וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקה להמונים: אמריקן וינטג' לקיץ 2012

לירוי שופן

2.4.2012 / 10:49

אמריקן וינטג' הולכים ומתפשטים בישראל עם שני סניפים חדשים, עמוסים בבגדי בייסיק רוויים בצבעים. קולקציית הקיץ מבהירה כיצד המובן מאליו הפשוט הופך אצלם לשווה מבט נוסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיץ 2012 של אמריקן וינטג'. בגדים שנועדו להיערם אחד על השני/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לצאת מתל אביב, זה היה משהו מתוכנן. לפתוח שתי חנויות במקביל, לעומת זאת, לא", אומרת קרן בנקר, זכיינית המותג הצרפתי 'אמריקן וינטג' בישראל, בנוגע לחניכתם של שני סניפים החודש, האחד בקניון רמת אביב בתל אביב והשני בקניון עיר ימים בנתניה. "את החנות ברמת אביב לא תכננו, אבל כן רצינו תקופה ארוכה לפתוח שם. פשוט הודיעו לנו שחנות התפנתה והחלטנו לקחת אותה".

שני הסניפים החדשים מצטרפים אל זה שהוקם לפני כשנה וחצי במתחם התחנה הסמוך ליפו, ואל כ-30 נקודות מכירה נוספות בבוטיקים שונים ברחבי הארץ. לכל הדעות, תהליך מהיר למדי של התפשטות, במיוחד ביחס למותג צעיר – אמריקן וינטג' הוקם בצרפת ב-2005 – וביחס להיצע האופנתי עצמו, שמתמקד רובו ככולו בבגדים פשוטים בכוונה, שנועדו להיערם באגביות מכובסת זה על גבי זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאמריקן וינטג' נקודות מכירה בכ-30 מדינות וסיפור הצלחתו הוא לכאורה בחזקת תעלומה. מרבית הדגמים מוצגים ב-20 גוונים ואף יותר, מה שממחיש את העובדה כי הבשורה המגולמת בבגדים עונה יותר על צורך, מאשר מהווה אופנה. עד כמה שהקביעה עשויה להיות מוזרה – אלו בגדים ללבישה, לא בגדים שנועדו לגדולות. אין בהם ערך מוסף, מלבד העובדה שהם פונים, על אף מחירם הגבוה יחסית, לכל ארון פוטנציאלי.

ייתכן שזהו סוד המשיכה המתגלה לאיטו - היכולת להצטיין בקטגוריה מוגדרת היטב, גם אם זו נחותה או מוגבלת מראש. העיצובים פרקטיים להחריד, אבל יש בהם סממן קונקרטי הנמשל לאלכימאות; יצירה בעלת ערך מחומרים תפלים ומוכרים. לדבריה של בנקר זוהי "ההתעמקות במובן מאליו, והפיכתו של אותו מובן מאליו לכמה שיותר מקצועי". וכך, בעוד שהפשטות פושה בגזרות, שהן לרוב נינוחות ומרוחקות במידת מה מהגוף, השכלתנות ניכרת בגזרות המחושבות היטב ובמנעד הבדים מהם נגזרים הפריטים. אלה כוללים מעל ל-150 סוגים, החל מכותנה ועד תערובות של משי, פשתן וויסקוזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבעי מנטה בהירים לצד גוונים רוויים יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תזוזות מהותיות הן לא חלק מתחשיב הפעולה של אמריקן וינטג' ועל כן הקולקציה לקיץ 2012 משופעת בעיקר בדבר אחד – בשורת הצבע של העונה. סריגי קרושה קופסתיים בשנהב, שסריגתם רחבה ומחוררת, כמו גם שמלות אביב קלילות המודפסות במעין דוגמאות שבטיות מופשטות, מבטאים את הגחמה אל אתני, שנעשתה פופולרית מאוד בזכות בתי אופנה כברברי פרורסום. חולצות טי חלקות, חלקן מלוות בכיס קטן בחזיתן, או בלייזרים בלתי מבוטנים מג'רסי רך, משחזרים את ההתרגשות הראשונית מבלוקי הצבע בעזרת גווני מנטה, אשכולית אדומה, כורכום או ג'ייד (מעין טורקיז-אבן-חן).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוסף הגברים עדיין אינו מגובש דיו. אמריקן וינטג'/מערכת וואלה!, צילום מסך

קולקציית הגברים מהווה 20% מכלל מכירות המותג בארץ, וניכר שלמרות חיזוקה בשתי מעצבות חדשות, היא עדיין נותרת קבוצה חלשת אופי ביחס לזו של הנשים. לא רק בגלל היקפה הצנוע, אלא בעיקר משום שהיא מתקשה למצוא איזושהי נקודת איזון ראויה. מצד אחד, הפריטים הבסיסיים בה בסיסיים מידי, כפי שניתן ללמוד משורת חולצות טי דקות בצווארון V. מנגד, יש בה עיצובים המתקשרים אל אסוציאציות מורכבות יותר כמו סריג שקוף בגוון חלודה או מכנסי פרנץ'-טרי אפורים מהסוג שנעשה פופולרי בזכות מותגים כאקנה ג'ינס. עם זאת, יש באוסף ביטוי משמעותי לאחת המגמות המרכזיות שמעסיקות כיום את המעצבים לגברים, אשר עתידה רק להמשיך ולצמוח, והיא מכנסיים בגוונים עזים. בגרסת קיץ 2012 של אמריקן וינטג' אלה מכנסי צ'ינו שטופים בירוק, גויאבה או אדמדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים לדוגמא: גופיות וחולצות: 148-740 שקלים (כולל סריגים); מכנסיים: 228-428 שקלים; שמלות: 228-540 שקלים; ז'קטים: 399-450 שקלים; אקססוריז: 192-399 שקלים

אמריקן וינטג'. קניון רמת אביב, תל אביב; קניון עיר ימים, פולג; מתחם התחנה, תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully