וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטר מעצב השיער האגדי וידאל ששון

9.5.2012 / 23:56

מעצב השיער היהודי-בריטי, שחולל מהפכה בעיצוב שיערן של נשים בכל העולם בשנות השישים ובין היתר המציא את הקארה הא-סימטרי, נמצא מת בביתו בלוס אנג'לס

וידאל ששון בין שתי דוגמניות המציגות דוגמאות לתספורות שעיצב, 3 פברואר 1975. Tim Graham, GettyImages
ששון בין שתי דוגמניות עם עיצוביו, 1975/GettyImages, Tim Graham

על פי דיווח של הלוס אנג'לס טיימס מהערב (רביעי), מעצב השיער הבריטי יהודי וידאל ששון מת בגיל 84. ששון, אשר נודע כמייסד 'עיצוב השיער', אחראי לעיצוב תסרוקת ה'קארה' האיקונית והא-סימטרית במחצית השניה של המאה ה-20, וכמי שייסד רשת סלוני שיער מצליחה ברחבי העולם.

הוא נמצא מת בביתו אשר במולהולנד דרייב, קליפורניה. הרשויות מסרו ללוס אנג'לס טיימס שהוא מת "ממחלה לא מוגדרת". ביוני שנה שעברה דיווח הדיילי מייל הבריטי כי ששון סובל מלוקמיה (סרטן הדם).

וידאל ששון במסיבת 'Hit The Ground Running Party' במערב הוליווד, 31 יולי 2006. Frederick M. Brown, GettyImages
ששון ב-2006/GettyImages, Frederick M. Brown

ששון נולד באנגליה למשפחה יהודית ובמשך כשבע שנים, לאחר פרידת הוריו, שהה בבית יתומים. ב-1948 הגיע לארץ ולחם בחזית הנגב במלחמת העצמאות. עם שובו לאנגליה, החל הכשרה בעיצוב שיער. לאחר שרכש נסיון כ'נער שמפו' האחראי על חפיפות וערבוב צבע שיער, הוא פתח סלון משלו בלונדון ב-1954. ב-1974 השיק קו משלו למוצרי שיער עם הסלוגן שהפך עם השנים למפורסם: "אם את לא נראית טוב, אנחנו לא נראים טוב".

ששון היה דמות מרכזית ב-Swinging London, תקופת שנות השישים בלונדון, אשר התאפיינה בסצינת יצירה צעירה ומשוחררת בתחומי המוזיקה, האופנה והתרבות. הוא טיפל בקביעות בשיערן של שחקניות ודוגמניות. סגנונו כבש את העולם והוא הקים רשת בינלאומית של מספרות, ושל בתי ספר לספרות. עיצובי השיער שלו היו קלים לתחזוקה ומודרניים. פעמים רבות ניכרו בהם קווים גיאומטריים, שעשו רושם של גזירה מסובכת, אבל למעשה הושגו די בקלות וללא כל שימוש בחומרים, אלא תוך הסתמכות על הברק הטבעי של השיער.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
וידאל ששון מספר את מעצבת האופנה הבריטית מארי קוואנט, לונדון, 13 נובמבר 1964. Ronald Dumont, GettyImages
מספר את מעצבת האופנה מרי קוואנט בסלון שלו בלונדון/GettyImages, Ronald Dumont
תינוקה של רוזמרי. imdb
עיצב את התסרוקת הקצרה והקלה לאחזקה. מיה פארו ב"תינוקה של רוזמרי"/imdb
תסרוקת אסימטרית ('lopsided') בעיצוב וידאל ששון אשר צולמה בסלון מעצה השיער, 21 אוקטובר 1964. Chris Ware, GettyImages
ה"קארה" הא-סימטרי בעיצובו של ששון/GettyImages, Chris Ware

מבין עיצוביו המפורסמים ביותר ניתן למנות את התסרוקת הקצרה של מיה פארו בסרטו הקלאסי של רומן פולנסקי "תינוקה של רוזמרי" (1968) ותספורת הקארה של המעצבת הבריטית מרי קוואנט, אחת היוצרות המפורסמות של התקופה, האחראית בין היתר לחצאית המיני.

ב-1975 עבר ששון ללוס אנג'לס, שם התגורר עד מותו. את קו מוצרי הטיפוח על שמו מכר ב-1982 לחברה שנרכשה מאוחר יותר על ידי פרוקטר אנד גמבל, אך המשיך לקבל תמלוגים. עם זאת, ב-2003 תבע את פרוקטר אנד גמבל, בטענה שהחברה מחסלת את המותג שלו. ב-2004 הגיעו שני הצדדים לפשרה.

ב-2010 סיפור חייו הוצג בסרט התיעודי: "וידאל ששון - הסרט".

ששון היה נשוי ארבע פעמים והיה אב לשלושה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully