וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשה קסמים: קולקציית הביכורים של דנה הראל

12.6.2012 / 17:00

אחרי שנה אצל לילך אלגרבלי מ'לילהמיסט', דנה הראל פורשת כנפיים וחושפת קולקציית ביכורים צבעונית למותג Gnoch, שמתמקדת בבגדי אירועים מהסוג שכבר לא נראה כאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קולקציית הביכורים של דנה הראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כיום אני מגדירה את עצמי כמעצבת אופנה. זה הדבר שאני יודעת לייצר", מצהירה המעצבת הצעירה דנה הראל תוך שימוש במנטרה שעוד תחזור במהלך הראיון. שמה של הראל הוא תוספת חדשה מאוד לתעשיית האופנה המקומית, כשבסוף השבוע הקרוב היא תגיח לעולם באופן רשמי ותשיק קולקציית הביכורים בסטודיו הביתי ברמת השרון, תחת המותג Gonch.

שם המותג נגזר משם נעוריה – גונצ'רובסקי. סבה וסבתה מצד אביה שהעבירו לה את שם המשפחה, הקימו מפעל טקסטיל בגרמניה שלאחר מלחמת העולם השנייה. המפעל, שנקרא 'לגו', הפך לאימפריית טקסטיל אירופאית ולימים נסך השראה בנכדה שגדלה להיות מעצבת.

עוד לפני שפורטים את פרטי הביוגרפיה, אפשר להתרשם שהמסה העיקרית בקולקציה של הראל מבוססת על שמלות ערב. עם זאת, לצדן ניתן למצוא גם דגמים בודדים של חצאיות וחולצות, ואף שמלות כלה. אחת המטרות, אגב, היא שכל הפריטים בקולקציה ניתנים להתאמה אישית לפי מבנה הגוף והסגנון האישי של הלובשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סקירה מעמיקה יותר מגלה רפרטואר מרגש של שמלות ערב וקוקטייל, מהסוג שנחשב נדיר במציאות האופנה העכשווית בישראל. המושג השחוק "קוטור" שנאמר לא פעם לשווא, מבסס את עצמו בפריטים רבים של הראל, שחלקם תפור בתפירה ידנית קפדנית ומגובה בדיטיילים רקומים ובגימורים מהודקים להפליא. כך למשל, שמלת שיפון בגזרת מקסי, שחלקה העליון עשוי רשת משי ומעוטר בפרחי עור, שהתפירה שלהם ארכה 20 שעות עבודה; שמלת שיפון שחורה, ארוכת גזרת אף היא, המקושטת באלמנטים מוזהבים; שמלת קוקטייל בצבע מנטה, שחלקה הקדמי סולידי וחלקה האחורי מתפרע חרוזים זהובים; או שמלת קוקטייל דו-שכבתית בגזרת A, ששכבתה התחתונה אדומה, ואילו העליונה עשויה מאפליקציות דמויות תחרה שחורה-זהובה.

"הקטע שלי זה צבעים, הקולקציות תמיד נובעות מתוך הצבעוניות", מתארת הראל את שתי קרנות המזבח אותן היא אוחזת, "אבל אני אוהבת לאזן את הבדים העשירים בגזרות מינימליסטיות. הגזרות שלי לא פרובוקטיביות. אני לא אוהבת להראות המון עור, אלא לרמוז על הגוף - מצד אחד לפאר אותו ומצד שני לשמור על האינטימיות שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקטע שלי זה צבעים". דנה הראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הראל (30), אמנם חדשה בשכונה, אבל קורות חייה מגלים כברת דרך רב-תחומית. בגיל 26 סיימה לימודי פסיכולוגיה וספרות באוניברסיטת תל אביב, ובמקביל היא כתבה שירה ואף הוציאה ספר שירים בשם "נשל". משהו עדיין לא הרגיש יושב במקום, ובהמלצת בעלה (אמן החושים נמרוד הראל), החליטה מיד בתום לימודי התואר להירשם ללימודי אופנה בשנקר. "הגעתי לשנקר ממקום מאוד מפוכח, בתחושה שזה מה שאני צריכה ויודעת לעשות ושזו השפה שאני מדברת". עם זאת, בשנה השנייה ללימודים החלו להתעורר אצל הראל שאלות. "מאוד השתדלתי לקחת כל פעם צעד אחורה ולשאול את עצמי אם אני מוצאת את עצמי בתור מעצבת. בשנקר מצאתי את עצמי פתאום מוקפת ברעש, אולי בגלל התחרותיות".

הראל סיימה את הלימודים הטכניים של תפירה ותדמיתנות, שאורכם הוא שנה וחצי, ובסוף השנה השנייה החליטה לעזוב. היא מצאה עצמה אצל לילך אלגרבלי, מעצבת המותג "לילהמיסט". לדבריה, הסידור היה מושלם - אלגרבלי חיפשה אסיסטנטית והראל חיפשה מעצבת לעבוד לצדה וללמוד ממנה על העולם שבחוץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של זהב ושחור על אריג דמוי תחרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לילך היא דוגמה למישהי שמגשימה את הפנטזיה שלה בשילוב ניהול עסק", מפרגנת הראל לקולגה, "זה היה חסר לי בשנקר, אין שם חיבור ללקוחות ואתה לא באמת יודע מה קורה בחוץ. אתה טובע בתוך הבגדים שאתה עושה. לילך מאוד משקיעה בכל בגד שלה והיא יודעת גם להיפרד ממנו, היא סוס עבודה, למדתי ממנה מהו מוסר עבודה ואיך לעבוד מהר".

לאחר שנה של עבודה מדוקדקת ב"לילהמיסט", במהלכה התמחתה הראל בעיקר בעבודת יד, החליטה לפרוש כנפיים ולהתחיל לעבוד על קולקציה משלה. במהלך הבניה שלה, חשוב היה להראל לבנות מערך ורסטילי ורחב ידיים: "לא רציתי לפספס אף אחת. אני רוצה לתת מענה גם למישהי שאין לה גוף של ילדה בת 16".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסתבר, שהקולקציה אכן עונה על הצורך הזה ואף מסמנת וי על הסעיף של טווח גילאים רחב. למרות האנדרלמוסיה הצבעונית ששוררת בסטודיו, ניכר כי כתב היד של הראל אישי ומגובש. השלד של הקולקציה אמנם מעט יציב פחות, וייתכן כי חלק מהחצאיות והחולצות היו יכולות להישאר על רצפת חדר העריכה. למרות זאת, אין זה מעיב על הקולקציה המרהיבה.

"בניגוד לתחומים אחרים, באופנה אני יכולה לעוף, שם אני יכולה לממש את התשוקה שלי וגם אני אוהבת את העובדה שאני יכולה לשמח נשים", מסתכלת הראל לאחור וקדימה בו זמנית. המעניין הוא, כי למרות היצירתיות המתפרצת שמלווה אותה בתחומים שונים, הראל דווקא נוקטת בתפיסה מאוד רציונאלית של אופנה: "קשה לי עם חוסר הנגישות או ההתעלמות המכוונת מקווי המתאר הנשיים. בגדים זו לא אמנות גבוהה ואני גם לא מחפשת אמנות באופנה. זה משהו שצריך ללוות את האישה בסופו של דבר, הבגד לא צריך ללבוש את האישה אלא להפך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח מחירים: חולצות וחצאיות: 1,000-2,000 שקלים; שמלות: 1,000-8,000 שקלים; שמלות כלה: 4,000-7,000 שקלים.


השקת הקולקציה תתקיים ב-14-15 ביוני (חמישי 15:00-20:00; שישי 10:00-16:00). רחוב שניר 18, רמת השרון

דוגמניות: חן שרר ורימה לביץ ל-MC2; דניאל ליברמן ל-PASSION
צילום: יניב אדרי
איפור ושיער: מיקי בוגנים
סטייליסטית: אורית אפרתי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • דנה הראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully