וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטסי ג'ונסון פושטת את הרגל

לירוי שופן

29.4.2012 / 11:57

המעצבת האמריקאית הוותיקה בטסי ג'ונסון, שנודעה בסגנון תיאטרלי ומוחצן, נקלעה לקשיים כלכליים חמורים. עתידה לסגור את מרבית החנויות שלה ותפטר כ-350 עובדים

בסוף השבוע האחרון נודע כי בית האופנה של המעצבת האמריקאית הוותיקה בטסי ג'ונסון נקלע לקשיים כלכליים חמורים, וכי הוא פתח בתהליכי פשיטת רגל ובקשה להגנה מפני נושים. עם זאת, המעצבת, שנודעה בסגנון קיטשי ותיאטרלי, תישאר המנהלת הקראטיבית של המותג ומסתמן שהיא תתרכז מעתה במוצרי אופנה בטווח מחיר נמוך יותר, אשר ימכרו בבתי כלבו שונים, כגון מיסייס.

על פי המגזין הכלכלי פורבס, למותג חובות לספקים וליצרנים בהיקף של כ-4.1 מיליון דולרים. כחלק מצעדי ההתייעלות המיידים יפוטרו 350 עובדים וחלק הארי של חנויות המותג, המונות 63 בסך הכל, ייסגר. עם זאת, מציין יומון האופנה WWD.COM כי תצוגת האופנה לקיץ 2013 תתקיים כמתוכנן בספטמבר הקרוב בניו יורק, וכי המעצבת, שבעוד חודשים ספורים תחגוג 70, תשתתף בתוכנית ריאליטי.

מעצבת האופנה בטסי ג'ונסון, 2009. AP
ג'ונסון בסוף תצוגת אופנה/AP

נהוג להחשיב את ג'ונסון, שלמדה בבית הספר Pratt לאמניות בברוקלין, כחלק מהתנועה הצעירה בניו יורק של ניו יורק בשנות ה-60, שכללה בין היתר אמנים כמו אנדי וורהול או לו ריד. אחרי שזכתה בתחרות במגזין מדמואזל, החלה להעמיק את מעורבותה בסצינת האופנה ופתחה בוטיק קטן בצפון מנהטן ב-1969. עם זאת, רק ב-1978 ייסדה את המותג הנושא את שמה, שעם השנים התפתח גם לאביזרים משלימים ונעליים.

העובדה שכבר מספר שנים נאבק המותג על קיומו - העיתון הכלכלי וול סטריט ג'ורנל מדווח כי רווחיותו ירדה ב-50% מאז 2007 - עשויה לרמז על הפרובלמטיות המגולמת בכתב ידה האופנתי של ג'ונסון. אמנם היא נחשבת נועזת ומתגרה, משלבת בין מיניות בוטה לקיטש וקלאסיקות אמריקאיות שהופשטו מכוונתן המקורית, כמו דמויות מהמערב הפרוע שכאילו והותכו אל הופעת דראג, אבל הצעקנות המגולמת בפריטים הובילה לכך שהמעצבת כמעט ומעולם לא הייתה רלוונטית בעולם אופנה, שמצידו העדיף גישה מתוחכמת ופרקטית יותר.

קולקציית קיץ 2012 של בטסי ג'ונסון בניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully