וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת רנואר מתרחבת למרכז ודרום אמריקה

עדי דברת-מזריץ

31.1.2012 / 12:56

רשת רנואר פתחה חנות ו-20 נקודות מכירה בפנמה וחתמה על חוזים לפתיחת חנויות נוספות ברפובליקה הדומיניקנית. המנכ"ל סרג' דרעי: "מקווים להגיע למאות חנויות בחו"ל"

אחרי ניסיון מוצלח של פוקס וכישלון של קסטרו, גם רשת האופנה הישראלית רנואר שולחת זרועות אל מעבר לים. ל-TheMarker נודע כי רנואר פתחה בימים אלה חנות ראשונה במרכז אמריקה. החנות נפתחה בקניון בפנמה סיטי תחת השם RENUAR, והיא משתרעת על פני 400 מ"ר. בנוסף פתחה החברה 20 עמדות מכירה (קורנרים) של מוצרי החברה בבתי כלבו במדינה. לפי הערכות, החברה השקיעה עד כה כמה מיליוני שקלים במהלך.

לדברי מנכ"ל קבוצת רנואר, סרג' דרעי, מדובר בראשיתו של מהלך התרחבות מסיבי: "נמשיך לרפובליקה הדומיניקנית, לקולומביה, לוונצואלה ולארובה. הפוטנציאל גדול מאוד ואנחנו מקווים להגיע למאות חנויות בחו"ל".

החברה חתמה על שלושה חוזים נוספים לפתיחת חנויות - שתיים בפנמה ואחת ברפובליקה הדומיניקנית. "אנחנו במשא ומתן לגבי שלוש חנויות נוספות ולכניסה למדינה נוספת, ונפתח עוד 30 נקודות מכירה בבתי כלבו עד סוף השנה", מוסיף דרעי.

לדברי דרעי, החברה תפעל בחו"ל במודל של זכיינות. "הזכיינית היא חברה גדולה מפנמה שמפעילה בתי כלבו, עסקי קמעונות, בנקים, עסקים בתחום האופנה ועוד. פתחנו גם מרכז מכירות בפנמה בגודל של 850 מ"ר. אל מרכז המכירות מגיעים בתי כלבו ולקוחות פוטנציאליים אחרים כדי לראות את הסחורה ולרכוש אותה".

הניסיונות של חברות האופנה הישראליות להתבסס גם בחו"ל לא התגלו עד כה כהשקעה בטוחה. קסטרו הודיעה לפני כשנה כי היא נסוגה מפעילותה בחו"ל אחרי שזו הסבה לה הפסדים. החברה יצאה משוויץ ומגרמניה - המיזם הגדול ביותר שלה מחוץ לישראל, שבו הפעילה 14 חנויות. כמו כן סגרה החברה את החנויות שהפעילה ברוסיה, בתאילנד ובקזחסטאן. עם זאת, רשת האופנה פוקס פועלת כיום ב-17 שווקים למעט ישראל, בעיקר במזרח אסיה, והיא מפעילה 250 חנויות, מחציתן במתכונת "חנות בתוך חנות".

ההנחה בענף היא כי הכישלון של קסטרו נובע מהבחירה בגרמניה כמוקד העיקרי לפעילותה, מדינה שבה שוק האופנה מפותח מאוד ולא התאים לכניסת המותג הישראלי. כמו כן מסמנים בענף את החלטתה של קסטרו לוותר על מודל זכיינות ולנהל את פעילותה בח"ל בעצמה כאחת הסיבות לכישלונה. בנוסף ציינו בענף כחיסרון את הקולקציות של קסטרו, הכוללות פריטי אופנת קז'ואל מתחרות ברשתות כמו זארה ו-H&M. לעומת קסטרו, פוקס מציעה פריטי בייסיק, שאינם מתחרים בהיצע הרשתות הבינלאומיות האחרות. מבחינה זו, הקולקציות של רנואר דומות יותר לאלה של קסטרו.

קסטרו לא הצליחה בחו"ל. כיצד מתכוונת רנואר להצליח יותר?

"לא מעניין אותנו מה היה עם קסטרו, אנחנו מתעניינים במותג שלנו. השותפים האסטרטגיים שלנו מוצלחים ויש לכך חשיבות רבה. בנוסף, יש שכבה גדולה בדרום אמריקה ברמת הכנסה גבוהה שאוהבת להתלבש. דרום אמריקה אינה כמו גרמניה, שכבר מפותחת מאוד, אלא נמצאת בדיוק בשלב ההתפרצות והצמיחה והיא אינה רווייה מדי. זה בדיוק השלב להיכנס לשם".

איך תצליחו לשלוט בפעילות באמריקה הלטינית מישראל?

"יש לנו משרדים ומרכזים לוגיסטיים בסין עם מעצבים ומנהלים ישראלים, וגם לשותף בפנמה יש מערכות לוגיסטיות מפותחות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רנואר חורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רנואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully