וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצת רשת: הארכיון היפה בעולם

טל דרורי

1.5.2012 / 8:23

האתר המחודש של צלם האופנה מריו טסטינו הוא הזדמנות מעולה לחזות בתמונות של דוגמניות-על, בשערים מרהיבים שצילם למגזינים הגדולים ובסרטונים שחושפים את העשייה הזוהרת

שם: Mario Testino

לוקיישן: http://www.mariotestino.com

ז'אנר: האתר הרשמי והמחודש של מריו טסטינו. כולל ארכיון עשיר של העבודות הטובות ביותר שלו ועוד הרבה סרטונים שווים צפייה.

טריילר: האתר, שהושק ב 24 לאפריל, נוצר על ידי טסטינו עצמו, ללא ספק אחד מצלמי האופנה והפופ המובילים בעולם כיום. מתוך שלל צילומי אופנה מרהיבים, ראיונות עם אנשים מהתעשייה וקליפים מתוך סטים של הפקות אופנה, נבנית לה תמונה כנה ושובת לב של הצלם יליד פרו .

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער הוליווד של ואניטי פייר בצילום מריו טסטינו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טסטינו אחראי בין היתר לצילומם של עשרות שערים למגזיני אופנה מסוגו של ווג, וגם ליצירתם של קמפיינים למותגים הנחשקים בעולם, מברברי ועד אטרו. למרות זאת, ועל אף שאת 30 השנה האחרונות בילה בסטים של הפקות אופנה יקרות לצד דוגמניות על ובמחיצת מעצבי אופנה ועורכי מגזינים מלאי אגו, חיידק הגדלות לא דבק בו אפילו במעט .

אם לצטט את טסטינו עצמו מתוך אחד מהסרטים הדוקומנטריים המשודרים באתר - 'ביטחון יתר הוא לא פרודוקטיבי, אני תמיד מעדיף להיות מעט בצד של חוסר הביטחון, כי אז התוצאות יותר טובות'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין קיץ 2012 של אטרו בצילום מריו טסטינו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואכן, על איכות התוצאות של טסטינו קשה להתווכח. כך למשל סדרת התמונות שצילם את הנסיכה דיאנה זמן קצר לפני מותה, שגם מתועדת בסרטון דוקומנטרי באתר. בצילומים, שהם חלק מסדרת עבודות פורטרט שמשפחת המלוכה הבריטית בחרה בו לבצע, נראית דיאנה משוחררת ויפה יותר מאי פעם והיא משמשת דוגמא ליכולת של טסטינו ללכוד חיוניות וחיו?ת.

ניכר שטסטינו לא רק מונע ממשיכה לאסטטיקה ולאופנה אלא מאהבה גדולה מאוד לאנשים. בניגוד להרבה צלמי אופנה בני דורו הוא לא רואה את הדוגמנים על הסט כקנבס לבן ודומם אלא כשותפים מלאים לתהליך הצילום, מה שמאפשר לו להוציא מהם את המיטב, וגם ליהנות על הדרך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוזי הנטינגטון בצילום מריו טסטינו ל'ברברי בודי'/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה בפנים: באתר אפשר למצוא את מיטב עבודותיו של טסטינו כולל צילומי קאבר לווג , ווניטי פייר וכדומה, לצד עבודות עכשוויות יותר. כמו למשל, הפקה רותחת של ג'ניפר לופז בסטיילינג של מתאגרף ל-W, או את השער של לנה דל ריי לווג הבריטי. בנוסף, אפשר לשטוף את העיניים בהפקות אופנה למותגי-על דוגמת ברברי או בתמונות פורטרט של קייט וויליאם לרגל אירוסיהם.

כחלק מתפקידו של האתר כארכיון, נמצאות בו שלל עבודות מרשימות מתוך תערוכות בהן הציג את צילומיו ומתוך הספרים שלו, כולל זה האחרון, אותו ייחד למוזה שלו וחברתו הטובה קייט מוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלורנס וולש לווג הבריטי, ינואר 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרטונים באתר מאפשרים הצצה אל מאחורי הקלעים והיכרות מעמיקה יותר עם האיש, שבדרך כלל נמצא מצידה השני של העדשה. בין שלל הסרטונים אפשר למצוא ראיונות עם טסטינו עצמו, כמו גם עם אנשים שעובדים אתו, מדוגמניות עד לעורכות כאנה ווינטור.

אקסטרה: ככל סלב על המכבד את עצמו גם טסטינו מקדיש את זמנו לפעילות פילנטרופית אותה הוא מקדם באתר. עמותת MATE אותה הקים היא עמותה ללא מטרות רווח הממוקמת בלימה פרו ותומכת בקידומם של אומנים פרואנים.

צלם האופנה מריו טסטינו, פברואר 2012, לונדון. AP
מריו טסטינו, פברואר 2012, לונדון/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדונה על עטיפת ריי אוף לייט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully