וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם H&M משיקים רשת לאופנת יוקרה?

לירוי שופן

29.3.2012 / 13:54

אחרי גל של ספקולציות, הודיעה קבוצת H&M כי תשיק בשנה הבאה רשת אופנה חדשה. כל הסימנים מצביעים על כך שהיא עתידה להיות יקרה ויוקרתית יותר

בתחילת השבוע בחרה דוברת רשת האופנה המהירה H&M שלא לאשר או להכחיש שמועה שצצה במרחב הווירטואלי, אודות כוונת חברת האם, הנס&מאוריץ, לייסד מותג יוקרה חדש בשיתוף המעצב בנז ארם Behnaz Aram, אשר הצטרף לשורותיה לפני כחצי שנה. השמועות אף התחזקו לאחר שנודע כי בעוד כשבועיים תשיק H&M אוסף בגדים בשם Exclusive Glamour Conscious Collection, המתבסס על דגמים שמצאו את דרכם אל השטיח האדום, כמו השמלה שלבשה מישל ווליאמס לטקס הבאפטה האחרון בלונדון. בראיון למגזין הכלכלי השבדי DI ציינה הדוברת בתגובה "אנחנו כל הזמן בוחנים רעיונות חדשים, זהו חלק מהעבודה שלנו".

אסטרטגיית העמימות שנקטה הרשת שרדה בקושי שלושה ימים. היום (חמישי) פרסם יומון האופנה WWD.COM כי בשנת 2013, תשיק H&M רשת אופנה חדשה. "יש לנו פרויקטים רבים ושונים בתכנון וכבר בשנה הבאה נשיק רשת חנויות חדשה לחלוטין... הרשת החדשה תהיה עצמאית ותהווה תוספת לשאר ההיצע של הקבוצה", חשף קרל-יוהאן פרסון, מנכ"ל הקבוצה.

מישל ווליאמס בטקס פרסי הגראמי ה-54 בלוס אנג'לס, 12 פברואר 2012. Dave J Hogan, GettyImages
מישל וויליאמס בשמלה של H&M על השטיח האדום. רמז לרשת החדשה?/GettyImages, Dave J Hogan

פרטים קונקרטיים לגבי אופייה של הרשת העתידית, או פריסתה הראשונית, לא נמסרו. עם זאת, על רקע התחזקותם היחסית של מותגי אופנה עילית (בית הרמס, לדוגמא, דיווח לאחרונה על זינוק של עשרות אחוזים במכירות ורווחים, וכמוהו כך גם ברברי), השקתם המחודשת של מותגי יוקרה בשנה החולפת כבלסטף או ברלוטי, והשחיקה בעליה רווחים של רשתות האופנה הזולות יותר, כולל H&M עצמה, ניתן לשער כי הרשת החדשה אכן תתמקד במוצרים שיוצעו ברף מחיר גבוה יותר.

אופנה בעלת גוון סלקטיבי אינה זרה לקבוצת H&M. מלבד אחיזתה במותגים כמו צ'יפ מנדיי, H&M השיקה לפני כחמש שנים את המותג COS, המתפרש על פני רשת מכירה קטנה יחסית, בעיקר במערב אירופה, ומתמקד באופנה מינימליסטית באופייה. המטרה של COS היא להשיג קהל מעודכן במושגי אופנה בגילאי 27-45, ולהוות אופציה נגישה יחסית, אם כי יקרה יותר מממוצע המחירים ב-H&M, לסגנון מודרני ופרקטי אותו מכתיבים בתי אופנה עילית כדוגמת ז'יל סנדר או קלווין קליין.

בנוסף, מאז 2004 משיקה הרשת קולקציות קפסולה בשיתוף מעצבי על, כדוגמת קרל לאגרפלד, לנווין או ורסצ'ה, שרק הולכות ומגדילות את תכיפותן. אם בתחילה הייתה זו קולקציה אחת בשנה, בחודש נובמבר, הרי כעת מתווספת גם קולקציה בחודש מרץ ועוד שיתופי פעולה לאורך זמן, כמו אוסף ההלבשה התחתונה של דיוויד בקהאם. ההצלחה היחסית של קולקציות הקפסולה, שמחיר פריטיהן הולך ומאמיר מדי שנה, מעיד במידת מה על סיכויי ההצלחה של אופנת יוקרה מבית היוצר השבדי.

בתוך כך מסתתר חיזוק נוסף לטענה שפניה של H&M אל אופנה גבוהה יותר. אם להסתמך על דבריו של פרסון, הרשת העתידית לא תכוון לפלחי שוק שהחברה מטפלת בהם כיום, כלומר רשתות המיועדות לתרגום טרנדים זריז וזול או אופנת ביניים בעלת אורייטנציה משרדית, מה שמותיר בעיקר את תחום הלאקשרי לא מכוסה על ידה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך שיתוף הפעולה של H&M עם מארני/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • H&M

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully