וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירה פומבית של תיקי בירקין וקלי של הרמס בחודש הבא

23.4.2012 / 11:30

בחודש הבא תיערך מכירה פומבית של כ-64 תיקי הרמס מאוספים פרטיים, כולל תיקי קלי ובירקין - ויקטוריה בקהאם ומיקי בוגנים הכינו את פנקס השיקים

בית המכירות הפומביות הבריטי "בונהמס" הודיע באתרו על מכירה פומבית של כ-64 תיקי "הרמס" איקוניים מאוספים פרטיים. המכירה תיערך באולם המכירה של חברה המכירות הפומביות הוותיקה בסניף נייטסברידג', לונדון, ב-16 במאי, והתיקים שיוצעו למכירה הם כאלה שיוצרו בין שנות ה-50 ועד 2008.

באוסף ניתן למצוא תיק קלי בוורוד פוקסיה מעור יען מ-2006, תיק קלי בחום בהיר מעור יען מ-1995, כמו גם תיק בירקין שחור מעור תנין מבריק מ-2003, תיק בירקין חום כהה מעור תנין מט מ-2008, ועוד. עלותם של תיקי וינטג' של שני הדגמים הנודעים הללו של הרמס, שחביבים על ידועניות ועל חברי חוג הסילון, מגיעה לעתים לאלפי דולרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם מנעול, מפתחות וחלקי מתכת מצופים זהב. "בירקין" עור קרוקודיל חום כהה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרפז קטנטן ואלגנטי. תיק "קלי" עור קרקודיל שחור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרמס", בית אופנת על צרפתי אשר נוסד במאה ה-19 ומתמחה באביזרי לייף סטייל ואופנת מוכנה ללבישה, ידוע היום בייצור תיקי עור בעבודת יד שנעשים על ידי בעלי מלאכה מנוסים. החברה, אגב, לא מחזיקה קווי ייצור, מה שהופך כל פריט למלאכת מחשבת. העורות המשמשים להכנת תיקי הרמס מגיעים ממקומות שונים בעולם (והם עשויים להיות עורות תנין, תאו, כריש, לטאה, שור, צבי, עגל, תיש ובת יענה), ולכל תיק נדרשות כ-18 עד 24 שעות הכנה. הכנת תיק קלי למשל לוקחת כ-18 שעות ובהכנה משמשים את האומן עור עזים, מרצע, חוטי פשתן, שעווה, חלקי מתכת והלוחית המוזהבת עם הכיתוב Hermes Paris.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

האריסטוקרטיה של הרמס: הכוכבות ששימשו השראה לתיקים המפורסמים בעולם

הנסיכה גרייס מחזיקה Kelly Bag עם בעלה הנסיך רנייה השלישי בעת אירוסיהם, 1956. GettyImages
הסתירה את ההריון הצעיר מפני הפפרצי עם התיק שכונה מאז על שמה. הנסיכה גרייס והנסיך רנייה ה-3 זמן קצר לאחר נישאיהם ב-1956/GettyImages
מלכת ספרד סופיה (משמאל) מקבלת את פניה של הנסיכה גרייס במדריד, 1 נובמבר 1975. AP
הנסיכה גרייס עם ה"קלי באג" הפרטי שלה מתקבלת על ידי סופיה מלכת ספרד במדריד, 1975/AP

גרייס קלי, אייקון אופנה, שחקנית זוכת אוסקר ומהכוכבות הגדולות והיפות בהוליווד של שנות ה-50 שהייתה לנסיכת מונקו, הייתה המוזה הלא רשמית מאחורי 'תיק קלי' של הרמס.

איך קרה שתיק הטרפז שווה-השוקיים שהוצג לראשונה כבר בשנת 1935 נקשר דווקא לנסיכה? ב-1956, זמן קצר לאחר נישואיה לנסיך מונקו רנייה ה-3, קלי ניסתה להסתיר את הריונה הצעיר מפני עדשות צלמי פפרצי חטטניים באמצעות תיק הרמס מדגם Sac à dépêches (שמו המקורי של תיק קלי), דגם גיאומטרי פופולארי אותו זמן לנשיאה ביד בסגנון שהיה חביב על הכוכבת-נסיכה. תמונה שלה עם התיק פורסמה בכל העולם, כולל על שער מגזין לייף, וכך נודע התיק בשמו החדש והמוכר, 'קלי באג'.

סרז' גינזבורג וג'יין בירקין, 1974. AP
לפני ה"בירקין" היו לה בעיקר סלי קש. ג'יין בירקין ההרשאה לתיק ה"בירקין" של הרמס עם סרז' גינצבורג בעלה ב-1974/AP
סרז' גינזבורג וג'יין בירקין, 1977. AP
בירקין, הבעל ועוד סל קש ב-1977/AP

לעומת הקלי, תיק הבירקין המפורסם של הרמס הוא דגם קלאסי לשימוש יומיומי המוכר כתיק 'הרמס', למרות אי שימוש בכל לוגו או כיתוב. התיק הפך מאז השקתו במחצית הראשונה של שנות ה-80 לסמל סטטוס הודות לשיווק סלקטיבי ומחירו הנע בין 9,000 עד 150,000 דולרים (בהתאם לסוג העור).

ההיסטוריה של התיק החלה במפגש אקראי בטיסה ללונדון ב-1981 בין השחקנית-זמרת הבריטית ג'יין בירקין וז'אן לואי דו?מה, יו"ר ומנהל אמנותי בהרמס. בירקין שעלתה למטוס עם תיק קש מבולגן, הסבירה לדו?מה שהיא מתקשה למצוא תיק וויקאנד מעור שהיא אוהבת, ושתיק הקלי שלה אינו פרקטי לשימוש יומיומי. כתוצאה, הוא הזמין אותה לצרפת לצורך שיתוף פעולה בעיצוב תיק חדש. וכך, כעבור שלוש שנים הושק הבירקין, תיק עור מרווח ואלגנטי שעוצב על בסיס דגם ישן מ-1892, שיש לו מנעול, מפתחות וחלקי מתכת מצופים זהב.

התיק שימש את בירקין עצמה תקופה מסוימת, אך באופן אירוני היא כבר שנים אינה נראית עם התיק שנקרא על שמה בטענה שהוא גורם לה לדלקת הגיד (לפי שמועות, היא גם נבוכה להיראות עם תיק יקר כל כך).

מכל מקום, התיק המגיע במספר גדלים ובמגוון צבעים הפך פופולארי מאוד בקרב פשיוניסטיות אמידות בכל העולם, ובמיוחד באסיה. לכל מי שיש הרבה כסף וסטייליסט יש גם בירקין. משרון סטון ועד ליידי גאגא, כולן נראו עם בירקין.

כחלק מהילת היוקרה של התיק המדובר, הרמס מציעים "טיפול ספא" לחידוש תיקים שהיו בשימוש זמן רב, ואפילו ניתן גם לשבץ יהלומים לפי הזמנה. לוויקטוריה בקהאם, מעריצה מושבעת ואספנית של תיקי הרמס, דגם כזה. לפי פרסום של אתר הכלכלה סלייט.קום מיוני 2009, גברת בקהאם היא בעליו של אוסף המונה כ-100 תיקים של מותג היוקרה. אוסף מכובד אשר לפי הערכת האתר שוויו כשני מיליון דולרים. השקעה שללא ספק תשמח בנקודה מסוימת בעתיד את הבת שנולדה לה בקיץ שנה שעברה.

ויקטוריה בקהאם בנריטה, שדה התעופה של טוקיו, מחזיקה תיק בירקין של הרמס, 27 ספטמבר 2007. Koichi Kamoshida, GettyImages
אחד ממאה. ויקטוריה בקהאם בטוקיו, יפן, עם אחד מתיקי ה"בירקין" שלה/GettyImages, Koichi Kamoshida
ויקטוריה בקהאם בשדה מגרש כדורגל באצטדיון האמירויות, דובאי, לאחר משחק בין AC מילאן ו-SV המבורגר, 6 ינואר 2009. GettyImages
לביקור בדובאי היא בחרה ב"בירקין" הלבן משובץ היהלומים שלה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully