וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגעת בתמצית הבריטית: 'ברברי פרורסום'

לירוי שופן

4.4.2012 / 20:40

לסניף ברברי ישראל הגיעו לראשונה פריטי לבוש מתוך הקו העילי והיקר במיוחד - 'ברברי פרורסום'. מבין העיצובים הראשונים שנמכרו היה גם מעיל ב-25 אלף שקלים

לפני כשנה נפתח בכיכר המדינה בתל אביב סניף של בית האופנה הבריטי ברברי, הראשון והיחיד בישראל. גודלה של החנות, המשתרעת על פני שלוש קומות וכוללת קולקציות לנשים וגברים וילדים, ועצם הקמתה היוו מעין אישור להתחזקותו של המותג ברחבי העולם ושימשו כהצהרת כוונות ביחס לפוטנציאל שוק היוקרה בארץ, שעל פי מספר הערכות נמצא בימים אלה בתהליך של גדילה מתמדת.

ההיצע הנמכר במקום התבסס עד כה על קולקציות ספורטיביות ומסחריות יחסית, אך בצעד שעשוי להתפרש כאישור להצלחה, מצטרף לחנות בימים אלה גם הקו העילי של ברברי, המכונה 'ברברי פרורסום'. הקו, שמוצג מדי עונה בשבוע האופנה במילאנו או לונדון, מאופיין בטעם נועז ובטווח מחירים גבוה באופן משמעותי, המגיע עד ל-25 אלף שקלים לז'קט עור קצרצר ומרובה דיטיילים.

תצוגת האופנה של ברברי חורף 2012-2013 בשבוע האופנה בלונדון. Joel Ryan, AP
קולקציית חורף 2012 של ברברי פרורסום בלונדון/AP, Joel Ryan

לדברי מרי יעקבי, בעלת החנות, הסיבה לכך שהקו התווסף רק כעת, קשורה אל שורה של תנאים שהחנות הייתה צריכה לעמוד בה, ועצם מכירתו – נכון לעכשיו רק דגמים המיועדים לנשים – מהווה הבעת אמון מצד ברברי בכוח הקנייה המקומי. "אישור הבקשה לפרורסום הוא תהליך ארוך. כי זה מצריך שטח חנות מסויים, רווח קונקרטי בין הצגת פריט אחד לאחר וכדומה. הם גם היו חייבים 'להריח' את השוק בשביל להבין האם זה מתאים. האמת היא, שהייתה דרישה לפרוסום כבר מההתחלה, עם המודעות למחיר".

העיצובים החדשים מסודרים בפינה נפרדת, בקומת הגלריה של החנות, שעד להבאתו של הקו הכילה דווקא את קו הגברים (שעבר אל קומת המרתף). על אף שהפריטים אינם רבים, ניכר שהקניינות המקומית התמקדה בלהיטי הקולקציה, שהובילה את רשתות האופנה ואת השוק כולו להתמקד במושגים אתניים ואותנטיים, משופעים הדפסים שבטיים וצבעי אדמה. בין היתר, חצאית עיפרון ארוכה העשויה בד ארוג בפסי רוחב של שנהב וכחול, טרנץ' משי ארוך וסמוק בעל חצאית רחבה וצמד מעילי פרקה קצרים מאוד, האחד בצווארון רפייה והאחר בצווארון חרוזי עץ.

"התמקדנו במעילים הקצרצרים. בארץ יש נטייה לעיצובים שהם, איך לומר, חתיכיים יותר", יעקבי מספרת על הצפוי בקולקציית הסתיו, שתיכנס אל החנות המקומית בחודש אוגוסט הקרוב. "הוספנו גם את הסריגים עם דמויות החיות וחולצות הטי המפוספסות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קמפיין קיץ 2012 של ברברי. סחפה את כל השוק לווייב אתני/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו לא אומרים בטוח שלא", היא עונה על השאלה האם ייבוא לגברים מקו הפרוסום יכלל בעתיד. "אבל הביקוש בארץ הוא לפריטים ספורטיביים יותר, ובדרך כלל בפרורסום ההיצע מאוד מחוייט, וזה מדבר פחות לקהל המקומי".

בעוד שאחד הפריטים הראשונים שנמכר מתוך קו הפרורסום הוא גם היקר בקולקציה הנוכחית, מסתמן שהערך העיקרי בהצגתו הוא לא בפוטנציאל הכלכלי שלו, אם כי בסטטוס שהוא מקדם. העיצובים המפוארים, רובם ניחנו בקומפוזיציות צבע ומרקם יוצאות דופן, מביאים מעט מהילת התצוגות המתוקשרות של ברברי, ומעמידים בקונטקסט רעיוני ועונתי את שאר הפריטים בחנות, שהם בוודאי פשוטים וייחודיים פחות. ביחס למסורת הייבוא של מותגי יוקרה במקומות אחרים בישראל, שמאופיינת לרוב בקניינות סתומה, נוצר כמעט רגע נדיר.

ברברי פרורסום, בוטיק ברברי ה' באייר 22, תל אביב
טווח מחירים: 2,600-25,000 שקלים

קולקציית חורף 2012-13 של ברברי. AP
קולקציית הגברים של ברברי פרורסום. נכון לעכשיו לא תגיע לארץ/AP
  • עוד באותו נושא:
  • ברברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully