וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעדים קטנים: חזרתה של חצאית העיפרון

לירוי שופן

27.2.2012 / 17:00

נשים בחליפות מכנסיים נוחות? לא עוד. שבוע האופנה במילאנו מסמל את החזרה לחצאיות העיפרון הצרות ולהדגשה מסיבית של המותניים. זהירות רק לא ליפול

תצוגת אטרו לחורף 2012-13 במילאנו. GettyImages
חצאית עיפרון המלווה בחגורת פפלום. אטרו לחורף 2012-13/GettyImages

שבוע האופנה במילאנו, העתיד להסתיים מחר (שלישי), מתגלה כסתירה (או סטירת לחי) לשבועות האופנה שהתקיימו לפניו, לעונת חורף 2012-13. בכל הקשור לפריטי מפתח וגזרה, בבירת האופנה האיטלקית מצטיירת מגמה הפוכה לחלוטין מהציפייה שנבנתה עד כה. אם במנהטן ובלונדון מעצבים רבים עמלו על פיתוח פריטי אוברסייז קופסתיים ומשחקים מובהקים של נפח (מבין המובילים יש לציין את מרק ג'ייקובס, פרואנזה סקולר, ברברי וטופשופ יוניק), הרי נראה כי החברים האיטלקים מעדיפים להלל את תנועות הגוף הנשי, מאשר לטשטש את צלליתו הטבעית.

מוטיב מרכזי החוזר על עצמו בתצוגות מילאנו הוא הופעתן המחודשת והאינטנסיבית של חצאיות העיפרון (כאשר ברקע ניכרת הכרה נוספת בקו המתאר הכללי של שנות ה-40). בעוד שהן נוכחות כמעט תמיד במחזור הדם של האופנה, הרי שכעת מצטיירת הצהרת כוונות של ממש בהתחשב בעובדה שאין כמעט בית אופנה אחד שלא נתן להן את גרסתו, הן כחצאית של ממש או הן כחצאית של שמלת צינור.

עם זאת, אופנה חיה על וריאציות ושינויים, שנועדו להבדיל מגמה אחת מאחרת. בשונה מהפעם הקודמת שנרשמה אינפלציה בחצאיות עיפרון, אי שם ב-2009, לגרסה של חורף 2012-13 יש סממנים משל עצמה. בגדול, החצאיות המדוברות, שהן תמיד הדוקות ומשוות צורת טיפה הפוכה לאגן ולירכיים, נדיבות יותר בבד. הן ארוכות מהמקובל, ונוטות להסתיים מתחת לקו הברך. מנגד, קו המותניים עלה פלאים. התוצאה היא, שהחצאית מהווה את מרכז הכובד במערכת הלבוש, כאשר חולצה התחובה לתוכה מייצרת אשליה אגן נוכח וארוך יותר וטורסו קטן, אולי אף מצומק במקצת.

ספק אם ניתן לנתק את התופעה מפוליטיקה. חצאיות עיפרון, שהן למעשה פיתוח מאוחר יותר לחצאיות ה'הובל' הארוכות מתחילת המאה-20 (אותן חצאיות תפוחות הנקשרות בסרט גס באמצע השוק), הן סוג של מחוך מודרני. הן אמנם מפסלות את הגוף, משוות לו חזות תמירה ומעכסת, הנופלת עם חלק מההבנות השמרניות לגבי איך נשים ראויות להיראות, אך גם מקשות על ההליכה ומצרות את צעדי הלובשת. העיצובים הבולטים לחורף הבא אפילו משכללים זאת יותר, ובהתחשב בנציחת המכפלת, אשר גורפת גם פתח רגליים צר יותר, מצטיירת בעיה ממשית בתזוזה. קשה שלא לתהות, במיוחד לאור העובדה שבשנה החולפת היה דגש גדול על חליפות מכנסיים נוחות, האם מעצבים כובלים נשים מחדש רק כדי לזכות בתהילה שמזמן בעונה הבאה השחרור שלהן?

עם מגמת העל של חצאיות העיפרון, מסתמן מהלך נוסף הקשור בה – הדגשה מסיבית של קו המותניים. לצד שיטות אלגנטיות פחות, כמו תוספות 'פפלום', אותה רבידת בד מתפזרת התלויה באוויר מעל חצאיות צרות, הרי שנרשמים גם שלל אמצעים מתוחכמים יותר לחלק את הגוף לצללית H. בין היתר, חגורות עבות, אשר שבות למרכז הבמה אחרי שנות שלטונן של אחיותיהן הרזות והגרומות, ומיני עיטורים ואפליקציות, שחלקם מזכירים מרחוק את האסתטיקה המזוהה עם האר-דקו. אי אפשר לסחוט מהמהלכים משמעות אחרת - שלטונו של האנדרוגני, של נשים בבגדי גברים, יגיע לקיצו בסוף הקיץ הקרוב. עם בוא הרוחות הקרירות של הסתיו, האישה תאלץ להיתלות בדרכי הפיתוי ובגוף, שכוח עליון התווה לה לפני מאה שנים.

קולקציית חורף 2012-13 של ורסצ'ה במילאנו. 551
חצאית צרה מקטיפה ומותניים צרים עוד יותר. ורסצ'ה לחורף 2012-13/551
קולקציית חורף 2012-13 של גוצ'י במילאנו. 551
חולצה אוורירית התחובה בתחוך חצאית עיפרון. אשליה של טורסו קטן. גוצ'י/551
קולקציית חורף 2012-13 של דולצ'ה וגבאנה במילאנו. Vittorio Zunino Celotto, GettyImages
גרסת הגובלן של דולצ'ה וגבאנה/GettyImages, Vittorio Zunino Celotto
קולקציית חורף 2012-13 של דולצ'ה וגבאנה במילאנו. Vittorio Zunino Celotto, GettyImages
דולצ'ה וגבאנה/GettyImages, Vittorio Zunino Celotto
קולקציית חורף 2012-13 של פוצ'י במילאנו. AP
פוצ'י לחורף 2012-13/AP
קולקציית חורף 2012-13 של פוצ'י במילאנו. AP
פוצ'י מאחור. שסע קטנטן המחייב צעדים קטנים/AP
קולקציית חורף 2012-13 של ברברי בלונדון. AP
חצאית עיפרון של ברברי פרורסום/AP
קולקציית חורף 2012-13 של מיסוני במילאנו. AP
חצאית עיפרון בקו הברך של מיסוני. ללא שסע בכלל/AP
קולקציית חורף 2012 של פנדי במילאנו. AP
מותניים מודגשים בזכות חגורה עבה. פנדי לחורף 2012-13/AP
קולקציית חורף 2012 של פנדי במילאנו. AP
חליפת חצאית ברוח שנות ה-40 המזכירה צללית H של פנדי/AP
תצוגת אטרו לחורף 2012-13 במילאנו. Karl Prouse/Catwalking, GettyImages
שמלת צינור וחגורת פפלום עבה של אטרו/GettyImages, Karl Prouse/Catwalking
תצוגת חורף 2012-13 של בוטגה ונטה במילאנו. AP
חצאית עיפרון והדגשה של קו המותן. בוטגה ונטה/AP
תצוגת חורף 2012-13 של מארני במילאנו. AP
מארני, חורף 2012-13/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully