וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכשיטים של נוריתמי יכולים להחליף אישיות

לירוי שופן

21.3.2012 / 13:00

על הרומן עם קלווין קליין, על קולקציית הגברים החדשה ועל הרצון לעצב גם בגדים - מותג התכשיטים 'נוריתמי' עולה בשקט על הכביש המהיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צמיד של נוריתמי/מערכת וואלה, צילום מסך

מעצבת התכשיטים אלינור אבני, שאמונה על המותג 'נוריתמי' יחד עם אמה תמר אידלמן, גילתה לאחרונה כי לרעיונות מסוימים יש נטייה לעבור מרחקים ארוכים גם מבלי שמישהו התכוון לשלוח אותם. לפני כשנתיים עיתונאית האופנה האמריקאית אליסה דימנט פרסמה בחסות בית האופנה קלווין קליין ספר אופנה עב כרס שעניינו מינימליזם באופנה. רצה המקרה, ולמסיבת ההשקה של הספר, שנערכה בסניף הדגל בניו יורק, ענדה דימנט שרשרת ארוכה המשלבת סיליקון וצינורות מתכת מכופפים של נוריתמי, אשר לכדה את מבטו של פרנסיסקו קוסטה, המעצב הראשי של קו הנשים בקלווין קליין. מספר חודשים לאחר מכן, ודגמים של המותג הישראלי, כמו טבעות או חפתים, כבר מצאו את דרכם אל קוסטה עצמו.

"לפני שבוע דימנט כתבה לי בפייסבוק, שהם התחילו לשאול כבר שאלות על ייצור", מגוללת אבני את החדשות האחרונות בסיפור, שנמשך כבר תקופה ארוכה, ובסופו עדיין לא ברור לחלוטין כיצד, אם בכלל, ישולבו עבודותיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מתוך קולקציית קיץ 2012. עלים מופשטים/מערכת וואלה, צילום מסך

עולה סוגיית השם, לא? לא בטוח שהחותמת 'נוריתמי' תוכל להופיע על עיצובים שימכרו תחת קלווין קליין.
"השם? זה לא מעניין. לא אכפת לי שלא יהיה רשום על העיצובים 'נוריתמי'. זה סתם אגו. אנחנו פשוט רוצות לעצב, וזה חלום לעבוד אם בית אופנה בסדר גדול כזה ירצה אותנו."

אם מדברים על חלומות – את פנטזיונרית?
"מאוד. אי אפשר לעשות דברים גדולים בלי לפנטז".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צמיד יוצא דופן. נוריתמי/מערכת וואלה, צילום מסך

'דברים גדולים' הוא מינוח מדויק למדי בכל הקשור לשפה של נוריתמי. אמנם התכשיטים עצמם מיוצרים בקטן, ביד, בבית מלאכה המשמש גם כחנות מכירה, הממוקם במעין מרתף, אבל זהו אולי הדבר הצנוע היחיד שקשור בהם. במשך שש השנים שחלפו מאז אבני (36) עזבה קריירה בעיצוב פנים וחברה אל אמה, תמר אידלמן (שעמלה על מכונת הניסור כל זמן הריאיון), הפך המותג שם נרדף לעיצובים היוצאים מגדר הרגיל. הן מבחינת מגוון החומרים – עצים, מתכות ומיני פולימרים - המשמשים את השתיים ליצירתם, והן מבחינת המראה התובעני שלהם. חלק הארי של העיצובים כה מחייב, וכה גרנדיוזי, לפחות בממדים הפיזיים אם לא בטקסטורות, שהם מצריכים מידות נרחבות של ציות והעזה. מאפיין המסביר כיצד ללא שום יחסי ציבור סדירים, מצאו עצמם התכשיטים מקשטים אין ספור הפקות אופנה, ונעשו לחביבי הסטייליסטים המקומיים.

מה היתרון היחסי שלכן?
"אנחנו קצת חלוצות בתחום. הכל בלי הרדי-מייד (המוכן מראש; ההפך מיצירה ידנית – ל.ש.), שכל פריט הוא מעט שונה. ההבדל בין שרשרת לשרשרת, שכל אחת מהן נוצרה בסטודיו. אני לא אוהבת קוקי-קאטרס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מתוך קולקציית הגברים החדשה. מתאימה גם לנשים/מערכת וואלה, צילום מסך

"חשוב, אבל לא נתאבד על זה", עונה אבני לשאלה עד כמה חשוב להן להיות חריגות בנוף. תשובה לא צפויה כאשר העין נחה על שרשרת עצומה המורכבת כדורי עץ גדולים, שבניהם מלופף חוט מתכת זהוב, צמיד עץ שנראה כמחצית גזע מגולף או תיק ספק-פונקציונלי הבנוי מקופסת עור, שאותה מקיפה מסגרת עץ מרובעת, הנכללים בקולקציה לקיץ 2012. לצידם, סדרה של תכשיטים ממתכת, המאופיינים במוטיבים קמורים וקעורים, כמעין עלים גדולים שעברו הפשטה מודרנית.

"זה לגמרי קרה בוקר אחד", מסבירה אבני איך התחיל העסק המשותף. בשלב הראשון נמכרו התכשיטים במכירות קטנות ודבר בשורתם עבר מפה לאוזן. היה להם סיכוי ראשון ברור להקסים טיפוסים אמנותיים, ולו בגלל שמראם מסגיר עבודה ידנית שבסופה כל פרט שונה ממשנהו. בנקודה מסוימת פגשה קארן אוברזון ביצירה של השתיים, והכירה אותן לרשת הבוטיקים רזילי (המחזיקה עד היום בקולקציה) לצד ייצוא לרוסיה וארצות הברית. "יש לנו אני מאמין ברור", היא מסבירה את תהליך הגדילה, למרות שהוא מעט מזוגזג - מצד אחד הערכה; מצד שני עדיין לא מדובר במותג ששמו מוכר לציבור שמחוץ למעגל האופנה הרחב. "יש לנו מטרות עיסקיות אבל העסק זורם לאן שהוא זורם."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
וגרסת המסלול/מערכת וואלה, צילום מסך

בחודש שעבר העמיקו אבני ואידלמן את אחיזתן במשבצת מעט זרה להן. במסגרת תצוגת האופנה האחרונה של מותג בגדי הגברים Sketch הציגו לראשונה קולקציה מגובשת לגברים, פרי שיתוף פעולה בינן לבין יוסי קצב, מעצב Sketch. "זה כיף לשתף פעולה עם מעצבים אחרים", אבני מעידה על תהליך היצירה. "יוסי סיפר לי על נושאי הקולקציה והראה לי דגמים, וככה בחרנו עיצובים שמתאימים לה". על המסלול הוצגו שרשראות המלוות בענקים כבדים, המשלבים בין מתכות בהירות לפיסות עץ סיסם וזית מלא, השואבות השראתן מחומרים שבטיים. לאוסף המדובר נוצרה גם קולקציה מסחרית יותר, שעיקרה אותם האלמנטים, רק מוקטנים במידת מה.

העובדה שהקולקציה העונתית, לה מתווסף לדבריה עיצוב חדש כל שבוע, כוללת לא רק שרשראות וצמידים, אלא גם טבעות ותיקים ומיני קישוטים ספק פונקציונליים, מרמזת על כוונה לפרוץ אל תחומים נוספים של עיצוב אופנה. "מדגדג לנו לעצב בגדים", מודה אבני. "בא לנו לעצב הכל". מצד שני, מודל של טובל'ה חסין ובתה הוא לא הכיוון. כאן, בין צמיד שנראה כגלגל שיניים ענק לתליונים בומבסטיים, מצהירים על שלום בית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אחד העיצובים מקולקציית החורף האחרונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טווח מחירים: 350-3,000 שקלים; תכשיטים גברים: 700-900 שקלים

נוריתמי. אשכנזי 63, שיכון דן, תל אביב וברשת רזילי ו-Sketch.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תמי אידלמן ואלינור אבני/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צמיד מתכת/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully