וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריד שופוני סוגר את פסח

14.4.2012 / 15:18

היום האחרון של החג הוא גם הזדמנות אחרונה לרכוש את הכפכפים שיצרו 10 מעצבים במהדורה מוגבלת ליריד האקססוריז שופוני

יריד הנעליים שופוני, ביוזמתן של מעצבות הנעליים עתליה הושע, בעלת בוטיק הנעליים לשעבר "אימומה" ומיה לוי, בעלת המותג "אוליב תומאס", חוזר בפעם השביעית לנמל יפו. העונה מאגד היריד למעלה מ-40 מעצבי נעליים ותיקים מקומיים, כאשר הפעם נרתמו כמה מהם לפרויקט עיצוב מיוחד שהכנסותיו יתרמו לעמותת החצר הנשית, הפועלת למען נערות ונשים צעירות תושבות יפו והסביבה, שסובלות מבדידות ועוני.
במסגרת הפרוייקט, התבקשו כ-10 מעצבות המשתתפות באירוע, להעניק אינטרפרטציה אישית לכפכפי גומי קיציים. בין המשתתפים: אחת אחת, רוני קנטור, מייקה, ליאורה פרס, מדוזה, MYKA, מיה שלו, DN.

חמש מעצבות המשתתפות בפרויקט, מספרות על תהליך העיצוב שעומד מאחורי הכפכפם שעיצבו

רוני קנטור - כפכפים סרוגים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוני קנטור, מעצבת אופנה ונעליים בהשראת וינטג' ורטרו: "ההשראה לעיצוב שלי הייתה המעבר מהחורף לקיץ. החורף השנה היה כל כך קר וארוך, שחיכיתי בקוצר רוח שיגמר כבר", מסבירה רוני קנטור את הרקע לאינטרפרטציה הסרוגה שלה, "כל מה שרציתי כל החורף זה להתכרבל בתוך ערימה של צמר ולא לצאת עד שיתחמם. כשהגיעה הפנייה משופוני לעצב כפכפים ליריד, זו הייתה נקודת האור הראשונה מבחינתי לקראת בואו של הקיץ... שופוני תמיד קורה בתחילת הקיץ ומהווה מבחינתי את היריד הקיצי הראשון של העונה".

חומרי הגלם: "כבר הרבה זמן רציתי ללמוד לסרוג", מגלה קנטור, "והחלטתי שהפעם זה קורה - גייסתי את אמא שלי לפרויקט ויחד יצרנו את הכיסוי לכפכפים. ביום שבו ישבנו לסרוג השמש יצאה ומבחינתי - הכפכפים האלה הביאו את הקיץ. בחרתי להשתמש בצמר ומסרגות. הכפכפים עצמם ניתנו כחומר גלם, ללא הכוונה מסוימת ובעצם עם חופש יצירתי מוחלט".


הצהרת כוונות: "רציתי לבטא תחושה של התקלפות, התפשטות משכבות לבוש חורפיות, פרימה וחשיפה של שכבה חדשה שמוכנה לבוא במגע עם מים, עם שמש, עם אור ושמחה, וכמו עיצובי הנעליים שלי - צבעוניים עם נגיעת הומור".

MYKA - סוליה תלת מימדית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

MYKA - מותג הנעליים של המעצבת מאיה גלזר: "קיבלתי את הכפכף הכי בסיסי והכי פשוט שקיים כיום בשוק, וההשראה שלי הפעם הייתה הכפכף עצמו", מסבירה גלזר את אסטרטגיית העיצוב-לא עיצוב שהנחתה אותה, "רציתי ליצור אותו מחדש ממה שיש, מה שנקרא - למחזר אותו, מה שכמובן מאוד מתאים לתקופה הזו...".

חומרי הגלם: "השתמשתי בחומר הסוליה האלסטי שנקרא EVA. התפיסה של דגם זה מבחינתי, היא הקסם בעיצוב משהו פשוט שעדיין ייראה מעניין וייחודי, וזה לדעתי מה שהצלחתי לעשות בכפכף הזה. עיצבתי גרסה נקייה ומעניינת לכפכף כל כך המוני וכל כך פשוט ומוכר, והנה עדיין הוא יכול לשדר עניין ועומק מחדש".


הצהרת כוונות: "רציתי לבטא את מה שתמיד מוביל אותי בעיצובים שלי, הפשטות שבקווים עם הטוויסט שקיים בכל דגם ודגם. בעצם יצרתי את אותו הכפכף בדיוק מחדש, עם החומרים של הכפכף עצמו בדרך יותר מעניינת, עם יותר עומק ומחשבה. הפחתי חיים בסוליה של הכפכף והפכתי אותה לתלת ממדית, כך שתיראה כמו שנראתה במקור רק עם השינוי המיוחד שהופכת אותה ליצירת אמנות ולא סתם כפכף".

מדוזה - השראות מעולם הים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדוזה - מותג האקססוריז של גילי רוזין ועדי זינגפר: "ההשראה לעיצוב הנעליים מגיעה מהמקום שממנו מגיעים העיצובים של כל פריטי מדוזה - עולם הים, והצורניות של האלמוגים והצמחים והתת-ימיים. הצורות המפותלות יוצרות מראה פרחוני המתאים לתקופת האביב ולהתחדשות בטבע".

חומרי הגלם: "השתמשנו בעיצוב הנעל בחומר הפלסטיק שמזוהה עם פריטי מדוזה, הפלסטיק שעבר תהליך של הטבעה בחום והותאם לעיטור הנעל".

הצהרת כוונות: "העיצוב של מדוזה נראה כצמח מטפס העולה ומשתלט על כף הרגל. הכפכף כולו הופך ליחידה אחת של צמח הנמצא במלוא פריחתו האביבית", מתארות רוזין וזינגפר את הלוק המתבקש, "אנחנו מנסות תמיד לתת נראות ייחודית לפריטים שאנו מעצבות. במקרה זה ניסינו להביא פרשנות משלנו לכפכף השגרתי שכולנו מכירים, הדבר בא לידי ביטוי בהתייחסות לחלק האחורי של הנעל החובק את הרגל ולאלמנט החובק את הרגל בחלקו הקדמי של הכפכף".

מיה שלו - תיק כפכפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיה שלו, מעצבת תיקים ואקססוריז מעור: "ההשראה לתיק הכפכפים נלקחה מן העולם הצורני העשיר של סירות המירוץ בים", משתפת מעצבת התיקים מיה שלו שמציגה עיצוב מקורי של הכפכפים המסורתיים, "בעיצוב התיק בולטת הצורניות היפה של הכפכף, שמעט נעלמת בשחיקת הנעילה של הכפכפים".

חומרי הגלם:"מאד אהבתי את המשחק של הגומי ממנו עשויים הכפכפים, ואת השילוב שלהם עם העור. גם בקולקציה החדשה שלי, שילבתי חומרים זולים יותר כמו בד קנבס, עם עור צבעוני וטקסטורות שונות", מקשרת שלו את העיצוב הנוכחי לסגנון שלה שלרוב אינו משלב חומרים שאינם עור. "תיק הכפכפים מביע תפיסה עיצובית אותה אני מנסה להעביר בכל העיצובים שלי עד היום, אובייקט שהוא מצד אחד הומוריסטי, פיסולי, כמעט שאינו נראה כמו מוצר שניתן להשתמש בו, ומצד שני אובייקט שיהיה פרקטי, וכמובן שיגרוף כמה שיותר מחמאות לזו שאוחזת בו".

הצהרת כוונות: "הרעיון היה לצאת מהקופסה השבלונית של כפכף שיהפוך להיות נעל אחרת, או עטופה בתחפושת, בתהליך העיצוב חשבתי על תנוחת החביקה של הכפכף את אצבעות הרגליים, ובתהליך העיצוב חשבתי כיצד להמיר את צורת האחיזה הזו לנשיאת רצועות. הרצועות הדקות של הכפכף התארכו להיות ידיות הנשיאה של התיק".

DN - כפכפי תירס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

DN - דקלה פרץ ונעמה עומר, מעצבות תיקים: "כפכפי התירס של "פרי הגליל" באים להעלות את המודעות למצוקה בה נמצאת תעשיית ה-Low-Tech בישראל, שהמצוקה שלנו בתור מעצבי האופנה בארץ מהווה חלק ממנה".


חומרי הגלם: "תירס, תירס ועוד תירס".

הצהרת כוונות: "מפעל "פרי הגליל" המספק עבודה ל-150 עובדים ונמצא במלחמת הישרדות תמידית. העדפות של הצרכנים בארץ, לקנייה זולה יותר מתוצרת חוץ, בנוסף למיסוי הגבוה, לא מאפשרים ליצרנים המקומיים לצלוח את השוק. גם אנו המעצבים והיצרנים המקומיים, נאלצים להתמודד עם קהלים הרגילים למחירים של מוצרי יבוא שהינם נמוכים בצורה משמעותית מהיכולת שלנו לייצר. המיסוי הגבוה והבירוקרטיה מקשים עלינו עוד יותר", שוטחות פרץ ועומר את המצוקה שאופפת גם אותן בתור מעצבות מקומיות, אותה מצוקה שמגולמת בדגם שעיצבו ליריד, "חשוב לנו להעביר מסר לציבור בארץ, שהבחירה לרכישה של מוצר מיובא על פני מוצר שהינו תוצרת מקומית, מביאה לחיסכון בכיס הפרטי שלנו, אבל בטווח הרחוק והרחב יותר היא מביאה לאי יכולתם של מפעלים ויצרנים מקומיים לשרוד את השוק ולהביא לפיטוריהם של עובדים במפעלים מקומיים. מדינה מתוקנת צריכה תעשייה מקומית. לא כולנו יכולים לעבוד בהיי-טק. אז בפעם הבאה בסופר ותרו על תירס גמדי תוצרת טורקיה והעדיפו תוצרת מקומית".

הכפכפים ימכרו בשופוני במחיר 190 שקלים, והכנסתם תיתרם, כאמור לעמותת החצר הנשית.

שופוני: יום ה' ה-12/4/12, 10:00 – 17:00, יום ו' ה-13/4/12, 10:00-19:00 , יום ש' ה- 14/4/12, 10:00-20:00
מחסן 2, נמל יפו
כניסה: 10 שקלים

  • עוד באותו נושא:
  • שופוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully