וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורחים בארץ: צמד מעצבי השיער ובעלי סלון 'מיזון ג'רארד-לורן' הצרפתי

28.6.2012 / 19:10

השניים, אורחי החטיבה המקצועית של אינדולה, הציגו במופע מיוחד בתל אביב וירטואוזיות מקצועית, ובראיון מיוחד הם מגלים אמת לא ממש נסתרת - "הבשורה יוצאת מצרפת"

במופע שהוקדש כולו לגזירה ולסידורי שיער וירטואוזית בתל אביב השבוע, הציגו השניים, ג'ראר קושנו (40) ולורן דה לה פוי (42), כמה מעבודות מקוריות מן הרפרטואר שלהם בזכותן זכה הסלון שלהם, 'מיזון ג'רארד-לורן', במספר פרסים. שיערן של דוגמניות סודר על ידם בסגנונות פיסוליים שונים על רקע וידאו-ארט ומוזיקה, תוך שימוש מחוכם בתוספות צבעוניות-דומיננטיות ואביזרי שיער קוקטיים.

כמו כן, הם הציגו כמה מן המגמות החמות בעולם השיער הקיץ אשר נשאבו מתוך קטלוג "אינדולה". למשל, טרנד ה-Color Clash (התנגשות צבעים) אשר נוצר בהשראת טרנד הקולור בלוק של השנים האחרונות (שבעצמו היה ריאקציה למגמת הניודים הקודמת) ובבסיסו שילובם של שני צבעים שונים ומנוגדים היוצרים הרמוניה מפתיעה על הראש. טרנד נוסף שהוצג על ידם הוא ה-Graphic Pop (פופ-גראפי) שעוצב בהשפעת שנות ה-60 המאוחרות עם מחווה מכוונת לסגנון הנדסי-גיאומטרי, אך עם טוויסט בדמות שפע צבע.

כאקורד סיום למופע הראוותני והכל כך צרפתי, השניים הציגו מחווה למארחיהם; לאחר התעסקות ממושכת בפינה אפלה של הבמה בשיערה של דוגמנית ארוכת שיער, התגלתה על ראשה לקול נגינת התקווה קונסטרוקציה בצורת מגן דוד ענק!

קהל המוזמנים הרב, ברובו מעצבי שיער מקומיים, צפה והריע בהערצה במיצג המספריים, הספריי והפן. נצפו כמה שאף רשמו לעצמם הערות. גזירה צרפתית, מסתבר, היא משהו מיוחד, ולא רק גזירת ביגוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרמוניה למרות קונטרסט הצבעים. טרנד Color Clash/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהשראת שנות ה-60 המאוחרות. טרנד ה-Pop Graphic/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם עיצוב השיער מתוצרת צרפת שונה ממה שנעשה בשאר העולם?

"קיים שוני בטכניקות העבודה אשר משתנות ממקום למקום. היום, הטרנדים שחוזרים שאובים מההשראה הצרפתית ומושפעים ממעצבי העל הצרפתים, כאשר הכיוון הוא חזרה לשנות ה50 וה-60. הדבר משפיע ישירות על השיער ומתבטא במראה אלגנטי ונקי. כך שניתן לומר שהיום, הבשורה יוצאת מצרפת ועוברת משם לכל העולם. מעצבי השיער בשנות ה-60 עבדו המון עם תסרוקות והאופנה החוזרת משלבת אלמנטים רבים מעולם התסרוקות".

מה מייחד את עבודתכם בשונה מן האחרים?

"אכן קיים שוני המבדל את עבודתנו המקצועית. אנחנו מאמינים בכך שעם תספורת אחת אפשר לעשות מגוון רחב של אפשרויות פונקציונליות. במספרה אנו דוגלים בכבוד לשיער, גם בצבע וגם בתספורת. לשם כך אנו עובדים עם מספריים ומסרק בלבד, ללא תער, בניגוד למעצבי שיער אחרים. בנוסף, חשוב לנו להציע חדשנות לצד קווים נקיים ואלגנטיים, ואנו לא חוששים לשכנע לקוחה כי טרנד כזה או אחר יהיה נכון עבורה. מעצבי שיער רבים הולכים שבי אחרי גחמות הלקוחות מבלי כל התערבות מקצועית מצידם וזה דבר שעליו אנחנו לא מתפשרים".

מתי גיליתם שאתם רוצים לעסוק בעיצוב שיער ואיך התחלתם?

ג'ראר: "ההתחלה שלי היתה הפעם הראשונה בה גזזתי את שיערן של סבתי עם מספרים המיועדים לגזירת בד. משם התבררה האהבה העצומה לתחום. אבי רצה שאהיה כדורגלן, אך אני באופן אישי תמיד נמשכתי לעולם השיער. ומשם צמחתי אל תוך עולם האופנה".

הסלון שלכם ממוקם בפורבאך, עיירה ציורית בצפון מזרח צרפת המרוחקת מן הבירה. מדוע אין לכם סלון בפריז?

"באביב הקרוב אנחנו עומדים לפתוח סלון נוסף שיהיה במרכז פריז. המספרה הפריזאית תשמש גם כאקדמיה למעצבי שיער מהעולם".

בידיעה רשמית על הגעתכם, נאמר כי עבורכם "יסודות המקצוע הם בגדר חובה. יש לשלוט בהם ולטפחם". מה הם היסודות הללו?

"עבורנו יסודות המקצוע מבוססים על השראה. בין היא מגיעה מהשראה יומיומית מהרחוב, סרטים, עיתונות. אנו מאמינים בכך שחשוב להתעדכן בטרנדים ומגמות אופנה. בנוסף, חשוב לדעת להיות סבלני ולטפל בשיער מתוך מקום של כבוד. אני תמיד אומר, צריך להסתכל רחוק אחורה בשביל להסתכל רחוק קדימה. זה אחד מהיסודות שמנחים אותנו".

מה נשים רוצות כשהן נכנסות לסלון?

"אישה מחפשת להיות יפה, מודרנית ופשוטה, אך גם אלגנטית. זה הקו שמנחה אותנו בעבודה מול לקוחות. לאשה חשוב דיאלוג עם מעצב השיער שמוליד תוצאה חדשה ושונה כל פעם מחדש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחווה למארחים. קונסטרוקציית מגן דוד מתוספות שיער/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לורן דה לה פוי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ראר קושנו/מערכת וואלה!, צילום מסך
קייט מוס בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2011. AP
"שיער שמיימי ונעים מאוד לעבודה". קייט מוס/AP

מה הטעות הכי חמורה שאישה עלולה לעשות עם שיערה?

"לפעמים טעות יכולה להיות דבר מדהים. למשל במקרה של מרילין מונרו, היא לא תכננה להגיע לתוצאה הזאת כאשר צבעה את שיערה. לימים זהו נהפך לסימן ההיכר שלה ולאחד מאייקוני האופנה הבולטים העולם".

טיפלתם פעם בשיערן של ידועניות? למי יש שיער מוצלח במיוחד?

"עיצבנו את שיערה של מדונה ב-2002 לשער של ווג. אנו מטפלים בשיערן של אינדרה, פטריסיה קאס, קתרין דנב, איזבל אדג'ני, קלאודיה שיפר, קייט מוס ואחרות. השיער של קייט מוס הוא שמיימי ונעים מאוד לעבודה".

אילו טיפים תעניקו למי ששואף להיות מעצב שיער?

"לשחק [עם השיער]. ללמוד כל יום".

אלו טרנדים בתחומי גוון ותספורות מאפיינים את הקיץ הנוכחי ומה צפוי בסתיו/חורף הבא?

"הצבעים שנראה בקיץ הקרוב יהיו כל גוני האדום, כתומים, נחושתיים, מהגוניים, אדום סגול. זהו קיץ צבעוני במיוחד. תהיה הרבה עבודה עם רולים ומכונת ייבוש כמו בשנות ה-60. בנוסף נראה תספורות א-סימטריות המשלבות בין קצר וארוך וגם תספורות עם נפח ללא תער. החורף הקרוב יתאפיין בשחור, שחור כחול וסגול. בתספורות נבחין בסגנון מראה גרפי, קווים ישרים וחדים. בנוסף נראה הרבה שיער קצר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully