וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה בורטון וקייט מידלטון ברשימת 100 המשפיעים של TIME

לירוי שופן

18.4.2012 / 21:23

קייט מידלטון, אחותה פיפה ושרה בורטון, מעצבת שמלת החתונה שלה, נכנסו לרשימת 100 המשפיעים של מגזין TIME, לצד ברק אובמה ובנימין נתניהו

השפעתה של החתונה המלכותית שנערכה בבריטניה בשנה שעברה, עדיין ניכרת בכל פינה. ברשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם של מגזין Time שפורסמה היום (רביעי), נכללות קייט ופיפה מידלטון וגם מעצבת האופנה שרה בורטון, המעצבת הראשית של בית אלכסנדר מקווין וזו שהייתה אחראית לשמלת הכלולות המדוברת של מידלטון.

שרה בורטון בטקס פרסי האופנה הבריטיים, נובמבר 2011. GettyImages
שרה בורטון/GettyImages

בורטון (37) היא מעצבת האופנה היחידה שנכנסה לרשימה היוקרתית, המקיפה פוליטקאים, אנשי רוח, אמנים ואנשי עסקים. כזכור, היא נכנסה לתפקידה הנוכחי לאחר שהמעצב אלכסנדר מקווין התאבד בחודש פברואר 2010 בלונדון. על אף שכבר החל מהקולקציה הראשונה עליה הייתה אחראית, קצרה בורטון את אהדת תקשורת האופנה, ולמרות שהיא זו שהפיחה חזון רענן וקודר פחות בבית האופנה האקסצנטרי, רק לאחר שעיצבה את שמלת החתונה של קייט מידלטון – עבודת מופת ארוכת שובל בעבודה ידנית מדוקדקת – הפכה לידוענית ברמה שאינה נופלת מזו של הקודם לה בתפקיד.

השפעתה של בורטון על המתרחש בעולם השנה ניכרת היטב. יש שמייחסים לרקמה האנגלית המעודנת שקישטה את שמלת הכלולות המדוברת את המקור למגמה השוטפת בימים אלה מעצבים אחרים, העושים בגרסאות דומות לה שימושים מרחיקי לכת. אפילו בית האופנה לואי ויטון הציג קולקציה שלמה המבוססת על תחרה.

"היא מייצרת את השכבות המורכבות והיפות ביותר", אמרה עליה שרה ג'סיקה פרקר, שכתבה טור קצרצר במגזין לכבוד האירוע, "וגם את הקווים הפשוטים והמושלמים... לי (אלכסנדר מקווין – ל.ש.) היה גאה".

קייט מידלטון ביום חתונתה לנסיך וויליאם, 29 אפריל 2011. AP
שמלת החתונה. הביאה למגמת תחרה בעולם האופנה/AP

מנגד, הקשר של קייט ופיפה מידלטון לאופנה אמנם ישיר פחות, אך ספק אם ניתן לנתק את ההשפעה שלהן על הציבור מטעמן האופנתי, שסוחף את עיתוני האופנה לסקור כל פרט בלבושן ואת הקהל לנסות לחקותן. למעשה, ישנו 'אפקט קייט' בקרב מעצבי אופנה רבים, המאמצים בעבודתם את סגנונה האלגנטי והספק-שמרני, המתבסס שמלות מידי ומעילים ארוכים, כמו גם על נעלי סירה על עקבים גבוהים למדי. בנוסף, כל בחירת לבוש של הנסיכה, וגם של אחותה, נעשית ללהיט מידי, ומותגים המועדפים עליה רושמים עליה דרמטית במכירות.

עוד נכללו ברשימה של TIME שרה בלייקלי, המייסדת של מוצרי ההלבשה התחתונה המחטבת Spanx, נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והשחקנית טילדה סווינטון. בעבר נמנו עם הנבחרים מקרב תעשיית האופנה גם מעצבי האופנה טום פורד ואלבר אלבז.

פיפה מידלטון. GettyImages
פיפה מידלטון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully