לדוגמא, בז'יבנשי, שמיקמו בחזית הקמפיין את ג'יזל בונדשן, התמקדו ברומן הנרקם בין בת ים לגולש גלים, כפי שהגדיר זאת המעצב ריקרדו טישי, והציבו את הסט מול חוף, אם כי נטלו מהצילום של שמץ של רומנטיקה מתקתקה; בפראדה המשיכו את הרומן עם שנות החמישים ויצרו מעין הכלאה בין גריז, נערות פין-אפ ותלמה ולואיז; ובוורסצ'ה, שהשתמשו אגב בג'יזל גם כן, מיצו את הקולקציה המשופעת באיזכורים לבנות-ים וצדפים סכריניים עם רקע של בריכה וצבעוניות תכלכלה וקרירה.

שונים באופן מופגן הם הקמפיינים של בתי האופנה הצרפתיים איב סן לורן ובלנסיאגה. בשניהם מיוצג יופי שנוי במחלוקת, נוטף אופי ביזארי ומנוכר מעט, העולה בקנה אחד עם ההכרעה לצלם בחלל סגור, כמעיין הפניית עורף להתרחשות הקלה לעיכול, המשוייפת והמסחרית, במקומות אחרים. באיב סן לורן, שם צילם דיוויד סימס את מריה-קרלה בוסקונו, שורטטו במלאכותיות מופגנת, כזו המזכירה את האופנה בשנות ה-20 של המאה הקודמת, גבותיה של הפרזנטורית. בבלנסיאגה, שהקולקציה העונתית שלהם יחסית מורכבת, וגראפית מאוד, סטיבן מייזל נקט בפשטות מופגנת, כמעט אגבית. בשני המקרים, התוצאה לא רק מזמנת מבט ארוך יותר, אלא גם רגע עוכר שלווה ביום אביב.

בתמונה: קמפיין פראדה לקיץ 2012. צילום: סטיבן מייזל

בלנסיאגה

בבית האופנה הצרפתי, שהקולקציה העונתית שלו יחסית מורכבת, וגראפית מאוד, סטיבן מייזל נקט בפשטות מופגנת, כמעט אגבית. בצילום נראית לאורה קמפמן בשיער סתור, מכנסיים בגזרת מתניים גבוהים וחולצה מקושטת, שכביכול אין להם שום קשר לאפיל הפוטוריסטי וייחודי כל כך של המותג.

צילום: סטיבן מייזל

לואי ויטון - גברים

הקמפיין הראשון של לואי ויטון מאז שנכנס מעצב הגברים קים ג'ונס לתפקיד. הרעיון ברור וישיר - דוגמן נאה ובוגר, בדיוק כמו קהל היעד, אשר מצולם באפריקה (שבט המסאיי היה אחד מההשראות הבולטות לקולקציה כולה).

צילום: אלסדייר מקללן

מוסקינו

קמפיין שניתן לסכמו במשפט: לוחמת שוורים איטלקית. כהרגלו של בית האופנה התוצאה משובבת נפש, ועם מידה מסוייגת של הומור.

צילום: יורגן טלר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

דיסקוורד

בקיץ 2012 חזרו צמד התאומים הקנדיים דין ודן קייטן, האחראים לדיסקוורד, אל בסיס היצירה שלהם. קרי, בגדים ספורטיביים, צבעוניים וקלים ללבישה, חסרי יומרה וכמובן גם חסרי אפקט ממשי.

צילום: מרט ומרכוס

ולנטינו

אמנם זהו צילום חוץ, אך האווירה בקמפיין הקיץ של ולנטינו היא אינטימית, כמעט חרישית. אחד הצילומים המעודנים של העונה.

צילום: דבורה טורבויל

ורסצ'ה - גברים

היו מבקרי אופנה שהמליכו את קולקציית הגברים של ורסצ'ה, השלישית מאז מאז נכנס כמעצב ראשי מרטין בל, כאחת הבולטות של העונה. ההדפסים הדיגטליים, המצ'ואיזם המופגן, הצבע הרווי, מבטיחים כי הקו המנומנם מחזיר לעצמו אט-אט את הביטחון העצמי שאיבד עם השנים.

צילום: מרט ומרכוס

פרינגל אוף סקוטלנד

תקופה מעניינת עוברת על מותג סריגי הקשמיר פרינגל אוף סקוטלנד. לפני כחצי שנה מונה כמעצב ראשי אליסטר קר מתוך כוונה ברורה להצעיד את החברה קדימה. כבר מהקולקציה הראשונה ניכר מגע מודרני, צבעים חדים וחיתוכים גיאומטריים. סגנון, העולה בקנה אחד עם בתי אופנה כדוגמת בלנסיאגה (שם עבד קר במשך תקופה ארוכה למדי).

צילום: דיוויד בנג'מין שרי

ז'יבנשי

רומן הנרקם בין בת ים לגולש גלים, כך הגדיר את האווירה והקונספט של הקולקציה והקמפיין ריקרדו טישי, המנהל הקריאטיבי של ז'יבנשי. לאור האווירה העגמומית, במבט ראשון כמעט ולא מבחינים כי הציבו את הסט מול חוף ים, אולם במבט מעמיק יותר נמצאים שם כל הרמזים - קשקשים, שרשרת-מפתח של גולשים וכפכפים עשויים פלסטיק.

צילום: מרט ומרכוס

ברברי פרורסום

ככל שבית האופנה ברברי הולך ונעשה מצליח יותר - רק לאחרונה נקב בקפיצה נוספת בהכנסותיו - כך היצירה שלו, והקמפיינים, הופכים למסחריים וחסרי ייחוד. מעין הצגה תפלה של פריטים עונתיים פוטוגניים. לטובת קמפיין קיץ 2012 גוייסו הפרזנטורים קארה דלווין ואדי רדמיין, שכרגיל - רחוצים היטב בסבון בריטי.

צילום: מריו טסטינו

איב סן לורן

תגובות מעורבות קיבל הקמפיין של איב סן לורן, שבחר להציג את הפרנזטורית מריה- קרלה בוסקונו בגבות מחוקות ומשורטטות מחדש, המזכירות את מרלן דיטריך.

צילום: דיוויד סימס

ורסצ'ה

בנות-ים, צדפות וכוכבי ים היו המוטיבים המצויירים שקישטו חלקים ניכרים מהקולקציה הבוהקת של ורסצ'ה לקיץ הקרוב. לכן מעניין לגלות כי בקמפיין, דווקא בריכה עתירת כלור משמשת כרקע. מצד שני, לאור הקליינטורה של בית האופנה, מרחץ פרטי הוא לכל הפחות מתבקש.

צילום: מרט ומרכוס

לואי ויטון

כולם כבר הספיקו לשכוח שהיה סיכוי כי הקולקציה של לואי ויטון לקיץ 2012 תהיה האחרונה של מרק ג'ייקובס בבית האופנה. היום כבר ידוע שהוא נשאר במקומו. ייתכן שזו הסיבה המסבירה את צבעי המרשמלו, והשמחה הילדותית המופגנת של הקמפיין התואם. חסרה רק קרוסלת הסוסים, שניצבה בזמנו בלב מסלול התצוגה.

צילום: סטיבן מייזל

באלי

מותג התיקים ומוצרי העור עושה ככל יכולתו בשנים האחרונות כדי להדגיש את שורשיו השווייצרים, כך שהרי האלפים ברקע קמפיין הקיץ הם לפחות מנומקים. עם זאת, האווירה הכללית דומה יותר לקייטנת סקי מאשר לאופנה, ויש שיתווכחו עד כמה יש בכוחה של האידיליה המצולמת למכור תיק מעוצב היטב.

צילום: נורמן ג'ין רוי

Longchamp (לונגשו)

מותג התיקים לונגשו בחר בדוגמנית קוקו רושה, אחת הדעתניות בתעשייה, כפרזנטורית לעונה החדשה. עם זאת, התוצאה מתאימה לכל המשפחה, ומשלבת איכויות פריזאיות המבוטאות בנשים לבושות היטב, עם רמזים לילדותיות צרפתית על משקל הסרט אמלי (מה שלא הפריע לקמפיין להצטלם מעבר לאטלנטי).

צילום: דיאן היטגי

  • עוד באותו נושא:
  • קמפיינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully