וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצת רשת: הרשת הצרכנית

טל דרורי

8.3.2012 / 15:16

המדור שחוקר את המציאות האופנתיות באינטרנט מגלה רשת חברתית היסטרית שמטרתה לעזור לפאשניסטים באשר הם להפוך לרוכשי אופנה מיומנים

שם: Lyst

לוקיישן: http://www.lyst.com

ז'אנר: רשת חברתית למכורי אופנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשת החברתית שעוזרת לפאשניסטות. Lyst/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריילר: התרחבות הרשתות החברתיות לתחום האופנה היא לא תופעה חדשה. אחרי שפייסבוק הצליח בערמומיות להשתלט על התודעה האנושית, והאדם הנורמטיבי לא מצליח להעביר מחשבה בראשו מבלי צורך בלתי נשלט לחלוק אותה עם ציבור של אנשים, יהיה זה רק טבעי ששוחרי אופנה ירצו לחלוק עם העולם את כל המידע על ההופעה שלהם. כמו למשל, מה הם לבשו, מאיפה קנו, כמה עלה, ועד 'היי תראו תמונה שלי לובש את זה -איזה מהמם אני לא?'.

עד הקמתו של Lyst, הרשתות החברתיות היחידות הקיימות לאופנה היו בטריטוריה של ההיי סטריט, דוגמאת למשלhttp://wiwt.com. אבל בתחום האופנה הגבוהה נוצר חלל לא מוסבר. לא מוסבר כי קהילת שוחרי ה'היי פאשן' היא כנראה הקהילה המסורה ביותר וזו שמוכנה להשקיע זמן, אנרגיות וכמובן כסף בתחביב היקר הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיוק לחלל הזה התכוונן לו Lyst, סטרטאפ שהוקם על ידי שני סטרטאפיסטים ובנקאי. המטרה - לעזור לפאשניסטות מושבעות לטפח ולמקצע את האובססיה שלהן לאופנה.

המוטו שלו, שחקוק היטב על דף הבית, הוא A better way to shop. רעיון פשוט שעונה על צורך אישי של כל צרכן אופנה, בין אם הוא קונה בעשרות, מאות או אלפי שקלים, לקנות את הפריט הנכון, בזמן הנכון ובמחיר הנכון.

מאז הקמתו בנובמבר האחרון הצליח Lyst לגדל לו קהילה מסורה שמונה עכשיו כמה עשרות טובות של אלפי משתמשים, ואם לשפוט על פי ההתפשטות המהירה עד כה, זוהי רק ההתחלה.

איך זה עובד: האתר מאפשר לנווט בקלילות בים אינסופי של בגדים ואקססוריז דרך כל הפילטרים המקובלים של מעצבים, מחירים, צבעים וכו', והוא משגר את הגולש לחנויות האינטרנטיות המוכרות אותו.

קולקציית חורף 2012-13 של לנווין בפריז. AP
נציגות לבגדים של לנווין/AP

אם פריט מסוים הוא יקר מידי עבור הגולש, כל מה שצריך לעשות הוא לסמן אותו, ו-LYST יידע את הגולש כשאותו פריט יהיה זול יותר בחנות אחרת, בהנחה או עוד שנייה אוזל מהמלאי.

פיצ'ר נוסף מבטיח הוא זה המכונה Runway. הוא עושה פוסטים במהלך שבועות האופנה ללוקים המוצגים על המסלול. הפיצ'ר מאפשר לסמן את הפריטים הנחשקים, וייתן התראה ידידות כאשר הפריטים מגיעים אל החנויות. פתרון קסם לפאשניסטות שחולמות על פריט מסויים, אבל שוכחות ממנו חצי שנה לאחר מכן, כשהקולקציות נכנסות בפועל לחנויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ועד זארה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, פונקציה שאפשר לכנותה 'טוויטר אופנתי' מאפשרת לעקוב אחרי מעצב או בלוגר אופנה ולראות את כל האייטמים בעיצובו או בהמלצתו לפי העניין. הרשימה ניראית כמו דפי הזהב גרסת האינטרנט של התעשייה, עם אלפי מעצבים מגדולים ומוכרים למתפרצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו דפי זהב של מביני עניין. מתוך: Lyst/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקסטרה: מקימי האתר מבינים היטב לליבה של פשיוניסטה המצויה ומכירים בעובדה שהיא אולי חולמת על גוצ'י אבל בסוף קונה בזארה. זו הסיבה שלצד שמות כגון כמו סטלה מקרטני ולנווין אפשר למצוא את המובחרות שברשתות המצויות דוגמאת טופשופ ו-H&M ועד מותגי ביניים כמו Acne ו-Cheap Monday.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך Lyst/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully