וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל שבוע האופנה הקרוב בתל אביב

לירוי שופן

5.2.2012 / 10:49

אחרי ההצלחה הגדולה של שבוע האופנה האחרון בתל אביב, כעת נודע כי שבוע האופנה המיועד לאפריל, לעונת חורף 2012-13, יבוטל. המאמצים מופנים אל קיום שבוע אופנה באוקטובר

בשיאו של שבוע האופנה בתל אביב לקיץ 2012, שהתקיים בחודש נובמבר האחרון לאחר כמעט שני עשורים של היעדרות, התבשר הקהל הרחב שאין מדובר באירוע חד פעמי, וכי שבוע אופנה נוסף, לעונת חורף 2012-13, מיועד לחודש אפריל הקרוב. עם זאת, בסוף השבוע התבשרו מספר מעצבים שתיכננו להציג באפריל כי האירוע בוטל, וכי כעת המאמצים מופנים להפקת שבוע אופנה לעונת קיץ 2013.

ההודעה המצערת מגיעה לאחר חרושת שמועות שגרסה כי עלויות שבוע האופנה האחרון היו גדולות מהצפוי, וכי המארגנים – מוטי רייף ואופיר לב – ספגו הפסדים משמעותיים עקב כך. זהו המקום לציין ששבוע האופנה האחרון היה מאירועי האופנה המושקעים שידעה התעשייה המקומית, שכלל מלבד כ-18 תצוגות באוהל רחב ידיים, גם עיתונאים שהגיעו מחו"ל למטרת סיקור הקולקציות, שידורים חיים במתחם התחנה בתל אביב, תצוגה של מעצב האופנה האיטלקי רוברטו קוואלי ונוכחות של נציגים משבוע האופנה במילאנו.

ההשלכות, באם יתבטל האירוע כליל בסופו של דבר, מרחיקות לכת. בעקבות הצלחת האירוע הראשון, והסיקור המסיבי שקיבל שבוע האופנה בתקשורת המקומית והזרה - אשר תרמו תרומה ניכרת לתודעה הציבורית על תעשיית האופנה המקומית - נרשמה התעניינות רבה בקרב מעצבים נוספים שלא לקחו בו חלק. שבוע האופנה שהיה מיועד לאפריל, היה אמור להיות גדול ומקיף יותר, צעד נוסף בדרך של הפיכת תל אביב יעד אטרקטיבי לאופנה, באופן בו עשו זאת ערים אחרות בעולם כמו קופנהגן או ברלין בעזרת הפקות דומות.

מיחסי הציבור של שבוע האופנה בתל אביב נמסר בתגובה: "שבוע האופנה לא בוטל אלא יתקיים באוקטובר 2012, ויכלול 20 תצוגות של מעצבים ישראלים. הוא יכנס לסבב שבועות האופנה העולמיים כדי לאפשר לקניינים ועיתונאים להגיע ארצה לטובת האירוע. המארגנים צופים הגעתם של 200 עיתונאים וקניינים מכל רחבי העולם".

מוטי רייף, מפיק שבוע האופנה בתל אביב, בתגובה: "שבוע האופנה הוא מיזם חדש, וכמו כל מיזם הוא לוקח זמן. חשוב לנו שהדבר הזה יקרה. תהליך הבאת הקניינים לוקח זמן, וזה יהיה הדגש בפעם הבאה. גם לעבוד עם משרד התמ"ת לוקח זמן. החלטנו, כל האנשים המעורבים בשבוע האופנה האופנה, לעשות את זה פעם בשנה. בסופו של דבר אני בן אדם אחד. התאבדתי פעם אחת, ואני שמח שעשיתי את זה, אבל אני לא אתאבד פעם שנייה. גם אוסקר יש פעם בשנה. אנחנו לא חייבים להיות כמו האחרים".

שבוע האופנה בתל אביב - סיכום בדקה וחצי
הסיקור המלא של שבוע האופנה בתל אביב

תצוגת אביב/קיץ 2012 של רוברטו קוואלי במילאנו, ספטמבר 2011; משמאל, תצוגת אביב/קיץ 2012 של רוברטו קוואלי בתל אביב, נובמבר 2011. נמרוד סונדרס, GettyImages
מתוך התצוגה של רוברטו קוואלי בשבוע האופנה בתל אביב/GettyImages, נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully