וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטים נוספים על תערוכת יוז'י ימאמוטו בישראל

לירוי שופן

15.5.2012 / 14:04

בחודש יולי הקרוב תתקיים במוזיאון העיצוב חולון תערוכת יחיד למעצב יוז'י ימאמוטו. כל המוזיאון יוקדש לתערוכה, שתכלול 80 דגמים, מיצגים נעים ועץ תאורה ייחודי

בחודש יולי הקרוב תיפתח במוזיאון העיצוב בחולון תערוכת יחיד של מעצב האופנה היפני יוז'י ימאמוטו, המציין בימים אלה 40 שנות פעילות. כעת נחשפים עליה פרטים חדשים. התערוכה, אשר תשתלט על כל חללי המוזיאון ותקיים הקשרים רעיוניים בין המבנה האריכטקטוני של המקום לשפה האוונגרדית של המעצב, תכלול יותר מ-80 דגמי אופנה.

הגלריה התחתונה של המוזיאון תעוצב כעיר סואנת. 38 בובות נעות, עטויות בבבגדים צבעוניים ומקושטים בכוונה, ישוטטו במרחב לצליליו של פס קול המחקה מטרופולין. ערים מהוות עבור ימאמוטו מקור השראה, והוא צוטט בעבר כשהוא אומר שהן מאפשרות חופש ביטוי ואינדיבידואליות. מנגד, הקומה העליונה של המוזיאון, תעוצב כחלל שקט יותר, שבמרכזו עץ הבנוי מגופי תאורה. המטרה, לפי מפיקי התערוכה, היא לנסות וליצור אווירה מיסטית, המזמינה הרהור או מדיטציה. שני הקצוות, באים לידי ביטוי פעמים רבות בעיצוביו של ימאמוטו, שבשנות ה-80 היה חלק מהגל היפני ששטף את האופנה הצרפתית (בדומה לריי קואקובו, מקום דה גארסון), ומרד בפרופורציות המערביות המקובלות בעזרת שכבות או נפחים מוקצנים.

גלית גאון, האוצרת ראשית של מוזיאון העיצוב, מסרה בהודעה לתקשורת כי "האתגר העצום הטמון בהזמנת יוצר כימאמוטו למוזיאון, נמצא בין הרצון להציג תערוכה שתתאר את עשייתו החשובה כל כך בעולם האופנה, לצד ההכרה כי כל דבר שנציג, יהיה פחות מעניין מהפרויקט הבא. הדרך לקשור שני יוצרים כרון ארד [מעצב המוזיאון - ל.ש.] ויוז'י ימאמוטו, לא היתה מובנת מאליה ולוותה בבחינה מדויקת של תנועה ומרחב תצוגה חיצוני ופנימי כאחד. יחד עם זאת, אנחנו מצפים, לרגע בו ייכנסו ראשוני המבקרים, ורק אז, תתעורר התערוכה לחיים".

בצמוד לתערוכה, וכדי לתת לקהל הזדמנות ממשית לקחת חלק בעשיית המעצב, תיפתח בנמל תל אביב, במתחם המשמש את בית האופנה קום איל פו, חנות קונספט לעיצוביו של ימאמוטו.

ימאמוטו נולד בטוקיו ב-1943. בתחילת שנות ה-80 הציג את קולקציית הביכורים שלו בפריז. סגנונו נחשב נועז, קונספטואלי ומתקדם. במשך השנים שיתף פעולה עם מותגים רבים נוספים, המפורסם שבהם הוא הקו Y-3 עם אדידס. בנוסף, הוא ייסד קו משני העונה לשם Y's. בית האופנה רושם הכנסות של מעל ל-100 מיליון דולרים בשנה.

התערוכה תפתח ב-5 ביולי ותנעל ב-20 באוקטובר 2012. מוזיאון העיצוב חולון.

קולקציית חורף 2012-13 של יוז'י יאמאמוטו. AP
חורף 2012-13 של יוז'י ימאמוטו בפריז/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוז'י ימאמוטו, מתוך הסרט הדוקומנטרי 'זהו החלום שלי'/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully