וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'יפ אנד שיק? קולקציית קפסולה חדשה במיס סלפרידג'

לירוי שופן

25.12.2011 / 14:00

מותג האופנה מיס סלפרידג', שמתמקד בבגדי ערב ובגוף מחוטב, משיק שנייה לפני הסילבסטר קולקציית קפסולה חדשה. כמה חבל שההצהרות נוצצות יותר מהעיצובים עצמם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעולם רווי רשתות אופנה מהירות וזולות, שההבדלים ביניהן מתבססים בעיקר על משך הזמן שלוקח לכל אחת מהן להעתיק ולשכפל את אותו הטרנד, הרשת הבריטית מיס סלפרידג' (ששייכת כיום לאותה קבוצת שליטה האוחזת ב'טופשופ') טווה עיקרון מובחן שנועד לייחד אותה מהאחרות - התעלמות כמעט מוחלטת מבגדים בסיסיים. על מדפיה, למרות היצע מסוים של בגדי קז'ואל מהודרים, עיקר הדגש ניתן בקטגוריה המכונה שם 'גואינג אאוט', כלומר בגדים שנועדו למסיבות, קוקטיילים וכל נשף אותו פוקד קהל יעד של נשים בגיל 20, לרוב בגזרות הדוקות שנודעו ללוות את הגוף מקרוב.

העובדה שמיס סלפרידג' – שהוקמה בשנות ה-60 כמחלקה צעירה בכלבו סלפרידג' בלונדון - מכוונת אל שעות אחרות ביממה, לא משנה סדרי עולם. גם כאן תרגום יצירותיהם של מעצבי-על ובתי אופנה גדולים מהווה את ליבת ההיצע, וכפי שכבר התרגל הקהל, הכל מוצע במחירים נמוכים למדי, במיוחד ביחס לעיצובים שהם מורכבים, ובהתאם - באיכות נמוכה, תפירה מרושלת ובדים סינתטיים, שיחד מציבים סימן שאלה בולט מעט האשליה הראשונית של 'התמורה לאגרה'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצאית פליסה שחורה השזורה בזהב. לא מספיק מסעיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים אלה מושקת בישראל, באיחור קל אחרי השוק האירופי ובתיאום מושלם עם חגיגות סוף השנה הנוצרית, קולקציית קפסולה המכונה Designed by. בניגוד לקולקציות קפסולה ברשתות אחרות, שבדרך כלל נעשות בשיתוף מעצבים חיצוניים, זו נוצרה כולה על ידי הסטודיו לעיצוב של המותג, כשהכלל המוביל אותה הוא רעיון של רמת גימור גבוהה יותר ושל חופש יצירתי למעצבים, ללא התחשבות בקטגוריות של מסחריות מגמות עונתיות וכו'.

בארץ ימכרו 6 דגמים מתוך 12 בסך הכול, ובחינה של הפריטים מעלה שהתוצאה מרחיקת לכת פחות מהמצופה. אם זו הדרך בה מעצבי המותג פועלים ללא הכוונה ומתוך חירות אמנותית, הרי שהם צריכים להגדיר מחדש מושגים כמו 'גבולות'.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאה, אבל מול מתקפת הצ'ארלסטון הצפויה זה פשוט לא מספיק מרשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד שמלת הדגל של הקולקציה, שמלת מקסי שחלקה העליון גופיית עור הדוקה וחצאיתה מתפזרת בקלילות וצבועה בציורי נוף מופשטים על גוון כחול-קרח, המזכירה מרחוק את יצירתו של בית האופנה אלכסנדר מקווין ושיש בה תנופה מסוימת בזכות העמדה גראפית נאה, שאר הפריטים מעוררים לכל היותר אדישות. ניתן לכנות חצאית צינור ארוכה בטקסטורת פליסה שחורה, שנשזרו בה סיבים זהובים, בתואר 'אלגנטית' ובאותה הנשימה להודות שאין בה ייחוד ממשי. חלק עליון בהיר, העשוי פוליאסטר בהיר המחקה משי רקום בחרוזים וגדילים, או אחד נוסף בעיטורי פאייטים מפותחים, שניהם כמעשה שנות העשרים של המאה הקודמת, נראים בתחילה מסקרנים, אך כאשר מחשבים בתודעה את מגמת הצ'ארלסטון העתידה לפשוט על כל חלקה בקיץ הקרוב, הרי ההצהרה על אי התחשבות בטרנדים הולכת וכמשה במהירות. גם טוניקה עדינה, המחופה כולה הדפס פרפרים שחורים, שהייתה יכולה להיות גרסה אפלה למוטיב מתאים ליום אביב, הייתה מצטיינת בקולקציה הכללית, אך אינה ראויה להיכלל באיזושהי קולקציית קפסולה המצהירה על מהלכים יוצאי דופן.

בראשית הדרך, אי שם בתחילת שנות ה-2000, קולקציות קפסולה נועדו כדי ליצוק ערך מוסף למפעל – ורשת אופנה בקטגוריה הזו היא אכן מפעל – שבסופו של דבר חוזר על עצמו. מעין שבירת שגרה בהווה שמתעייף במהירות. כאשר קרל לאגרפלד חבר אל H&M, זו אפילו הייתה קריאת תיגר על החלוקה המסורתית בין גבוה לנמוך, בין מהיר למוקפד, בין ההמונים לאצולה. אלא שהיום, כאשר שיתופי פעולה ומהדורות מוגבלות נפוצים יותר מקווים רגילים, עולה ביתר שאת השאלה מהי מטרתם, מלבד לגרום להמונים לנהור אחרי רכישתם מתוך אמונת שווא שעוד רגע וייעלמו הפריטים מהמדפים?

טווח מחירים: 399-1,569שקלים.
מיס סלפרידג', קניון ארנה, הרצליה פיתוח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלת הדגל של הקולקציה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully