וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תצוגת הקיץ של אקססורייז

לירוי שופן

18.3.2012 / 14:47

לתצוגה של אקססורייז היתה תפאורה מושקעת, תכשיטים נאים ונאמבר של אמילי קרפל, ועדיין זה לא גרם לקולקציה לזרוח. מסתבר, שלא הכל מצדיק מסלול

דייב שחר

מאות סלסילות פלסטיק ובתוכן זרים קטנים וצבעוניים של פרחי אביב, קידמו את הבאים לתצוגת האופנה המקומית של הרשת הבריטית 'אקססורייז', שהתקיימה הבוקר בתל אביב. רגע קל לאחר מכן, התברר כי גם על כל אחד מהמושבים המקיפים את המסלול הונחה מניפה מפוספסת שצורתה לב, וכי המסלול עצמו כוסה כולו בחול רך, שנגרף באופן שנועד להזכיר חוף ים או מגרש משחקים ילדותי.

כבו האורות, ניתן האות, ואל הבמה קפצה בשמלה לבנה ומתפזרת אמילי קרפל, שפיזזה לצלילי הלהיט האחרון. הכל הוכן כדי לעורר את תחושת הקיץ המתבקשת, רגע לפני שצי הדוגמניות, בניהן גם צרור ילדות, פסע והטביע את כפות רגליו באדמה המהודנסת כשעל גופו תכשיטים, תיקים בגדי ים וחוף, כולם מקולקציית הקיץ של המותג, שנועדו כדי להתכתב עם כל מגמה עכשווית אפשרית.

קולקציית קיץ 2012 של אקססורייז. אבי ולדמן, ספק 500
קולקציית קיץ 2012 של אקססורייז/ספק 500, אבי ולדמן

התפאורה, כמו גם ההופעה של קרפל, הייתה ססגונית, מלאת חן ובעיקר מושקעת ומשוכללת. מהקולקציה עצמה, לעומת זאת, נעדרו חלק מהערכים האלה, והיא הזכירה ביתר שאת כי מטחנות טרנדים מסוגה של 'אקססורייז', טוב יהיה להן אם ימנעו ממסלולים ומאורם התובעני של פנסי תצוגה עוצמתיים.

רשתות כאקססורייז, המתמחות באביזרים משלימים (על אף, שכאמור יש גם פריטי לבוש בקולקציה), נקלעות תמיד לאותה הצרה, בעיקר כאשר הן מבקשות פרזנטציות גרנדיוזיות כמו זו שעלתה הבוקר. מתוקף התמחותן באביזרים משלימים, הפוקוס חייב להיות עליהם. הטריק הוא, שמעט מידי אקססוריז והם נבלעים ברקע; יותר מידי – והם מתגבשים לכדי מראה מגוחך, עמוס ובלתי משכנע. כאן, נעשה ניסיון ללכת באמצע הבריא, אבל מה שחיבל בתוצאה הסופית היה המתח בין התכשיטים/כובעים/תיקים/מטפחות, לבגדים עצמם. אלה ניחנו בעיצובים פשוטים מאוד (שיצריכו מינימום מדידות, זו הרי לא 'חנות בגדים'), אבל נגזרו מכל בד מודפס אפשרי.

התכשיטים, שקישטו כמעט כל דוגמנית וכללו צמידים ועד ענקים ושרשראות, ניחנו בכמה מוטיבים חוזרים, והצטיירו כנקודה החזקה יחסית של הקולקציה. הם אולי לא משכנעים כתחליפים לתכשיטי-יוקרה, אבל כן מצליחים לספק עושר ורבגוניות. נוצות צבעוניות, המקשטות שרשראות ארוכות, הופיעו במספר וריאציות, החל מגוונים רוויים של ורוד וכתום ועד כחיקוי מיניאטורי לנוצות טווס, שהוסיפו קריצה לסיפור השבטי העונתי. כאשר צמידים רחבים, שמרקמם כאם הפנינה, נענדו לצד גוונים של טורקיז (כמו תליון הנראה כאגס או מיני חרוזים מרצדים), אף קיבלה ההתרחשות על המסלול נינוחות מסויימת מאוד, המזכירה מעט את הילוכן של הצרפתיות המצועצעות בריביירה (גרסת הלואו-קוסט).

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
קולקציית קיץ 2012 של אקססורייז. אבי ולדמן, ספק 500
התיקים הפגינו ביצועים חלשים/ספק 500, אבי ולדמן

בגדי הים היו מחודדים הרבה פחות, וניכר שעם כל הרצון הטוב, זוהי אינה ההתמחות של הרשת, אלא עוד מוצר בסוללת המוצרים הבלתי נגמרת. העיצובים ניחנו בפשטות לא נעימה, אולי בשל מחירם הנמוך (החל מ-66 שקלים), אשר היתרגמה לגזרות רעועות ולעיצובים שחוקים, שהתקשו למצוא את מקומם על גוף הדוגמניות. בקיני מפוספס בכחול, השואב מעולם המלחים, כשל בחלק תחתון נמוך מידי וילדותי. לעומתו דגם אחר, שלם, המכוסה בללבות לבנים, מתוך רצון לפרוט על רוח וינטג' או שנות ה-50, נאסף במין תנועה מוזרה על אגן הדוגמנית. מנגד, על אף פשטותם ובזכות ההדפסים המסיביים, בגדי החוף, סיפקו את המתבקש, כמו טוניקה בהדפס מטפחת ששילב בין ורדים לפייזלי הודי, או מערכות רפויות של מכנסיים ועליונית קלילה, במיני ציורים צפופים ושקופים למחצה.

אם בכל הקטגוריות עד כה נשמר איזון מסוים בין הצלחה להחטאה, בין תוצר רשתי מספק לזילות של עיצוב, הרי שהתיקים מפרים אותו לחלוטין. הצצה חטופה בתיק מרופד בעל ידיות העשויות שרשרת, בעל דמיון נמרץ לדגמים הנצחיים של שאנל; בתיק נשיאה מתקפל, המזכיר מרחוק את הדגם המפורסם של Longchamps, או בקלאץ' ירוק בעל ידית מנוצה, מבהירה כי יש דברים שאי אפשר לתרגם. החומר הפשוט, לאור הזרקורים, הסגיר את מוצאו הלא מיוחס, וניגרה ממנו איזושהי חזות סינתטית שאינה מניחה את הדעת. אפילו גוונים של פוקסיה לא הושיעו את הרגע.

צילום וידאו: דייב שחר
עריכה: בת גולן

קולקציית קיץ 2012 של אקססורייז. אבי ולדמן, ספק 500
קולקציית קיץ 2012 של אקססורייז/ספק 500, אבי ולדמן
קולקציית קיץ 2012 של אקססורייז. אבי ולדמן, ספק 500
קולקציית קיץ 2012 של אקססורייז/ספק 500, אבי ולדמן

מחירים:
בגדי ים וחוף: 66-299 שקלים; תיקים: 55-389 שקלים; אביזרי שיער: 13-80 שקלים; נעליים: 99-235 שקלים; חגורות: 55-106 שקלים; הלבשה תחתונה: 27-134 שקלים; תכשיטים: 13-99 שקלים; צעיפים: 66-168 שקלים; כובעים: 60-168 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully