וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוז'י ימאמוטו ביטל את בואו לארץ

4.7.2012 / 13:10

המעצב היפני אמור היה לכבד בנוכחותו את פתיחת תערוכת היחיד המוקדשת לו במוזיאון העיצוב בחולון אך ביטל ברגע האחרון בגלל "סיבות אישיות"

יז'י ימאמוטו לאחר טקס קבלת אות כבוד Commandeur in the Arts and Letters, פריז, 3 אוקטובר 2011. Francois Mori, AP
לא יבוא. ימאמוטו ב-2011/AP, Francois Mori

יוז'י ימאמוטו, אשר היה אמור להיות אורח הכבוד הערב באירוע חגיגי ורב משתתפים לציון פתיחת תערוכת יחיד לרגל ארבעים שנות פעילותו, ביטל את בואו ברגע האחרון.

"מסיבות אישיות מר ימאמוטו לא יכול להגיע לפתיחת התערוכה. הוא מצר על כך ומוסר את התנצלותו העמוקה", נמסר מטעמו למוזיאון העיצוב בחולון.

עם זאת, מציינים במוזיאון שאירוע פתיחת התערוכה יתקיים כמתוכנן בנוכחות קהל מוזמנים רב.

לא נאמר במפורש, אך ייתכן שתצוגת ענק בבימויו בפריז ביום חמישי האחרון, גרמה לתשישות בקרב המעצב בן ה-69, ובסופו של דבר הביאה לביטול ביקורו בישראל.

"יוז'י ימאמוטו מודה למוזיאון העיצוב חולון ולשגרירות יפן עבור מסירותם העמוקה לתערוכה, ולחברת 'קום איל פו' עבור חנות הקונספט שהקימה ומקווה מאוד להגיע למוזיאון העיצוב בחולון בהמשך, לאחר שובו לאירופה. מאחר שבית האופנה יוז'י ימאמוטו רואה בתערוכה חשיבות גדולה, הגיעו לארץ נשיא חברת 'יוז'י ימאמוטו בע"מ', מר שוהיי אוטסוקה ומנכ"ל החברה מר טאקאנורי קיקוצי", עוד נמסר מטעמו.

התערוכה הנפתחת ביום חמישי ה-5 ביולי תרוץ עד ה-20 באוקטובר 2012. התערוכה תחלוש על כל חללי המוזיאון, תקיים הקשרים רעיוניים בין המבנה הארכיטקטוני של המקום לשפה האוונגרדית של המעצב ותכלול יותר משמונים דגמי אופנה בעיצובו.

במקביל לתערוכה, תיפתח בנמל תל אביב, במתחם המשמש את בית האופנה קום איל פו, חנות קונספט לעיצוביו של ימאמוטו.

תצוגת אביב 2012 של Y-3 (שת"פ ימאמוטו ואדידס) בניו יורק. Fernanda Calfat, GettyImages
אוברסייז אוונגרדי. תצוגת אביב 2012 של Y-3 בניו יורק/GettyImages, Fernanda Calfat

ימאמוטו (69), יליד טוקיו הפועל בפריז, הוא בוגר לימודי משפטים אשר הסב את עיסוקו לאופנה בתחילת שנות השבעים. אימפקט ראשון על עולם האופנה הוא יצר ב-1981 עם הצגת קולקצייה ראשונה בעיצובו בפריז. הוא נודע בסגנון אוונגרדי וריחוק מכוון מטרנדים עכשוויים. דגמי אוברסייז שחורים במרקמים מגוונים היו לסימן ההיכר שלו. עבודתו מוכרת גם בזכות שת"פים עם מותגי אופנה כמו אדידס (ליין Y-3), הרמס, מיקימוטו ומנדרינה דאק, כמו גם עם אמנים מתחומים שונים; אלטון ג'ון, היינר מולר ופינה באוש. הוא נחשב לאחד מן המאסטרים בתעשיית האופנה הבינלאומית וקהל אוהדיו הרחב נע על סקאלת הגילאים שבין 17 ל-60. במהלך הקריירה הארוכה שלו זכה בכמה פרסי הוקרה. למרבה הצער, ניהול רע הוביל ב-2009 לחוב עתק של המותג יוז'י ימאמוטו אשר הוביל לרפורמות וארגון מחדש. נכול לעכשיו, המותג ניצל מפשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully