וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פראדה ורומן פולנסקי יצרו סרט חדש ומתוקשר

24.5.2012 / 14:21

סרטו החדש של במאי רומן פולנסקי התגלה בפסטיבל קאן כפרסומת מקורית וממכרת לבית אופנת העל האיטלקי פראדה, עם בן קינגסלי, הלנה בונהם קרטר ומעיל סגול שמאפיל על כולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התראפיסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר סדרת טיזרים מסקרנים, בית אופנת העל האיטלקי פראדה שיחרר סוף סוף את הפרויקט המיוחד שלו לפסטיבל קאן; סרטון בן שלוש דקות ו-35 שניות בבימוי במאי הקולנוע רומן פולנסקי ("טס", תינוקה של רוזמרי", "הפסנתרן").

בסרט, המכונה 'תראפיה', משתתפים שני שחקני ענק בריטים, בן קינגסלי והלנה בונהם קרטר, אבל הכוכב הגדול בו הוא דווקא מעיל מתוצרת מותג היוקרה.

הסיפור פשוט כביכול. תראפיסט (בן קינגסלי) מקבל מטופלת (הלנה בונהם קרטר) בלשכתו המעוצבת למשעי בסגנון אירופאי המשלב ניחוח של המאה ה-19 (קירות בירוק-עד, שטיחים אוריינטליים, חפצי נוי, כלי פורצלן, מנורות רטרו, תמונות במסגרות מוזהבות, דלת בורדו קפיטונאז').

המטופלת האלגנטית במשקפי שמש כהים, חולצת קשירת צווארון סגולה, חצאית עיפרון אדומה, שפתון ומניקור-פדיקור תואמים (היא מסירה את עקבי הפראדה השחורים-קלאסיים), נשכבת על הספה ומתחילה ללהג על חלום רע, בדידותה, אביה "וכספו שהיה לקללה", אך תוך תוך זמן קצר התראפיסט מאבד עניין. הוא מוצא באופן מובן למדי שמעיל סגול עם שולי פרווה אותו לבשה המטופלת עם בואה והשאירה תלוי על מתלה בכניסה, הוא הרבה יותר אטרקטיבי. הפסיכולוג מלטף את המעיל, מריח אותו, ולבסוף מודד אותו תוך תנועות מפתות של דוגמנית צילום. המטופלת הממשיכה לדבר ולדבר על קשייה, כבר נעשית לא מובנת, ואז מופיעה הכותרת: "פראדה מתאימים לכולם". ככל הנראה, הכוונה גם לתראפיסטים שבעצמם זקוקים לריפוי ממושך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התראפיסט/מערכת וואלה!, צילום מסך
רומן פולנסקי ונסטסיה קינסקי בהקרנת גרסה משוחזרת של הסרט “טס” בפסטיבל קאן, מאי 2012. Gareth Cattermole, GettyImages
סרטון פראדה הוקרן לאחר "טס"/GettyImages, Gareth Cattermole

הסרטון הוצג ללא מידע מוקדם בפסטיבל קאן האחרון, לאחר הקרנת גרסה משוחזרת של סרטו הקלאסי של פולנסקי "טס" מ-1979 עם נסטסיה קינסקי.

המנהל האמנותי של פסטיבל קאן, ת'יירי פראמו, צייץ מספר שעות לפני ההקרנה כי פולנסקי יציג סרט חדש בבימויו לאחר טס ויצר סקרנות רבה. פולנסקי עצמו אמר לכתבים בפסטיבל לאחר ההקרנה כי מדובר ב"אנטי-פרסומת" ושהוא מקווה שהעולם יידע שהוא טוב גם בסרטים קצרים, כמו גם בסרטים באורך מלא. כמו כן הוא אמר: "כשהתבקשתי לביים את הסרט עבור פראדה, לא חשבתי שאוכל להיות אני עצמי, אבל המציאות הייתה שניתן לי חופש מוחלט. ההזדמנות לעסוק במה שהאופנה מייצגת היום והעובדה שהיא מלווה בכל כך הרבה סטריאוטיפים היא מרתקת ובאותו זמן גם קצת מכעיסה, אבל לא ניתן להתעלם ממנה. זה מרענן לדעת שיש עדיין מקומות פתוחים לאירוניה ושנינות. ללא ספק, פראדה הוא אחד מהם".

אגב, בפסטיבל הוקרן מחוץ למסגרת התחרותית סרט תיעודי, "רומן פולנסקי: סרט זכרונות" בבימוי לורן בוזרו בו מספר הבמאי הפולני-פריזאי על ילדותו בפולין תחת הכיבוש הנאצי, רצח רעייתו שרון טייט בידי כנופיית מנסון וגם התקיפה המינית שהובילה להימלטותו מארצות הברית ב-1978.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully