וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייט תציל את הקיץ של מנגו?

לירוי שופן

12.3.2012 / 13:23

מנגו מנסים לגרום לכם להתרחק מהצ'ילבות H&M, זארה וטופשופ, ומודיעים על הוזלת מחירים ושיתוף פעולה לא ברור עם קייט מוס. האם כל זה יגרום לכם להתנפל על הקופות?

זהו עידן של פרדוקס בעולם האופנה הפופולרית. מצד אחד, כל רשת מצויה רוצה להציע בדיוק את אותו המוצר שמעמידות מתחרותיה. זו הסיבה שאותם טרנדים, ולמעשה כמעט אותם הפריטים ממש, מופיעים באין ספור מקומות. לראייה, אי אפשר להיכנס בימים אלה ולו לסניף אחד של כל מותג ממוצע, מזארה, דרך קסטרו ועד H&M, מבלי לגלות פינה המוקדשת לצבעי גלידה ופליסה, ומן העבר השני פינה המוקדשת לבלוקי הצבע הרוויים בהשראת שנות ה-60. אפילו המחירים עצמם נעשים זהים, כשכל אחת מהן מרימה את ראשה וצווחת את יכולתה לתת תמורה טובה יותר, עד כמה שניתן לתת תמורה ראויה בעבור זוג מכנסיים שמחירו 169 שקלים.

מצד שני, בגלל הדמיון הזה, שהפך כה קריטי עד שבלעדי התוויות על הבגדים אי אפשר להבחין איזה פריט שייך לאיזו רשת, עולה הצורך בבידול, באיזשהו אופי קונקרטי או ערך מוסף. הרי שבהיעדרו מדוע יפקוד לקוח מותג אחד ולא אחר?

לכן, רשתות האופנה אימצו שלל שיטות חיצוניות, ביזאריות יותר או פחות, שיעניקו להן זהות אינדיבידואלית. חלק יוצאות בשיתופי פעולה, חלק בקולקציות קפסולה, וחלק מאמצות פרזנטורים בעלי סגנון חיים מסויים.

מנגו הספרדית, המשיקה בימים אלה את קולקציית הקיץ שלה, מנסה את כוחה בהתבלטות על ידי ההכרזה שאת חלק מהפריטים בקולקציה בחרה דוגמנית העל קייט מוס. משמעותו של מה שנראה כמו תרגיל יח"צ, לא ברורה לחלוטין: האם קייט פתחה פנקס וציינה דגמים מסוימים מתוך המאות המרכיבים את העונה, או רק בחרה להצטלם איתם?

כך או אחרת, זהו לא המהלך השיווקי היחיד שמנגו מבצעים העונה. הרשת, לדבריה, מבקשת להיות רגישה יותר למצב הכלכלי העולמי, ובכך היא מציעה פריטים רבים יותר במחיר זול יותר. סקירה של הקולקציה מגלה שמלת סריג מפוספסת בצבע שנהב וורוד פסטל שמחירה 59 שקלים, או מכנסי ג'ינס מתרחבים, בעלי צמד כיסים רבועים בחזיתם, ב-169 שקלים (149 לחברי מועדון, לכל מי שיתעקש).

זהו אולי מחיר נמוך, המסוגל להתחרות בשיטפון הרשתות הזולות המציף את ישראל (פוראבר 21 היא מהאחרונות), אבל אלו במידה רבה גם מחירים מעוררים רתיעה. קודם כל, הם פוגעים במנגו עצמה. אם בעבר היה לה מאפיין זהות ברור, שהיה קשור אל טעם נוצץ ואולי מעט עשיר יותר במראה ממתחרותיה, הרי שכעת הוא נשחק. מחיר נמוך קשור אל עיצוב שטוח ודל, ותרגום פשטני של מגמות עונתיות. גופיות פוליאסטר פשוטות וקמוטות בצבעים רוויים, או חצאיות ארוכות העשויות מהחומר הסורר, הן נגישות אבל עוברות בתודעה לצד מאות נוספות.

בנוסף, ספק אם יש כל קשר בין המצב הכלכלי העולמי למהלך ההוזלה. על אף שנדמה, מטרתו היא לא לאפשר ללקוח לקנות בפחות כסף, אלא פשוט לעודד צריכה מיותרת על חשבונו של מישהו אחר (בעל עיניים מלוכסנות, סביר להניח).

מהלך חדש נוסף שמבצעת מנגו, קשור בהפסקת הייבוא לארץ של מנגו HE – קו הגברים. בשנתיים האחרונות הוא נמכר בסניף הדגל בדיזנגוף סנטר, אבל החל מהעונה, הזכיין המקומי של מנגו החליט לסגת מהעניין. בירור בחנות עצמה מעלה כי לא הייתה דרישה לקולקציה, על אף שהוצגה גם בחלונות הראווה. נציגת הרשת הוסיפה כי שילוב שני הקווים בחנות אחת היה בעייתי, וכי הם מעדיפים לפנות את כל החלל לטובת קולקציית הנשים.

הקולקציה של מנגו לקיץ, היא לא אוסף רע במושגי רשת, והיא אפילו מוצלחת ביכולתה לתת מענה למתרחש בעולם האופנה. טוניקה בהדפס דיגיטלי פרחוני, המזכיר את המהלכים של ריקרדו טישי בז'יבנשי, או שמלה בתחרה אנגלית, שמתכתבת עם העיצובים הרכים של לואי ויטון העונה, הן מהדוגמאות הבולטות. כך גם בלייזר בהיר מטוויד או חצאית פליסה ארוכה בגוון חלמון. הבעיה נוצרת ברגע שמבינים שזו פשוט עוד קולקציה בבליל הקולקציות המסמא את העין. היא אולי חסרת נפילות גרנדיוזיות, אבל גם חסרת גבהים. אפילו קייט מוס בעצמה לא תספק פתרונות ראויים.

מחירים:
חולצות: 39.90-329.90 שקלים; מכנסיים: 129.90-269.90 שקלים; ג'ינסים: 129.90-269.90 שקלים; ז'קטים: 169.90-479.90 שקלים; חצאיות: 99.90-329.90; שמלות: 99.90-499.90 שקלים; אוברולים: 159.90-299.90 שקלים; נעליים 199.90-499.90 שקלים; תיקים: 79.90-369.90 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קייט מוס במנגו קיץ 2012. מחיר השמלה 59.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלה: 119.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלה: 149.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולצה: 99.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצאית: 229.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולצה: 169.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכנסיים: 149.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלה: 119.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סווטשירט. 159.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully