וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתפוס את מרילין מונרו הקורסת והנרקמת מחדש

לירוי שופן

2.1.2012 / 11:42

האתגר הגדול ביותר של מעצבת התלבושות בסרט החדש 'השבוע שלי עם מרילין', היה להשכיח מהקהל את השמלה הלבנה ההיא. במקומה, היא הציגה את מונרו פשוטה, יפה ושברירית

מישל וויליאמס בסרט "השבוע שלי עם מרילין".
כל המחוות הקטנות. מישל ווליאמס כמרילין מונרו

אפשר למנות בקלות יחסית את האתגרים שעמדו מול מעצבת התלבושות ג'יל טיילור בזמן הרכבת סט הבגדים ששימשו לסרט 'השבוע שלי עם מרילין', המגולל את סיפורה האמיתי של מרילין מונרו, בזמן צילומי הסרט 'הנסיך הנם ונערת השעשועים' באנגליה בשנות ה-50. הקושי הראשון עמו התמודדה טיילור היה העובדה, שעמדו בפניה בסך הכול שישה שבועות כדי ליצור את התלבושות לקאסט כולו, המונה בין היתר את מישל וויליאמס כמונרו, קאנת' בראנה, ג'ודי דנץ' ואמה ווטסון. לכך אפשר להוסיף את הקושי להתאים סגנון לבוש לדמות מיתולוגית - עשייה חמקמקה המצריכה קשר ממשי למציאות המוכרת ובמקביל בריחה מקלישאות.

מכיוון ש'השבוע שלי עם מרילין' עוקב אחרי סיפור האהבה שנרקם בין מרלין לעלם בשם קולין קלארק, אותו פגשה על סט הסרט 'הנסיך הנם ונערת השעשועים', הרי שישנם חלקים שהם בבחינת 'סרט בתוך סרט'. כך, שבנוסף לעיצוב הדמויות בהתנהלותן היומיומית, מעצבת התלבושות הייתה צריכה לשחזר את הופעתם של השחקנים כפי שנראו בגרסה המקורית של 'הנסיך הנם ונערת השעשועים', ולהיות נאמנה לה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט: השבוע שלי עם מרילין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרבית התלבושות בסרט אותרו בחנויות וינטג' ומכירות של אוספים ישנים, מתוך כוונה לשמור על צביון אותנטי, ועדיין ניכר שהאתגר הגדול ביותר עמד בפני טיילור היה להשכיח מהקהל את 'השמלה הלבנה ההיא'. אמנם ללא כל ספק מונרו, או ווילאמס, היא הכוכבת הגדולה, ואחת התחושות המובהקות שעולות מן הסרט הוא מעמדה הרם של נערת השעשועים בעולם באותו הזמן. אבל, טיילור הייתה צריכה במידה מסוימת להפשיט ממנה את הזוהר המוגזם והמצועצע, את הזיכרון של אמרת החצאית המתבדרת מעל תעלת האיוורור. היא הייתה צריכה לאפשר איזושהי פשטות שתאפשר לצופה לתפוס שבריר מהאישיות הבלתי יציבה וההרסנית של מונרו, מהדמות הקורסת והנרקמת מחדש ללא הרף.

"מה שרצינו לייצר היה הצד הפרטי שלה", סיפרה טיילור בראיון לווג הבריטי ביחס למונרו המסוימת שרקמה. "היא ידועה בשמלות הערב המהממות שלה, אבל אחרי שחקרנו מאות ספרים ותצלומים, מצאנו שמרילין הייתה מתלבשת כדי שיהיה לה נוח". ואכן, על גופה של ווילאמס, שניכר כי התמסרה באופן טוטאלי לתפקיד, כולל כל נימי המחוות הילדותיות המוכרות, היו במהלך הסרט בעיקר בגדים פשוטים, שנועדו להעצים את צללית שעון החול המפורסמת של גופה. חצאית מידי צרה בצבע קינמון, חולצה גברית רפויה ולבנה, או מטפחת שנקשרה בסמוך למשקפיים חתוליים ברוח התקופה. האפקט הברור היה נעוץ בהבדל בין הכוכבת האמריקאית, זו שאף אחד לעולם לא הבין לחלוטין, לבין הסביבה הבריטית, שלרוב הייתה חנוטה בקוד לבוש חמור.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרילין וארתור מילר. מתוך הסרט: השבוע שלי עם מרילין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במבט מקרוב", ציינה טיילור בראיון אחר, ל-Instyle, "היא הייתה נערת קלווין קליין לפני שהיה בכלל קלווין קליין, בגלל שהיא הקדימה את זמנה בסגנון האישי שלה. בזמן התקופה ההיא נשים היו הרבה יותר מסודרות, והיא הייתה מאוד קז'ואל, מאוד פשוטה".

למרות הרחש התקשורתי סביב תפקידה של ווליאמס, ההתרחשות בסרט נמסרת ברובה דרך דמותו של קלארק, אותו מגלם השחקן הבריטי הנאה אדי רדמיין (שבתיאום מופלא לוהק כפרזנטור בית האופנה ברברי לעונת קיץ 2012). קלארק, בן למשפחה מיוחסת, מחליט יום אחד כי הוא מוכן לעשות הכל – כולל "ראיון עבודה טיפשי" כדברי אביו – בשביל להשתלב בתעשיית הקולנוע בלונדון, והוא מתחיל את דרכו בתפקיד זוטר, כעוזר במאי שלישי. בבחינת עיצוב התלבושות, מעניין לראות כיצד רקמה טיילור לנער המעמד הגבוה חזות מעודנת דווקא של מעמד ביניים או אפילו פועלים, כדי לשקף את השינוי החברתי שלקח על עצמו. ז'קטים מחויטים עשויים טוויד, אפודות צמר צרות המגלות תחתן חולצות מכופתרות לבנות או תכולות או מכנסיים רחבים בצבעים קודרים, המדגישים דווקא את גופו הצנום, שיקפו באופן נאמן את הפרקטיקה הרווחת והסגרירית באירופה של שנות ה-50. על דרך הניגוד, סר לורנס אוליבייה, בגילום קנת' בראנה, ששיחק מול מונרו בסרט 'הנסיך הנם ונערת השעשועים', זכה לפרשנות כמעט טווסית, מוחצת במידה ומטורזנת, כראוי להילה שאפפה אותו בזמנו.

על אף שזהו סרט תקופתי וביוגרפי, נחסך ממנו הממד העשוי מידי, המלווה פעמים רבות סרטים המבקשים למסגר בדייקנות רגע היסטורי. זהו תיעוד אופנתי נאמן, שהשכיל ללוות את הדמויות ולא להגדיר אותן. רק לרמוז בעדינות, ברווח שבין הבגד לגוף, לאישיות המתחוללת והסוחפת של כל אחת מהן.

השבוע שלי עם מרילין, החל מה-5.1 בקולנוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבושה בפשטות, בלי שמלות נשף זוהרות. מתוך הסרט: השבוע שלי עם מרילין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצד ימין - אדי רדמיין בתפקיד קולין קלארק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רדמיין כפרזנטור ברברי לקיץ 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
מרילין מונרו עם לורנס אוליבייה. Central Press, GettyImages
מרילין מונרו עם סר לורנס אולבייה/GettyImages, Central Press
מתוך הסרט השבוע שלי עם מרילין. imdb
פשטות ניכרת. מתוך הסרט/imdb
מתוך הסרט השבוע שלי עם מרילין. imdb
ג'ודי דנץ' - מייצגת את העושר האנגלי מול הפשטות האמריקאית של מרילין/imdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully